Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 131538 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #765 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:10:41 »
waar zit het probleem dan? elektronisch of tikt ie wel maar geen benzine?
als deze pomp ook maar iets droogloopt gaat ie meteen stuk (is mij door fabrikant verteld, zelf dus geen ervaring mee)
deze pomp is een paar dagen oud toch?

geschakelde plus gaat naar relais en dan hoofdstroom naar br pomp? of geschakelde plus direct naar pomp?
als je de laatste hebt zou ik er een relais tussenzetten (en dan 1tje die onderbreekt, sluit je hem op je dynamo lampje aan en heb je meteen een veiligheid: geen gepomp bij stilstaande motor)
« Laatst bewerkt op: vr, 12 nov 2010, 13:13:25 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #766 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:15:04 »
Fake WD40  -dunno-

Het heeft niet (alleen) met vloeibaar/niet vloeibaar te maken. WD40 heeft een hoge oppervlaktespanning, waardoor er een film op het lagermateriaal blijft zitten. Teflonspray is net zoiets, daar heb je heel weinig van nodig, het stoot water en vuil af en blijft lang op de ingesmeerde delen zitten.

P.s. WD40 is in ieder geval beter dan niets doen.  -klus-

ja ok, maar ik heb zelf t idee dat dat laagje er sneller afslijt dan als je er wat olie of beter nog, lagervet, in doet. Dat stoot geen vocht of vuil af, maar het blijft wel langer zitten.

Combi denk ik dat niet kan ivm chemische samenstelling?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #767 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:26:20 »
Zullen we ff een apart "FAQ: soorten spray" topic openen?  -dunno-

waar zit het probleem dan? elektronisch of tikt ie wel maar geen benzine?
als deze pomp ook maar iets droogloopt gaat ie meteen stuk (is mij door fabrikant verteld, zelf dus geen ervaring mee)
deze pomp is een paar dagen oud toch?

geschakelde plus gaat naar relais en dan hoofdstroom naar br pomp? of geschakelde plus direct naar pomp?
als je de laatste hebt zou ik er een relais tussenzetten (en dan 1tje die onderbreekt, sluit je hem op je dynamo lampje aan en heb je meteen een veiligheid: geen gepomp bij stilstaande motor)

Nu direct vanaf de bobine naar de pomp.
Geen tikje meer als contact ingeschakeld wordt.

Heb je een schema voor de relais optie?

Drooglopen? Moet toch eerst je tank helemaal voor leeg rijden?  :)




Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #768 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 13:49:41 »
Net gebeld met de importeur:

QH171E: geschikt voor motoren tot  60 pony's, 100 liter/minuut, 15 bar (+/- 75 euro)
QH173E: geschikt voor motoren tot 100 pony's, 110 liter/minuut, 0,20 bar (+/- 95 euro)

Bij deze pompen rekening houden met een volle aanzuigleiding, want idd drooglopen is de grote sloper.
Hetzelfde kan het geval zijn als de motor meer vraagt dan hij kan leveren en de brandstof door de pomp heen gezogen wordt. Alleen: zou mijn MH daar toe in staat zijn?

Het kapotgaan is gebeurd onder het rijden. Dat weet ik 100% zeker.

Wat zeggen de kenners over de 173E?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #769 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 14:29:25 »
Heb zelf nog even forum doorgespit: 173E heeft volgens de kenner(s) een te hoge druk.

Hier te lezen

Wat was er gebeurd:

Gestart, met choke, en een pufje gas. Geen probleem.
Vervolgens een km of 7 in een minuut of 15, geen probleem.
Daar wat sprintjes van stoplicht naar stoplicht. 6500 toeren wel geraakt.
Vervolgens naar het volgende stoplicht. Daar voor de stoplichten gestopt, dus stationair. Geen problemen.
Dan naar bestemming 1 gereden een km of 10 (met wat stoplichten, geen sprintjes en zonder problemen), niet gestopt maar rustig langs gereden (niemand thuis) en bij het stoplicht daarna een geheel terugvallend toerental en afslaan. Starten ging nog maar ik merkte bij lage toeren dezelfde problemen als bij de vorige kapotte brandstofpomp.
Vervolgens alleen hoog in de toeren de boel aan de praat te houden en af toe uitval.

