Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 131509 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #705 Gepost op: do, 28 okt 2010, 15:06:26 »
slang =  Universele Gates slang (brandstofbestendig) bestellen. Is bij elke Brezan te bestellen. Ze roepen van niet, maar het is wel zo!

Ik zou je graag helpen, maar heb genoeg eigen klusjes te doen (polo/golf/AX/grote beurt panda). Het gaat vaak om de kleine details, als je dat niet in orde hebt krijg je vervelende bijeffecten.
Vergelijk het maar met de Pierburg 2e3 apparaten = 1 klein ongemakje zorgt voor uren storingzoeken (ja, heb een flinke tijd storingzoeken gedaan bij het inbouwen van de pierburg carb van mijn golf afgelopen weken)



Basis;
hoe staat je ontsteking?
staan de carbs op het oog synchroon?
zijn de membranen van de carbs in goede staat?
zijn de carbs schoon van binnen (stationair sproeier??)
Staan de CO schroeven 2 a 3 halve slagen uitgedraaid?
Is de aansluiting van carb/spruitstuk luchtdicht?
Is de aansluiting spruitstuk rembekr luchtdicht?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #706 Gepost op: do, 28 okt 2010, 15:24:52 »
Inderdaad basis. Vandaar dat ik niks roep over extra ringen onder de naalden en dat soort gein.

Basis;
hoe staat je ontsteking?
Niets aan veranderd sinds de eerste keer goed stationair lopen. Liep toen rond de 950 omw/m


staan de carbs op het oog synchroon?
Ja, vlinderkleppen zo gelijk mogelijk gezet met het dichtstbijzijnde progressie gat als maatvoering.

zijn de membranen van de carbs in goede staat?
Gecheckt voor montage, een rubber nog even fatsoenlijk aangebracht toen. Was ook voor eerste montage met goede loop.

zijn de carbs schoon van binnen (stationair sproeier??)
Niet specifiek nagekeken voor eerste montage. Wel vlotterbakken open gehad en visueel even gekeken op gekkigheden. CHECKEN

Staan de CO schroeven 2 a 3 halve slagen uitgedraaid?
3 halve slagen uit.

Is de aansluiting van carb/spruitstuk luchtdicht?
Tja, goede vraag. Kun je dat ook met waternevel testen? Want de toeren verhoging bij het gebruik van remmenreiniger komt dat door remmenreiniger die mee naar binnen gezogen wordt en verbrand of komt het omdat de vloeistof tijdelijk een lekkage plekje luchtdicht maakt?
Trouwens lastig om de motor op constant toerental te houden als het stationair niet loopt merk ik.  CHECKEN

Is de aansluiting spruitstuk rembekr luchtdicht?
Ik ga die slangenklem niet zo hard aandraaien dat ik het rubber in tweeën breek.  -naughty-

Slang van Jaapje voldoet het beste tot nu toe.
Ik heb aan de carbszijde, meest problematische kant mbt slangbevestiging vind ik, de slang zo haaks mogelijk gemaakt. Zo ver mogelijk aangeschoven. De slangenklemmen, met zorg, zo goed mogelijk uitgelijnd met carb uitgangen. Voldoende stevig aangedraaid zonder dat de slangenklemmen zich verplaatst hebben want dat was tot nu toe steeds het geval.
Slangen aan inlaat spruitstuk: hoe moeilijk kan dat zijn?  :)



Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #707 Gepost op: do, 28 okt 2010, 15:58:32 »


Te grote slang = kiertje vormt zich al snel tussen spruitstuk en slang. Hoe moeilijk kan het zijn? Moeilijk zat!

Slangklem te hard aandraaien = dan werkt de carb zich uit de slang, het klemvlak is vaak maar kort aan de carbs

Rembekrachtiger = de slang kan aan de rembekrachtiger kan 'wringen' waardoor er lucht uit kan lekken (dit is vaak wel hoorbaar)

Carbs die rechtstreeks aan slangen hangen gaan uiteindelijk lekken. Ik heb een steun gemaakt vanaf de originele inlaatsteun(onderblok/originele spruitstuk), waar de carbs op liggen. De slangen zorgen alleen voor een luchtdichte aansluiting, ze dragen helemaal niets.

