Auteur Topic: Schutbord vraagje  (gelezen 3064 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Schutbord vraagje
« Gepost op: zo, 27 jan 2008, 14:10:55 »
In het schutbord tussen motorruimte en accubak staat het chassis-/identificatie-nummer ingeslagen. Toch zie je veel (vooral Duitse) projecten waarbij dit schutbord is weggehaald... Iemand enig idee hoe/waar men dan vervolgens met het chassis-nummer naar toe gaat?
Is dit in Nederland ook mogelijk? Mag je je schutbord met chassisnummer weghalen? (Is het identificatieplaatje op de slotplaat voldoende?)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #1 Gepost op: zo, 27 jan 2008, 14:19:32 »
In duitsland kan je 'vrij eenvoudig' het chassisnummer (laten) verplaatsen.  Meestal wordt het dan op 1 van de 'domen' (veerpoottoren) geplaatst. Daarnaast slaan ze dan soms in de stoelrail bij de bestuurder nog eens het complete chassisnummer in.
(Volgens mij een soort dubbelop: Eerst onder toezicht van de TUV een copy van het nummer inslaan, daarna schutbord verwijderen, en nummer verplaatsen, dan onder toezicht van TUV het originele nummer terug inslaan in de veerpoottoren, waarna het geheel wordt bijgeschreven in de autopapieren).

In Nederland kan/mag je het chassisnummer zeker niet zomaar verplaatsen, en als je het al doet, dan moet dat onder toezicht van de douane / rdw gebeuren (zie ook: Citroen 2CV (Eendje) voorzien van een compleet nieuw chassis -> zou jij als citrofiel moeten weten :) ) Het weghalen van het schutbord is leuk, maar wat win je d'r werkelijk mee?  Dat je motordampen in je interieur krijgt? Nee, dat is 'verboden', dus de kachel moet dan ook weg. Maar voor de APK moet je dan wel een andere manier van voorruitontwaseming hebben..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #2 Gepost op: zo, 27 jan 2008, 15:18:29 »
daarom lekker laten zitten ,scheelt een hoop ellende
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #3 Gepost op: ma, 21 dec 2015, 10:04:02 »
Iemand tips hoe je chassisnummer het best kunt 'ophalen' na enige putcorrosie, om vervolgens leesbaar te houden, zonder het weer vol te blaffen met verf (waardoor het dus weer ONleesbaar wordt?)
« Laatst bewerkt op: ma, 21 dec 2015, 10:14:46 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #4 Gepost op: ma, 21 dec 2015, 10:20:19 »
Oh, das toevallig: ben momenteel met hetzelfde klusje bezig -klus-
Ik heb er voorzichtig een schuurpapiertje overheen gehaald.
Daarna met een kraspen alle letters en cijfers 'open' gekrast.
En nu staat 't in de Fertan, maar ben nog aan 't bedenken wat de volgende stappen zullen zijn -dunno-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #5 Gepost op: ma, 21 dec 2015, 10:25:20 »
Letters in owatrol of andere zooi en de rest in de verf?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Schutbord vraagje
« Reactie #6 Gepost op: ma, 21 dec 2015, 12:20:09 »
Mijn gedachten: niet met een kwast, omdat je dan de letters & cijfers weer 'dicht' smeert.
Dus spuiten: eerst zinkspray en dan in een kleur (carrosseriekleur of zoals bij 2fjes: wit-achtig)