Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32852 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #180 Gepost op: zo, 07 sep 2008, 12:49:07 »
Owkéj!
Pak van m'n hart! -thumbsup-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #181 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 22:31:11 »
2mm dieper gemaakt.

Wat is eigenlijk het maximum/veilig die je kunt weg nemen? (bezint eer ge begint -klus-) Een beetje veiligheidsmarge voor de nokkenas lijkt me wel niet slecht. Dacht er daarom aan om de klepuitsparingen van m'n (nieuwe zuigers  :() ook wat te laten uit frezen.
« Laatst bewerkt op: zo, 14 sep 2008, 22:59:35 door Rétrokroezer »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #182 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 00:18:48 »
Wat is eigenlijk het maximum/veilig die je kunt weg nemen? (bezint eer ge begint -klus-) Een beetje veiligheidsmarge voor de nokkenas lijkt me wel niet slecht. Dacht er daarom aan om de klepuitsparingen van m'n (nieuwe zuigers  :() ook wat te laten uit frezen.

Mijn broertje heeft zijn zuigers net 3mm afgedraaid (over het hele oppervlak!) om de compressie te verlagen. Dat staat gelijk aan de zuigers van een G40 (schijnt), dus dat is nog ruim aan de veilige kant.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #183 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 04:06:02 »
Wat is eigenlijk het maximum/veilig die je kunt weg nemen? (bezint eer ge begint -klus-) Een beetje veiligheidsmarge voor de nokkenas lijkt me wel niet slecht. Dacht er daarom aan om de klepuitsparingen van m'n (nieuwe zuigers  :() ook wat te laten uit frezen.

wel bij koen zijn de klepruimtes in de zuiger 2mm dieper gemaakt zodat ie ook een scherpere stok kan plaatsen zodat de kleppen in bdp de zuiger niet raken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #184 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 08:25:03 »
wel bij koen zijn de klepruimtes in de zuiger 2mm dieper gemaakt zodat ie ook een scherpere stok kan plaatsen zodat de kleppen in bdp de zuiger niet raken
Bij mijn classic ook => zelfs een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen :D

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #185 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 22:52:45 »
O.k, 1,5 a 2mm zal het dan wss wel gaan worden! Zat mss te denken om een oude zuiger door te zagen in de ruimte van de klepuitsparing. Dan kunnen we even kijken naar de doorsnede, hoe dik het materiaal is ter hoogte van de klepuitsparingen.
« Laatst bewerkt op: ma, 15 sep 2008, 22:56:34 door Rétrokroezer »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #186 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 23:09:52 »
pak een schuifmaat; heb je een vrij betrouwbare meting.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #187 Gepost op: di, 16 sep 2008, 07:04:57 »
O.k, 1,5 a 2mm zal het dan wss wel gaan worden! Zat mss te denken om een oude zuiger door te zagen in de ruimte van de klepuitsparing. Dan kunnen we even kijken naar de doorsnede, hoe dik het materiaal is ter hoogte van de klepuitsparingen.
doe rustig een 8mm vanf bovenkant tot bovenste zuigerveer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #188 Gepost op: di, 16 sep 2008, 19:17:11 »
8mm ,da's een pak :P. Nuja, denk dat het beste is toch nog zo'n groot mogelijke compressieverhouding te blijven behouden? -dunno- Wil er geen Turbo gaan opzetten.
Enkel wat meer ruimte voor de kleppers lijkt me voldoende, toch? -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 16 sep 2008, 19:19:07 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #189 Gepost op: di, 16 sep 2008, 19:31:30 »
idd enkelt de klepruimtes uitrfrezen is afdoende
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #190 Gepost op: wo, 08 okt 2008, 18:49:42 »
Zo, zuigers zijn ook klaar;




Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #191 Gepost op: vr, 17 okt 2008, 11:30:54 »
Even een vraagje;
Hebben polo blokken altijd een dergelijke krukas (als de onderste?) Bovenste komt uit het golf blok.
Kunnen beide uitgewisseld worden?




« Laatst bewerkt op: vr, 17 okt 2008, 11:58:30 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #192 Gepost op: vr, 17 okt 2008, 19:27:18 »
flip a coin, en gebruik de gene met de minste tollerantie afwijkingen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #193 Gepost op: vr, 17 okt 2008, 19:27:52 »
op het 1e gezicht de onderste
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #194 Gepost op: vr, 17 okt 2008, 20:53:39 »
Er zit wel verschil in het deel waar de tandriempoelie op komt: spie vs "inkeping"..