Auteur Topic: Even voorstellen en meteen een vraag  (gelezen 1540 keer)

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Even voorstellen en meteen een vraag
« Gepost op: za, 15 dec 2007, 17:04:54 »
Hallo allemaal ik ben barry bos en woon in de flevopolder.
En heb al verschillende polo's gehad , en ben zelfs nog wel eens bij jullie op een meeting geweest met een steilheck.
Maar na mijn laatste auto een vw caddy 1.6 diesel uit 85 (niet voor uit te branden) maar kon wel een hoop versjouwen .
Wou ik wel is wat snels , en kocht een g40 met compresor .
Hier heb ik niet veel lol van , hij is namelijk wel snel .
Maar hij is ook snel kapot gegaan na de aanschaf . :P
Het blok bleek dus niet optimaal te wezen , en na het verwijderen daar van en het weg te hebben gebracht.
Werd mij vertelt dat het gereviseerd moest worden , en de prijs die daar aan verbonden werd was 2500 eurooooooooooos.
Vond ik persoonlijk wat teveel van het goeie.
Maar ik zoek nu dus een anderblok maar dat schiet niet echt op , dus zou ik willen weten wat ik nog zou kunnen doen .
Oftewel kan zo'n revisie goedkoper of niet . of zijn der andere oplossingen kwa motoren .
Ik zelf dacht een standdaard 1.3 blok aan te schaffen en daar dan heleboel op over te zetten (zuigers krukas cilinderkop enz) maar kan dat of niet

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Even voorstellen en meteen een vraag
« Reactie #1 Gepost op: za, 15 dec 2007, 17:07:07 »
Weet je ook wat er wel en wat er niet kapot is?

'G40 met compressor' -> Wat voor compressor zat/zit erop? Is die compressor nog heel?
Of bedoel je 'een Polo met G40 compressor'?

« Laatst bewerkt op: za, 15 dec 2007, 17:21:14 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mayhem.bos

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen en meteen een vraag
« Reactie #2 Gepost op: za, 15 dec 2007, 22:32:00 »
het is een g40 motorblok met een mercedes compressor in plaats van een g lader.
En kapot kan ik het eigenlijk niet noemen maar versleten .
Ik had namelijk een olie probleem dit kwam met rotgang uit de carter ontluchting , En na open maken van het blok zei de monteur dat er te veel spelling zit tussen zuigerveren en cilinder . En dat dat dus de oorzaak is
en zijn conclusie was dat het het beste is om het blok dus maar volledig te reviseren, aan gezien het al 2ton heeft gelopen
En die beste man vertelde me dus dat zoiets 2500 moet kosten.

 

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Even voorstellen en meteen een vraag
« Reactie #3 Gepost op: zo, 16 dec 2007, 11:37:09 »
Ah ok..

Te hoge carterdruk.    Veel voorkomend probleem (ook/vooral bij G40).. Soms zijn 't echt de zuigerveren die versleten zijn, soms is 't alleen de olie-afscheider achterop het blok dat verstopt zit. In het laatste geval helpt 't schoonmaken van dat bolletje:


2500 euro voor een complete revisie is geen rare prijs indien je 'alles' door een garage laat doen: Incl uitbouw en inbouw motor, nieuwe zuigers, lagers, pakkingen: the works.

Bel eens met Ronald Morien ( http://www.ronald-morien.nl/ ) wellicht dat zij nog een blokje op het schap hebben liggen.

Een G40 blok is niet heel erg anders dan alle andere 1300 polo blokjes, maar juist net die zaken die prijzig zijn, zijn anders: o.a. zuigers & krukas. Daarnaast moet je geluk hebben dat de motorsteun past.

'2 ton gelopen': Dat hoeft niet veel te zijn hoor: Als er fatsoenlijk mee gereden is, kan een G40 (of welk Polo blokje dan ook) veel meer kilometers aan, zonder revisie. Goed onderhoud, rustig warm rijden en bij een G40 ook weer afkoelen, is wel van belang.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken