Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32862 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #210 Gepost op: wo, 05 nov 2008, 22:40:11 »
Heel bijzonder mss niet, maar vaak zie je het ook niet. Het is een 2B2 Knobloch kit.
Wat de afzuigkapfilter-materialen betreft, ik dacht ook aan zoiets. Mss even kijken of ik daar niks anders kan inkrijgen. Brandwerend is het wss wel niet?
Mss is dit een oplossing?;





Andere voorstellen?
« Laatst bewerkt op: wo, 05 nov 2008, 22:55:00 door Rétrokroezer »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gk blokje
« Reactie #211 Gepost op: wo, 05 nov 2008, 22:42:36 »
Ah, dus toch wel?! En welzeker redelijk bijzonder?! Dat is, als je méér hebt dan alleen het luchtfilterboxje? -ja- -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #212 Gepost op: wo, 05 nov 2008, 22:43:18 »
Jap, zie op de zelfde foto's ook de inlaat en carb.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gk blokje
« Reactie #213 Gepost op: wo, 05 nov 2008, 22:44:36 »
Ah! Niet goed gekeken (en niet vaak genoeg gezien om te herkennen), maar dat is wel leuke shit! Authentieke tuning?!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Gk blokje
« Reactie #214 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 01:07:32 »
Geen idee wat de werkelijke afmetingen moeten zijn, maar ik zou persoonlijk op zoek gaan naar zoiets:

.

En dan het Heras hekwerk achterwege laten en een centrale bout of draadeind+vleugelmoer
 inmekaar fabrieken voor het deksel. ( Mochten de originele clips door hoogteverschil niet meer passen. )

« Laatst bewerkt op: zo, 09 nov 2008, 01:17:43 door Mark »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #215 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:08:22 »
Bedankt voor de tip. -thumbsup- Maar ga hoogst wss een nieuwe Herkules filter http://www.knobloch-sport.de/filter.htm bestellen bij Knobloch, die past er dan weer zo in normaal.
Het ligt allemaal wat stil. Vorige eigenaar heeft me namelijk wat bij de lurven met de papieren van de gt. Deze kan nu dus de weg niet meer op en moet dus weg voor onderdelen.Zonde, want was eigenlijk nog een zeer goeie.
Heb dan maar besloten om de motor verder af te werken en in m'n golf te steken. Jaaaaaaaaaaaaaaa ik weet het, 'golf'.
Maar heb nu al teveel onderdelen en werk erin gestoken om de boel te laten liggen.

Heb ook even de cil kop terug van onder het stof gehaald, en vond de klepgeleiders toch te kort naar m'n zin en heb deze reeds terug eruit gehaald, om ze terug te wisselen voor exemplaren met originele lengte. Vroeg me gelijk ook af of eigenlijk de uitlaatkanalen niet wat moest vergroot worden, nu ik daar de kans nog toe heb? De inlaten zijn reeds wat 'geoptimaliseerd'.
En deze dan gelijk te maken met diameter met het gk uitlaat spruitstuk (waarvan ik de gaten dan mss dus ook wil vergroten)
Heeft het zin om ze wat ruimer te maken of laat ik het beter zo?

Nieuwe oliepomp moet ook nog besteld worden, evenals oliekoeler + adapter.

Ook NGK BUR6ET besteld. Hopelijk zijn het de goeie?

Voor de rest zal ik mezelf dan maar even weer wat opgang trekken om er eens terug in te vliegen.
Blijf hier dan wel foto's posten van de motor ,tenzij dat nu niet meer gewenst is?  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: wo, 26 nov 2008, 20:27:38 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #216 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:26:10 »
wat is er mis met de papieren ? via rdw valt er een hoop te regelen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #217 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:28:27 »
Ja, maar in België valt er niet zoveel te regelen, jammer genoeg. Ontbreken enkele documenten. Andere polo zoeken was mss ook een oplossing maar dan begin het helemaal beetje uit de hand te lopen.
En als een mens niet aan sommige van z'n beloftes nakomt, kom je ook niet ver.

« Laatst bewerkt op: wo, 26 nov 2008, 20:35:56 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #218 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:30:30 »
Ja, maar in België valt er niet zoveel te regelen.
En als een mens niet aan sommige van z'n beloftes nakomt, kom je ook niet ver.


er is nog een optie  een donor polo kopen (coupe) met 1.3 motor die eigenlijk niet goed meer is . en dan het schutbord over zetten (deze zit met puntlassen op je veerpoot dohmen en je firewall)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #219 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:31:08 »
Zat nog wat te 'editen'  -thumbsup- maar je was me al te snel af.
Gelukkig kan ik mss nog iemand gelukkig maken met de polo kast voor onderdelen, als die me er tenminste de juiste prijs voor geeft.
Motor werk ik zowiso af.
« Laatst bewerkt op: wo, 26 nov 2008, 20:34:14 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #220 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:31:32 »
het chassis nummer mag je niet vervangen ,je schutbord wel . krom maar waar .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #221 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:36:52 »
Naja, is natuurlijk ook te overwegen. Maar dan kruipt er weer veel meer tijd/geld in dan ik voor ogen had.
En zo wordt een 86c GT weer een stuk zeldzamer. -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #222 Gepost op: wo, 26 nov 2008, 20:38:47 »
tsja ,maar in onderdelen is ie niks meer . en met de conversie is ie er nog
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #223 Gepost op: do, 27 nov 2008, 23:57:27 »
Heb ook even de cil kop terug van onder het stof gehaald, en vond de klepgeleiders toch te kort naar m'n zin en heb deze reeds terug eruit gehaald, om ze terug te wisselen voor exemplaren met originele lengte. Vroeg me gelijk ook af of eigenlijk de uitlaatkanalen niet wat moest vergroot worden, nu ik daar de kans nog toe heb? De inlaten zijn reeds wat 'geoptimaliseerd'.
En deze dan gelijk te maken met diameter met het gk uitlaat spruitstuk (waarvan ik de gaten dan mss dus ook wil vergroten)
Heeft het zin om ze wat ruimer te maken of laat ik het beter zo?

Heb even opgemeten en de uitlaat kanalen in de kop zijn blijkbaar standaard 2 mm kleiner dan de diameter van de gaten van de uitlaatcollector. -dunno-
Op gelijke groter brengen of groter maken lijkt me dan beter of maakt het niet veel uit?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #224 Gepost op: za, 06 dec 2008, 22:11:56 »
Zo,
Omdat ik dit al langer even wilde proberen, vandaag maar even een drijfstang gewogen. Wel niet eentje uit het gt blok, maar van de golf.Feitelijk dezelfde.
De bedoeling is wel niet dat ik er het maximum ga uithalen. Betrouwbaarheid ligt me nauwer aan het hart dan een drijfstang door m'n blok.

Drijfstang;

Tot Gewicht; 625gr

Drijfstang; 440 gr

Lagerkap; 173 gr

Moeren; 12 gr

Na 'wat' schuren en polijsten aan de drijfstang; 620 gr. ?? :D

Na wat schuur en polijst werk aan de drijfstang ging er 5gr vanaf  :P :D . Eigenlijk niks dus, maar wil het mss wel gaan doen bij de drijfstangen van de Gt motor om ze op gelijk gewicht te brengen denk ik. Wat polijsten kan wss ook wel geen kwaad voor om de 'mechanische sterkte/ levensduur' wat te verhogen?

Wat pics;









(Ook nog even bedankt aan Koen van hier op't forum, voor de tips)
 
« Laatst bewerkt op: za, 06 dec 2008, 22:36:55 door Rétrokroezer »