Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32873 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #240 Gepost op: za, 03 jan 2009, 22:30:39 »
Even een vraagje; Heb 2 VDO' metertjes ontvangen 'oliedruk en temp' +sensors.
Nu weet ik van de ene 'oliedruk' sensor dat die 'vanuit de bestuurders positie ' gezien altijd in het linkse gat in de kop zit.
Nu zit er nog een sensor in de kop. (bij de golf had ik maar 1 'de linkse'. Voor wat dient deze? Kan ik hier eventueel een olietemp sensor indraaien? Heb er namelijk nog een van VDO in dezelfde schroefdraad als die van het oliedruk contact?

zo een dus;
« Laatst bewerkt op: zo, 04 jan 2009, 10:59:27 door Rétrokroezer »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Gk blokje
« Reactie #241 Gepost op: zo, 04 jan 2009, 00:24:46 »
De foto lijkt mij temperatuur sensor.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #242 Gepost op: zo, 04 jan 2009, 13:39:15 »
Jap, is het ook.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Gk blokje
« Reactie #243 Gepost op: zo, 04 jan 2009, 14:07:36 »
Voor de temperatuursensor zijn diverse adapters verkrijgbaar: een carterplug waar je de sensor in kan draaien of een adapter tussen het oliefilter en het blok.

Één van de 2 originele druksensoren (ik dacht dat het die was met de blauw-zwarte draad) kun je vervangen door een sensor voor je VDO-meter. Die originele draad verbind je dan met de massa.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #244 Gepost op: zo, 04 jan 2009, 18:39:59 »
Owkee, bedankt -thumbsup-.
Ivm adapter, Ik wil een oliekoeler gaan monteren, dus met zo'n adapter van sandtler, enig i.d of dit ook bestaat met zo'n temp sensor er in?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #245 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 20:23:25 »
 -wtf-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #246 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 20:25:05 »
zou zeggen kijk eens op de site van sandtler ,of moeten we dat ook  -prut- voor je doen  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Gk blokje
« Reactie #247 Gepost op: do, 08 jan 2009, 11:41:53 »
Ik had al even op de site van dutchpowertrading gekeken, en daar stond niks tussen. Je zou bij vdo kunnen zoeken of even bellen met dutchpowertrading (Raymond), die kan je vast wel vertellen waar je zoiets kunt kopen.

Bij Autostyle verkopen ze dit soort spullen wel, maar of dat kwaliteit is?

Het nummer van deze adapter is PI OSA1 en de kosten zijn €30,-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #248 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 20:52:47 »
O.k bedankt. Zoeken naar onderdeeltjes heb ik wel al redelijk wat gedaan voor deze motor  -thumbsup-. Enkele onderdeeltjes die je toch niet in 1 2 3 vind, heb ik via hier bekomen. Daarom dat ik het hier even vraag.
Waar een forum toch uiteindelijk voor dient hé  :D.
« Laatst bewerkt op: vr, 09 jan 2009, 20:54:27 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #249 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 20:59:41 »
meestal is de site van sandtler nogal duidelijk ,hmmmmmmzzz, dus niet dus
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #250 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 21:04:22 »
Is ie zeker  -thumbsup-
Wordt gewoon een temp sensor in de carter dan. -sturen-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Gk blokje
« Reactie #251 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 21:23:25 »
Ik heb ooit eens een setje tweede hands vdo meters gekocht en daar zat gecombineerde oliedruk/olietemp sensor bij.



Het potje is de oliedruk sensor, en het onderaan zie je de temp-sensor.



Gewoon in de kop geschroefd in plaats van de originele oliedruksensor, werkte perfect. Ik weet alleen niet of vdo deze sensoren nog levert, maar misschien kan je er wat mee. -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #252 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 23:03:43 »
Hier staan een aantal sensoren:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/instrumente/geber/geber.htm

Voor carterpan heb je M14x1,5 nodig, in de kop is het denk ik M10x1,0.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #253 Gepost op: zo, 11 jan 2009, 11:19:17 »
Bedankt voor de info. -thumbsup-

Heb even wat foto's gemaakt van welke sensoren ik heb liggen en van m'n kop;





De vraag is nu, mag ik deze temp sensor monteren waar de andere sensor zat? Zoals hier op foto? Is wel een stuk langer natuurlijk? Zit ie dan voor nix in de weg?



ps; Die sensoren spannen wel nogal in de schroefdraad nogal naarmate je ze dieper draait.
Is de zelfde schroefdraad, maar ze lopen precies wat conisch naar het einde toe.
« Laatst bewerkt op: zo, 11 jan 2009, 13:57:25 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #254 Gepost op: za, 31 jan 2009, 13:42:24 »
Zo, oliepomp terug samgen gestoken en op de krukas gemonteerd.
Eerst wil ik de cilinderkop nog gaan monteren dit weekend en riem er op leggen, maar reeds wat vooruitkijkend;

Hoe start ik het best m'n motor voor de eerste keer op? Ontsteking uitschakelen en 'démareren' om de pomp wat olie te doen op pompen? Heb een VDO meter voor olie druk en temp. Eerst even de olie druk meter in het oog houden?  Hoeveel druk zou ik moeten hebben?
« Laatst bewerkt op: za, 31 jan 2009, 13:45:03 door Rétrokroezer »