Auteur Topic: Hela holaaa  (gelezen 1498 keer)

Offline Hiras

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
Hela holaaa
« Gepost op: di, 01 jan 2008, 20:55:15 »
Dag iedereen...

Allereerst wilde ik allen (en de Polo's  :D ) de beste wensen, wensen!

Weet niet of dit de juiste manier is om mij voor te stellen, dus hou ik het ff kort  withstupid...

Sinds 1998 helemaal verknocht  -love- aan een van de mooiste en doordachte vierwielers welke op dit aardkloot rondrijden  :D Mijn eerste was een coupe 1.3 uit juli/1990, type Jeton! Helaas vorig jaar met veel tranen en een brok in mij keel (letterlijk) afscheid moeten nemen. Nu achteraf had ik dit nooit moeten doen, daar ik sinds een maand Het Register op het net heb gevonden  -klappen-! Enfin, de volgende werd een 2f Steilheck, vermoedelijk NZ-motor (ben reeds binnen een maand een hoop wijzer dan in die 9 jaren... withstupid)...

Deze was niet zo goed onderhouden als de eerste ... maar starten en gaan was een regel  -thumbsup- dan een uitzondering.... Tot voor kort.... -boehoe-.... Ik kwam gister stil te staan midden in de Coentunnel.... en heb ff alle kleuren van de regenboog uit mijn achterste gescheten  :( .... IM-kraan was snel en naar een veilige haven gezet... aldaar ANWB dude  -klappen- opgewacht! ANWB dude aan de slag en zei dat benzinefilter vervangen moest worden Euhhhh  withstupid!

Weet iemand (vast en zeker met zoveel knowledge hier in huis  -thumbsup-) hoe ik dat moet doen? Die dude van de ANWB (overigens zeer behulpzaam) zei dat ik dat makkelijk zelf kon doen. En waar moet ik rekening houden tijdens het vervangen en zo???

Mijn dank grenst alvast aan hondsdolheid.....  -klappen-

greetz  :)

ps: is het toch een giga verhaal geworden....  :D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hela holaaa
« Reactie #1 Gepost op: di, 01 jan 2008, 21:23:22 »
Welkom, wilkommen, bienveneu.

Ik zal het kort houden:
Brandstoffilter dat de ANWB meneer bedoelde hangt onder de auto, bij de achteras. Kruip maar eens onder de auto, vanaf de achterkant, en je ziet m vanzelf hangen.

Het gebeurd wel eens vaker ( Charles Batenburg kwam zo ooit stil te staan op een meating (in Geffen iirc ) dat er bijv water inzit en bevriest. Maar goed; die dingen worden zo goed als nooit vervangen. 

Ga met je kenteken in je achterhoofd naar de Brezan ofzo, haal zo'n filter, en plaats m eronder. Houdt rekening dat 1) de boutjes allemaal vast zitten. Zorg er dus voor dat je minimaal tie-wraps achter de hand hebt om de boel alsnog vast te kunnen zetten als alles afbreekt
2) benzine stroomt, net als water, naar het laagste punt: Filter eronder weg, en afdoppen die handel! Voor je het weet ligt er een fikse plas benzine onder de wagen (roken verboten!).  Er zijn klemmetjes te koop (of met een griptang) om de leidingen dicht te knijpen, maar daar beschadig je de leidingen mee (en 't zijn al niet meer de jongste), en echt goed afknijpen doen ze toch nooit.

Succes!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hiras

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
Re: Hela holaaa
« Reactie #2 Gepost op: di, 01 jan 2008, 21:34:12 »
Hallelujaaaaa.... wat een snelheid Jaap...  :P

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie.... en ik heb er zeker wat aan je info...  -ja-... Ga mijn gereedschap pakken, extra deken, alvast lokale polizei bellen dat ik bezig ben mijn "Rosa 2" (zo noem ik mijn 2e polootje... :P) ... je weet maar nooit wat mensen van mij denken, klussen onder een polo ergens op een parkeerterrein in Asd West  -gert-, handschoenen en een opvang bak en ofcourse 2 jassen aan  :D....

Die van de tie-wraps is een hele goeie... -klus-... zal die zeker mee nemen! Oh... is het mogelijk op rechter achterkant op te krikken? Wellicht heb ik zo meer ruimte, vandaar!...... Oh en ik heb ondertussen tijdens mijn hontie uitlaten.... een aantal "afdek" puntjes t.b.v. het afdekken van vuurwerklont  -ja- (weet niet hoe ik het precies moet noemen) verzameld... ik dacht zo de beide leidingen (van pomp en naar motor) af te pluggen..... of heb ik het nu helemaal aan het verkeerde eind... withstupid!

Alvast tnx  -klappen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Hela holaaa
« Reactie #3 Gepost op: wo, 02 jan 2008, 08:11:47 »
Opkrikken rechtsachter is zeker een goed plan, maar zet voor het werken onder de auto wel even as-steunen onder de auto!

Ook een fijne: trek er 2 dagen voor uit:
dag 1: bekijk alles eens goed, kijk hoe rot de boel is, en bestel eventueel bij de dealer gelijk een fonkel-nieuwe beugel. Terwijl je alles bekijkt, neem ook even een busje WD40 mee.
dag 2: ondanks de WD40 gaat alles toch maar slecht los. Kan je nagaan, als je zonder inweken de boel probeert los te krijgen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Hela holaaa
« Reactie #4 Gepost op: wo, 02 jan 2008, 08:55:05 »
daarom grote tywraps mee ,al is het voor nood
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gamble

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Michaël Gort
Re: Hela holaaa
« Reactie #5 Gepost op: do, 03 jan 2008, 19:28:57 »
Hey, nog een Amsterdamse polo! Veel succes en plezier met je polo!
HTS Autotechniek en dit alles in 1 les:
Leraar: Tunen is eigenlijk ''Thermodynamisch PIMPEN''
Klasgenoot: Een zuiger.... Das toch zo'n wijf?