Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32866 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #315 Gepost op: do, 23 jul 2009, 14:22:41 »
Oliedruk is prima voor halfwarme motor.

Wat betreft het niet stationair lopen: staat er op de stationair-afslagklep wel spanning?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #316 Gepost op: do, 23 jul 2009, 23:17:40 »
Hallo, ja oliedruk loopt nog zelfs iet of wat op tot 4,5-5bar + , inderdaad wel bij koude motor.
Had iets gelezen van minimum 2bar bij 2000tr/min bij warme motor?

Lampje van de oliedruk ging eerst ook niet uit.Draadje zat op de originele fiche/sensor voor de lage druk (wss stuk? -dunno-).
Heb deze dan even op het vdo potje aangesloten (2 aansluitingen', oliedruk voor de meter, en eentje voor controle lampje) En nu gaat die wel direkt uit bij het starten.

Kon de motor nu wel al even laten lopen met choque, loopt tamelijk, reageert ook goed op het gas, maar op ralentie is het nog altijd niks.
Hoeveel toeren zou die ongeveer moeten draaien op ralentie? Onder de 2000 wil ie in ieder geval niet lopen.



ps; dat van de sationair-afslagklep controleer ik ook even! bedankt voor de tip.
Wanneer ik de fiche losmaak moet ik een klik horen wss als het OK is? , geen klik stuk?
« Laatst bewerkt op: do, 23 jul 2009, 23:35:25 door Rétrokroezer »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #317 Gepost op: vr, 24 jul 2009, 22:18:26 »
Je moet inderdaad de afslagklep horen tikken.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #318 Gepost op: do, 06 aug 2009, 23:12:02 »
@Dennis;

Bedankt voor de tip! Werkte inderdaad niet. Even verder gekeken, en de zekeringe bleek gesprongen te zijn.
Stuur maakt ergens kortsluiting 'claxon' , zit namelijk op dezelfde circuit.

Motor draaide daarna al op ralentie met choque, nog even aan de ralentie vijs geschroefd en de motor bleef nu ook draaien zonder choque.

Nog even de olie druk meter in het oog gehouden. Start bij koude motor aan +6bar , en komt bij warme motor (lees, ventilator van radiator slaat aan) op zo'n 2,5 bar.


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Gk blokje
« Reactie #319 Gepost op: vr, 07 aug 2009, 10:18:08 »
 -thumbsup- Goed bezig!

Wel nog een vraagje van een domme Nederlander: wat is ralentie? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Gk blokje
« Reactie #320 Gepost op: vr, 07 aug 2009, 10:40:14 »
-thumbsup- Goed bezig!

Wel nog een vraagje van een domme Nederlander: wat is ralentie? -dunno-

Dat je niet vraagt wat een choque is  :D

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Gk blokje
« Reactie #321 Gepost op: vr, 07 aug 2009, 10:59:37 »
Dat je niet vraagt wat een choque is  :D


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #322 Gepost op: vr, 07 aug 2009, 11:02:51 »
Ralentie = stationair

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #323 Gepost op: za, 08 aug 2009, 15:10:23 »
Ow, inderdaad stationair.
We hebben hier nogal de gewoonte om heel wat franse woorden te gebruiken aan mijn kant van het land. -thumbsup-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #324 Gepost op: di, 11 aug 2009, 19:28:36 »
Heb nog een oliekoeler met kleine ventilator op de kop kunnen tikken.
Is het een verstandig i.d als ik de ventilator laat aanslaan samen met die van het water?

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Re: Gk blokje
« Reactie #325 Gepost op: di, 11 aug 2009, 20:06:29 »
zou deze ventilator via een tempsensor op de olie laten werken ,zodra deze de 95 berijkt aan temperatuur dat ie dan begint met mee koelen
trotse mama!

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #326 Gepost op: di, 11 aug 2009, 22:58:03 »
Ook geen slecht i.d natuurlijk. Maar waar moet ik dan weer aan zo'n sensor zien te raken.
Heb wel eventueel nog een gaatje zitten in de cil-kop waar eventueel een olie temp sensor in kan.

Als ik de oliedruk van lampje van dash  en oliedruk meter alletwee op de vdo pot aansluit teminste.


Iemand een i.d waar eventueel ergens te koop is zoiets.( die bij 95° contact maakt)?

Even gekeken op dutchpowertrading.nl maar daar zie ik toch niks dergelijks staan.
« Laatst bewerkt op: di, 11 aug 2009, 23:01:56 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #327 Gepost op: di, 11 aug 2009, 23:32:07 »
zit er geen op de koeler ?. je hebt ook universele adapters met sensoraansluiting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #328 Gepost op: wo, 12 aug 2009, 18:38:42 »
Jammergenoeg niet. :(
Zou gemakkelijk geweest zijn moest er een contact zitten op de adapter die je voor het oliefilter steekt.
Maar zie er geen staan bij dutchpowertrading.

« Laatst bewerkt op: wo, 12 aug 2009, 19:52:56 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #329 Gepost op: do, 13 aug 2009, 23:35:39 »
Mss toch iets gevonden;
http://www.sandtler.de/katalogangebote/artikeluebersicht/kuehlerventilatoren/thermoschalter.htm

Nu nog enkel een manier/ plaats vinden om hem te monteren.

Ps; Best een 97°90° nemen?