Auteur Topic: Re: [ RN - 22 - PF ] [ Derby 1] [ LS ] [ 865121 ]  (gelezen 803 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: [ RN - 22 - PF ] [ Derby 1] [ LS ] [ 865121 ]
« Gepost op: wo, 02 jan 2008, 23:07:18 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: [ RN - 22 - PF ] [ Derby 1] [ LS ] [ 865121 ]
« Reactie #1 Gepost op: wo, 02 jan 2008, 23:55:31 »
inhet topic voorstellen?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline derbyiscool

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: [ RN - 22 - PF ] [ Derby 1] [ LS ] [ 865121 ]
« Reactie #2 Gepost op: do, 03 jan 2008, 20:34:32 »
Nou dan zal ik me even voorstellen. Ik ben Coen en sinds de zomer de eigenaar van de derby met kenteken RN-22-PF
Een jaar of 5 terug heb ik een golf1 diesel gekocht en zo is het eigenlijk allemaal een beetje begonnen.
na 4 jaar met veel plezier te hebben gereden (en natuurlijk veel geknutseld) was het toch nodig tijd voor groot onderhoud. De golf1 ben ik dus op dit moment grondig aan het opknappen. Voor tijdelijk een golf3 gekocht die inmiddels ook gedemonteerd op het pad staat omdat de motor in de golf1 komt. (saaie auto`s golf3 je komt elke dag 20 dezelfde tegen)
Dus 2 golven uit elkaar maar geen rijdende auto, toen kwam ik de derby tegen op MP, mijn bod van 400 euro was geaccepteerd en ik moest gelukkig ook daar in de buurt werken dus kon meteen de derby bekijken.
Ik daar aangekomen helemaal in een deuk (zie de foto`s) nou stukje rijden ja hoor dan zeggen ze dat diesels uit `83 roken (en geloof mij die van mij rookte) maar de derby was helemaal erg, soort James Bond achtige rookgordijnen, maar ja motor wisselen is te doen.
Maar gezien het potentieel van de derby toch wel een beetje gevallen voor het model dus autotje meegenomen. Nieuwe apk erop en rijden.

Inmiddels is hij 6 cm verlaagd (weitec)Had ik er smoor velgen op (die nu in de winterstalling staan) en de motorkap deels matzwart gespoten, veel bekijks en veel positieve reacties. (ook veel oudere mensen die het een erg leuk autotje vinden)
alleen is nu de motor echt overleden en staat de derby te staan!!!!!!

Van het weekend een "schade" polo GT uit `91 gekocht voor de motor om over te hangen in de derby 75 pk en 5 versnellingen zou toch een vooruitgang zijn. Maar die plannen zijn gewijzigd, de "schade" bleek een lekke band, een kras op de bumper en een stuurstangetje. 170d km en nog apk tot mei, zonde om te gaan slopen dus (niet verkeerd voor 300 incl cd speler)haha

Maar goed de derby gaat dus binnenkort de stalling in totdat de golf1 klaar is en dan gaat de derby voor wat las en spuitwerk.
Maar ondertussen toch wel erg gecharmeerd van de derby en ik ben wel van plan om er wat mee te gaan doen zodat hij hopelijk nog lang kan rijden.

een heel lulverhaal dus, en geen foto`s
Ik zal kijken of ik van het weekend wat foto`s kan maken want dat zegt veel meer.


Mvg Coen
Derby 1.3i`78, golf diesel`83 in aanbouw

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: [ RN - 22 - PF ] [ Derby 1] [ LS ] [ 865121 ]
« Reactie #3 Gepost op: do, 03 jan 2008, 23:06:33 »
Volgens mij moest dit in een ander topic?
Maargoed leuk verhaal en een hoop auto`s dus :) ik ken het probleem.
Deze Derby wou ik toen ook nog voor gaan kijken maar was toen net al verkocht.
Ik ben benieuwd naar de foto`s want op de foto`s van de vorige eigenaar zag hij er niet al te best uit. Volgens mij heb ik die foto`s nog wel erges op mijn oude computer staan toen de vorige eigenaar die mailde.

Succes met je projecten.

Gr Arno