Het rare is dat Jeroen er gewoon mee gereden heeft, het is ooit goed geweest. Jij hebt de boel ook stationair aan de praat gehad, het zit 'm blijkbaar in een klein detail.
Bij welk toerental hou je de motor wel aan de praat? (maw, wat is het laagste toerental waarbij de motor blijft draaien?)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #708 Gepost op: do, 28 okt 2010, 16:25:44 »
Te grote slang = kiertje vormt zich al snel tussen spruitstuk en slang. Hoe moeilijk kan het zijn? Moeilijk zat! <= Maak dan een spruitstuk dat gelijke buitendiameter heeft als carb aansluitingen  -nana-

Slangklem te hard aandraaien = dan werkt de carb zich uit de slang, het klemvlak is vaak maar kort aan de carbs
=>Vandaar de zorgvuldige montage en het niet te strak aandraaien.  -thumbsup-

Rembekrachtiger = de slang kan aan de rembekrachtiger kan 'wringen' waardoor er lucht uit kan lekken (dit is vaak wel hoorbaar)
=> Hoor ik alleen als ik, dus niet als de motor loopt, aan de harde slang wring en dan hoor ik het alleen aan de rembekrachtiger zijde.

Carbs die rechtstreeks aan slangen hangen gaan uiteindelijk lekken. Ik heb een steun gemaakt vanaf de originele inlaatsteun(onderblok/originele spruitstuk), waar de carbs op liggen. De slangen zorgen alleen voor een luchtdichte aansluiting, ze dragen helemaal niets.
=> Dit is een mogelijkheid. Bij langzame toerentallen, veel (onrustige) bewegingen van de motor dus kans op, tijdelijke, kiertjes door het schudden van de carbs.  -dunno-
Dus even een steuntje fixen en zien of dat helpt.
Zouden bredere slangenklemmen op het inlaatspruitstuk voor een betere afsluiting zorgen? Ik vermoed van wel. Vanavond maar eens in de schuur van  mijn pa neuzen.  -naughty-

Tot zover, dank.

Bij welk toerental hij blijft draaien?
=> Geen idee, tijd voor ogen op steeltjes  :) Doe alles nog alleen.

Heb wel een filmpje gemaakt. Nog even ergens plaatsen.
« Laatst bewerkt op: do, 28 okt 2010, 16:34:11 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #709 Gepost op: do, 28 okt 2010, 16:34:46 »
tja..


Je hebt een stationair draaiende motor gehad, in de tussentijd is er iets veranderd. Aan jou de schone taak om dat uit te vinden. Veel succes  -thumbsup- -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #710 Gepost op: do, 28 okt 2010, 16:37:05 »
 -thumbsup- Helemaal mee eens. En bedankt ....  -naughty-

Bewegende plaatjes bij het praatje, de stuiptrekkingen van een setje carbs.
« Laatst bewerkt op: do, 28 okt 2010, 16:56:56 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #711 Gepost op: do, 28 okt 2010, 17:50:00 »
Aangezien ie wel loopt, ben je er bijna: kan eigenlijk alleen maar een kleinigheidje zijn......
....ff door de zure appel bijten Luc -thumbsup-

En de stationairstelschroef he, die heb je helemaal uitgedraaid lees ik een paar blz (!) terug:
was dat rechtsom of linksom?
Uit me hoofd zeg ik (en nou gok ik dus): rechtsom is hoger stationair => wie bevestigd dat even?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #712 Gepost op: do, 28 okt 2010, 18:05:25 »
Die van de carb met het lange draad? Die moet je met de klok mee draaien. Zo ver mogelijk erin, dan verdraait het gaskwadrantje zodanig dat de kleppen verder open gaan.

En het is idd alleen het stationair dat zijn naam geen eer aan doet.  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 28 okt 2010, 18:07:15 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #713 Gepost op: do, 28 okt 2010, 18:16:00 »
als het goed is rechtsom,ik had hem laatst linksom en toen was het gelijk dood.
zoals het bij jou klint,klinkt het bij mij ook,bij mij is het ook nog niet je van het,maar dat ploffen word wel minders als je blok wat warmer is.
heb je er al een rondje mee gereden?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #714 Gepost op: do, 28 okt 2010, 19:07:45 »
Ja, toen hij de eerste keer goed stationair liep. Dus ik weet hoe het voelt en luistert.  -hug-

Daarna nog eens een stukje gereden en toen met veel pijn en moeite thuis gekomen.  -wtf-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #715 Gepost op: do, 28 okt 2010, 21:48:05 »
Zonder lullig te willen zijn:

10 okt start   ===>  28 okt finish (?)

