Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32864 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Gk blokje
« Reactie #165 Gepost op: za, 23 aug 2008, 21:32:05 »
Gaat lekker he, Bart? -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #166 Gepost op: za, 23 aug 2008, 21:33:57 »


M'n zuiger kastje nog wat bijgevuld;





De krukas gedemonteerd uit het blok;







Zo , nu nog alles ontvetten en het blok is klaar om te laten vlakken en honen (net zoals het polo blok  :roll: ).
Wanneer dit gebeurt is wordt ie dan voorzien van een laagje verf.

 :smt023
« Laatst bewerkt op: za, 27 sep 2008, 22:56:51 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #167 Gepost op: ma, 25 aug 2008, 20:06:38 »
Even een vraagje.
Heb je de cilinderkoppakkingen voor een gk in verschillende diktes/andere types? (dacht te herkennen aan het aantal gaatjes in de pakking geprikt?zoals bij andere vw motoren?)
Heb namelijk een nieuwe liggen maar daar zijn geen gaten in te vinden.
Wil namelijk de dikst mogelijke gebruiken om zoveel mogelijk klep/zuiger ruimte over te houden met de andere nokkenas.  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: ma, 25 aug 2008, 21:12:07 door Rétrokroezer »

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #168 Gepost op: di, 26 aug 2008, 08:14:53 »
Of je freest de sparingen in de zuiger iets dieper uit. Zie ook mijn project.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #169 Gepost op: di, 26 aug 2008, 21:29:45 »
Ja is ook een i.d.(Heb ik gezien in je topic) Maar normaal moet het lukken met standaard zuigers met 280°/280/113 nokker.
Daar ik geen frezer/draaier ben kan ik dit zeker al niet zelf fixen.Hoeveel is er af gegaan bij jou?

Trouwens , iemand die iets meer weet over de koppakkingen?
« Laatst bewerkt op: di, 26 aug 2008, 23:04:27 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #170 Gepost op: wo, 27 aug 2008, 22:08:16 »
 -dunno-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #171 Gepost op: wo, 27 aug 2008, 22:44:58 »
Origineel VW koppakking voor GK is er maar in 1 dikte..

Dacht dat verschillende diktes ook alleen maar voor een diesel te krijgen zijn?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #172 Gepost op: wo, 27 aug 2008, 22:49:33 »
Hmmmm,

Zaten namelijk 3 gaatjes in m'n oude. (Wijst toch soms op de dikte die gaatjes? Of heb ik dit nu zo mis?)
Kunnen koppakkingen van een ander model ook gebruikt worden mss?

Edit; even een foto toegevoegd. Als je goed kijkt zie je drie gaatjes in de groene cirkel.

« Laatst bewerkt op: wo, 27 aug 2008, 22:58:01 door Rétrokroezer »

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #173 Gepost op: do, 28 aug 2008, 08:28:07 »
Hoeveel is er af gegaan bij jou?

2mm dieper gemaakt.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gk blokje
« Reactie #174 Gepost op: do, 28 aug 2008, 08:44:06 »
Nou graaf ik in m'n geheugen, dus helemaal zeker ben ik niet maar:

De gaatjes, zoals voor een diesel omschreven worden,. zitten op een andere plek: zijn meer kerfjes of 'hapjes' vanaf de buitenrand.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #175 Gepost op: vr, 29 aug 2008, 22:35:54 »
Ik denk dat je gelijk hebt.
Heb even aan iemand van bij vw gevraagd, en die zei dat er inderdaad maar 1 model was voor een gk.Ging nog even kijken of er niks anders (dikkers paste).
Anders nog iemand voorstellen?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #176 Gepost op: za, 30 aug 2008, 11:28:35 »
Mocht je een nieuwe nodig hebben: eBay.de bijv. 370034911919 of 8056332192

Moet dus nog een nieuwe oliepomp kopen ook. Mag ik even vragen wat het verschil is tussen beide nummers?
Dat zijn dan gereviseerde pompen veronderstel ik?
« Laatst bewerkt op: za, 30 aug 2008, 11:30:30 door Rétrokroezer »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #177 Gepost op: za, 30 aug 2008, 11:39:29 »
Die nummers zijn veilingnummers bij ebay, deze veilingen zijn nu al afgelopen.
Maar er worden vast wel weer nieuwe aangeboden.

Zoals deze bijvoorbeeld.

Ik neem aan dat deze 100% nieuw zijn.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #178 Gepost op: za, 06 sep 2008, 22:13:40 »
Bedankt voor de info!

Zo, nog wat verder gedaan en de krukas terug uit het polo blok gedemonteerd met de nieuwe lagerschalen.Golf blok heb ik ook terug (gehoond en gevlakt).
Wil dus alles gaan overzetten naar het golf onderblok.
Nu viel me op dat bij de nieuwe lagerschalen reeds een kleine blinkende plek ontstaan was. Bij het monteren heb ik de krukas en etc netjes ontvet, en dan goed ingeolied, dito lagerschalen.(zie pics)
 Is dit normaal? Ik weet ook wel dat dat de meesten niet direct weer hun lagerschalen demonteren, na ze juist te hebben gemonteerd. :D

Ter verduidelijking, (niet de rode cirkeltjes maar wel de blinkende plaatsen erboven)







Krukas draaide mooi soepel rond toen ik ze gemonteerd had.
« Laatst bewerkt op: za, 06 sep 2008, 22:15:33 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #179 Gepost op: zo, 07 sep 2008, 10:32:30 »
niks ernstig ,daarom pakken de meesten een kwastje vet ,dat zijn drukpunten , als er olie druk heerst ,komt ook daar olie tussen en is het "euvel" verholpen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .