Gister even bij een lokale garage langsgeweest, dit keer mijn type man, allemaal oude bakken, oa een oude audi en een 1 serie GTI die van de grond af orgineel wordt opgebouwd
Auto op brug (na zessen s'avonds... hoe bedoel je service....
)
Remtrommels eraf, blijkt dat de garage die de wielremcillinders vervangen heeft links een 15,8 mm en rechts een 19 mm heeft geplaatst....
Dit waarschijnlijk om de vorige keer door de apk heen te komen aangezien die kant van de remkracht verdeler vastgerot zat, op bijna dicht.
En nu met de nieuwe remkrachtregelaar is die vrolijk gaan lekken, en zit dus de trommel onder de remvloeistof, vandaar dat tie slipt.
Plan van aanpak, vanmorgen direct automaterialen zaak gebeld en besteld :
- Nieuwe Remtrommels (oude zijn nogal vaag afgesleten, dus direct maar nieuwe)
- Nieuwe Wiellagers
- Nieuwe Wielremcilinders
- Nieuwe Remschoenen
- Nieuwe Bevestigings set
En van het weekend ff er onder zetten
Als ik daar de apk nou niet mee doorkom, weet ik het ook niet meer......
Remsysteem is nu dus vanaf remkrachtverdeler compleet vernieuwd.
Verder vervangen :
Schokdempers en Veren rondom
Wiellagers rondom
Veerpootlagers
Linker Koplamp
4 Nieuwe Banden
Verder nog CO afgesteld, en wat andere kleine dingetjes.
Wordt Dinsdag vervolgt, dan is het poging 3
Veel dank voor jullie suggesties, aangezien ik t echt ff niet meer wist, en het machientje mijn Daily is (21.000 Km dit jaar)
En hem dus niet kan missen... (of is het haar ? iemand een idee ?)
Groet , Jan-Willem.