Heb je de carbs ook goed ondersteund? Als de carbs aan de rubbers hangen kan je ook last krijgen van valse lucht langs de inlaatrubbers.

Carbs die rechtstreeks aan slangen hangen gaan uiteindelijk lekken. Ik heb een steun gemaakt vanaf de originele inlaatsteun(onderblok/originele spruitstuk), waar de carbs op liggen. De slangen zorgen alleen voor een luchtdichte aansluiting, ze dragen helemaal niets.
=> Dit is een mogelijkheid. Bij langzame toerentallen, veel (onrustige) bewegingen van de motor dus kans op, tijdelijke, kiertjes door het schudden van de carbs.  -dunno-
Dus even een steuntje fixen en zien of dat helpt.

Komt vast goed, Luc!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #716 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 13:15:50 »
Steun gemaakt van ....... CV buis  -klus-

Beetje meten, beetje buigen, beetje plat slaan, beetje boren, beetje dremelen en je hebt een steun met een leuk vorkje erin als gaskabelsteun.

Starten, en doorstarten. We zijn er bijna ik voel het. En ja hoor loopt en start wel al beter maar strompelt soms voort op <500 rpm, soms wat beter. Wel met de choke uitgetrokken.
Heeft een paar keer goed stationair gelopen vandaag. Toen geluisterd naar synchroniteit, je kent het wel, slangetje trechtertje. 1 van de kelken blijft wat achter in de doorstroming. Met remmenreiniger die aansluiting getest. Daar is dus wat lekkage. Rest van de kelken klinkt gelijkwaardig.

Slangenklem een aatal keer wat verdraaid en van positie veranderd. Geen soelaas. Wel zitten er wat deukjes aan de buitenzijde van dat inlaat kanaal zag ik. Misschien maar een tweede slangenklem erbij of een bredere proberen.
Anders heb je ook prachtig zelf vulkaniserende tape. Dat als uiterste redmiddel eens inzetten.

Oh ja, valt na gasgeven nog door naar nul rpm .....  -gert-
« Laatst bewerkt op: vr, 29 okt 2010, 13:17:53 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #717 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 19:15:53 »
co wat rijker zetten tussen de 2 en 4 halve slagen .maar eerst even alles demonteren . en goed monteren ,anders blijf je met de kloten van geert spelen .
eerst valse lucht weg . dus eerst je inlaat monteren met vloeibae pakking en deze laten drogen vooreen uurtje . daarna de carbs erop met goed passende rubberslangen . steuntjes van onderzijde bloknaar carbs monteren en boven zijde kop naar carbs (allerichtingen ondersteunen) daarna de slangklemmen vast draaien van de carbs .
 nuga je starten  als demotor warm is  stel je stationair af op 1000 rpm , ontsteking bij 1000rpm op 16gr voor bdp.daarna synchroniseren . nu opnieuw je stationair afstellen op900 rpm .
 gaan lopen qutten met rubbertape is een lapmiddel en beun de beunhaas praktijk.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #718 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 20:22:24 »
anders blijf je met de kloten van geert spelen
-wtf2-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #719 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 20:41:10 »
co wat rijker zetten tussen de 2 en 4 halve slagen
=> staat op 3 halve: gaan we nog een kwart bij doen

.maar eerst even alles demonteren . en goed monteren ,
eerst valse lucht weg .
=> is zeker prioriteit 1

 dus eerst je inlaat monteren met vloeibae pakking en deze laten drogen vooreen uurtje .
=> Al gedaan laatste keer heeft de pakking een halve dag gedroogd.

daarna de carbs erop met goed passende rubberslangen .
=> Huidige moeten goed zijn, als ze bij Jaapje werken moeten ze bij mij ook werken

 steuntjes van onderzijde bloknaar carbs monteren
=> vandaag gedaan

 en boven zijde kop naar carbs (allerichtingen ondersteunen)
=> Gaan we doen

daarna de slangklemmen vast draaien van de carbs .
=> Slangen gaan we opnieuw monteren aan het spruitstuk

 nuga je starten  als demotor warm is  stel je stationair af op 1000 rpm , ontsteking bij 1000rpm op 16gr voor bdp.daarna synchroniseren . nu opnieuw je stationair afstellen op900 rpm .
 gaan lopen qutten met rubbertape is een lapmiddel en beun de beunhaas praktijk.

anders blijf je met de kloten van geert spelen .
=> Zal ik even vragen of dat mag?  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift