Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32872 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #150 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 18:25:13 »
@Serge,
Eum, zeg nooit nooit zou'k zo zeggen. Was(is) de bedoeling om eerst een knobloch kit te gaan installeren (2B2 carb).

Nog even een vraagje;
Wat ik dus eigenlijk zocht was een 280/280/113° (met in O.T. noch 1,7mm Platz) nokkenas, omdat dit de enige zou zijn die je zo (zonder verdere veranderingen) kunt monteren.
De verkoper zegt dit;

die Angaben sind von einer Schrick Tabelle und die gemessene Spreizung auch 113°Grad beträgt. Und das auf den Außenkranz (Verteilerseite) "280/113"eingraffiert ist.

Kan dit kloppen?
Met deze gegevens die hij ook gaf;

Hier die Daten:
Nr.013.01.802
Nokenhub 7,5 mm
Ventilhub 10,6
280/280/110
30-70-70-30
ventilhub in o.t. 2,2 mm
Ventilspiel 0,2 / 0,3 mm

Hij zegt ook nog,bij gemonteerde toestand;

Die Überschneidungshub bei Ventilspiel : 0,20 mm / 0,30 mm Kalt:
ca. 1,2 mm gemessen

Zu den Kolben:
(1,6 mm Dichtung - 0,7mm Kolbenüberstand) + 2,0 mm Kolbentasche
= 2,9 mm - 1,2mm= 1,7 mm luft zu den Kolben

« Laatst bewerkt op: vr, 13 jun 2008, 19:25:18 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #151 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 20:04:15 »
jups goede nokker en op een 2b2 wil dat best
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #152 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 20:57:23 »
Kreeg net foto's van de verkoper, maar heb zo men bedenkingen bij het nr  -dunno-;
Ofwel hebben die bij Schrick een rare manier van letterzetting, of wel is de verkoper 'handig' met het schrijfmachien?










« Laatst bewerkt op: za, 14 jun 2008, 13:53:32 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #153 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 20:59:33 »
nope das een originel schrick (omslijper van hh nokkenas) gebeurde vaker toendertijd .
 ik zou deze blind kopen -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #154 Gepost op: za, 14 jun 2008, 15:31:44 »
Ow wist niet dat het om een herslepen as ging.
Wist niet dat ze dit ook deden bij schrick.
Bedankt voor de info!

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #155 Gepost op: di, 17 jun 2008, 23:22:50 »
Bedankt voor de tips!
Zijn standaard kleppen te licht ofzo?


ps; kan deze 2de hands nokkenas kopen, volgens de verkoper een 280°/280 113°:

Bedankt voor de tips!
Zijn standaard kleppen te licht ofzo?


ps; kan deze 2de hands nokkenas kopen, volgens de verkoper een 280°/280 113°:














Zo, heb een mail ontvangen zal toch voor m'n eerste keuze gaan denk ik.
Heb mail gehad van schrick, en hebben me deze specs doorgestuurd van de 1ste nummer;Seriennummer 013.01.800-03.



Ze vermelden er wel bij;

'Sie können die Nockenwelle prinzipiell in Ihrem Serien Polo verbauen. Es muss jedoch sicher gestellt sein, dass der Abstand zwischen Ventil und Kolben groß genug ist.'

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #156 Gepost op: za, 28 jun 2008, 21:26:25 »
Zo vandaag Krukas terug gemonteerd;






Maar plots iets ontdekt;
Cilinders zijn gehoond geweest en waren ingespoten met een soort vet;
Maar toen ik begon te ontvetten zag ik plots dit  -boehoe-;

Er zit een kras in de 1ste cilinder  -wanker-. Ik weet nu niet of zoiets dramatisch is,motor draaide ook met de kras.


Wel dom dat ik het nu pas opmerk  -gert-.
Nu begin ik te twijfelen. Wil niet laten uitboren want heb hier nog een mooi setje nieuwe mahle zuigers liggen die ik wil gaan gebruiken (geen overmaat).

Wat foto's;







Heb even een oude zuiger gemonteerd en even over de plaats laten glijden. Gaat wel zonder probleem, maar is natuurlijk niet aan 4000tr/min -sturen-  -dunno-.

Mss kunnen de experts hier hun mening even geven?

ps; Is precies ook de slechtste cilinder in z'n geheel bekeken. Daar was de joint de culasse gebroken, kleppen het meest aangetast.

ps; Heb wel nog een golf 1 1300 motor staan die draait. Weet nu natuurlijk niet of de cilinders van deze nog in goeie conditie zijn.
Is alles van gk motor ( zuigers, krukas, drijfstangen, cilinderkop,etc) over te zetten naar onderblok van golf 1 1300 motor?


« Laatst bewerkt op: zo, 29 jun 2008, 12:13:13 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #157 Gepost op: zo, 29 jun 2008, 23:34:54 »
Zo vandaag even de culasse afgehaald van de golf. Onderblok ziet er wel nog behoorlijk uit  -thumbsup-.

foto's;





Zo, dat was het weer voor vandaag.

 -marcel-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #158 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 18:44:51 »
een hh versie (gg geloof ik )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #159 Gepost op: di, 01 jul 2008, 12:39:08 »

ps; Heb wel nog een golf 1 1300 motor staan die draait. Weet nu natuurlijk niet of de cilinders van deze nog in goeie conditie zijn.
Is alles van gk motor ( zuigers, krukas, drijfstangen, cilinderkop,etc) over te zetten naar onderblok van golf 1 1300 motor?




Ja, volgens mij past dat. Ik heb een HH onderblok met GK binnenwerk.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #160 Gepost op: di, 01 jul 2008, 19:25:21 »
Ah, ok da's toch al iets. -thumbsup-
Heb geen i.d welke motorcode het is. Zal die even moeten opzoeken. Binnenkort er dan proberen uit te halen.
En dan kunnen we nog eens herbeginnen.


Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #161 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 14:07:56 »
Zo deze ontvangen vanuit Duitsland;





Mss nog even een foto van de kop die ik van het golf blokje genomen heb;
(kleppen zien er nogal aan de witte kant uit -dunno-)





« Laatst bewerkt op: vr, 18 jul 2008, 14:54:25 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #162 Gepost op: di, 22 jul 2008, 11:51:22 »
Kan ik mijn oude tuimelaars blijven gebruiken van m'n gk kop met mijn nieuwe nokkenas?
Klepveren zal ik zoeken van een MH (zoals hier reeds gezegd).

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #163 Gepost op: di, 22 jul 2008, 18:56:36 »
ja kun je gewoon gebruiken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #164 Gepost op: za, 23 aug 2008, 21:26:08 »
Zo deze namiddag het blokje van de golf1 gedemonteerd;