Bij contact aan: tik? Nee, niet echt.

Straks de Sedan maar even ophalen en voor de deur stallen.

Ik was blij dat ik met hangen en wurgen tot 500 meter van huis kon komen.
« Laatst bewerkt op: vr, 12 nov 2010, 14:45:47 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #770 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 15:22:24 »
En een pomp van een injectie motor is dat niet wat?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #771 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 15:45:44 »
Vraag is: waarom? Hoge toeren moet dat ding toch bij kunnen houden? Of is een geschakelde plus van de bobine de oorzaak?

Hoeveel spanning staat er op jouw bobine +  ?  (meten is weten!)

Trek de + anders eens vanaf je achteruitrijlamp-schakelaar in de versnellingbak.

Pomp zal niet overlijden als ie niet genoeg opbrengst voor je motor heeft: Dan gaat je motor gewoon te arm lopen, loopt warm en klapt. pompje heeft daar geen last van :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #772 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 15:53:03 »
Hetzelfde kan het geval zijn als de motor meer vraagt dan hij kan leveren en de brandstof door de pomp heen gezogen wordt. Alleen: zou mijn MH daar toe in staat zijn?

MH carb niet,.. als je motorfjets carbs hebt, lijkt het me alsnog stug: Heb je niet een luchtlek in de aanvoerleiding, waardoor de pomp bij grote vraag ( onderdruk op leiding ) lucht aanzuigt en daardoor 'Le pipe donner ã Martin'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #773 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 16:07:44 »
MH carb niet,.. als je motorfjets carbs hebt, lijkt het me alsnog stug: Heb je niet een luchtlek in de aanvoerleiding, waardoor de pomp bij grote vraag ( onderdruk op leiding ) lucht aanzuigt en daardoor 'Le pipe donner ã Martin'

Wel redelijk recent de brandstoftank vervangen. Toen zat de 2E3 er nog op. Ook nog een keer daarmee hoog in de toeren gereden. Dat was geen probleem.
Vragen motorfietscarbs zoveel meer brandstof dan?

Maar goed, zal nog eens de brandstofslangen nalopen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #774 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 17:37:25 »
Stekker oude inlaatspruitstukverwarming (egel) nog aanwezig?: schitterende mooie geschakelde plus
om je brandstofpomp mee te voeden.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #775 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 19:48:35 »
hoo stop de paarden . de qh met 0,15 bar of welke dan ook hebben geen retour nodig .juist geen retour , . met een retourblijftdepomp ratelen en zal dan dus ook stuk ratelen op drukloze leidingen .
als de carbs vol zijn stopt de pomp(tegendruk zorgt er voor dat de plunjer dus niet meer kan bewegen . )
motorfiets carbs hebben dus een pomp nodig die maximaal 0,15bar kan leveren , bij 0,3bar zullen de carbs overstromen ,aangezien de vlotters te weinig opwaartse kracht leveren om de naalden af te dichten bij 0,3 bar .en die 100l perminuut is perfect (ik moet de 1e opgevoerde polo motor nog tegen komen die dat weg kan slurpen zelfs in een uur is het knap moeilijk )

dus je retour afdichten  is de enigste optie .
 retour open is enkelt bedoelt om de 3bar injectie pomp ,vrijwel drukloos te krijgen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #776 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 21:26:41 »
Nou, mijn paarden zijn echt wel gestopt.  uitlachen2

Als ik zou werken met een retour zou ik ook een andere pomp kiezen.
Afgaande op alle info op dit forum heb ik gekozen voor de HQ zonder een retour en ook zodanig aangesloten.

Gezien de geschiedenis:

pompje, met 2E3 (ook zonder retour!), was aangesloten op egelverwarming
2E3 vervangen door carbs
Liep goed tot er valse lucht optrad
Vanaf hier een beetje grijzig gebied in mijn geheugen:
Dit verholpen
Egelverwarming gaf op een gegeven moment geen spanning meer
Geschakelde plus genomen van de bobine
Pompje liep toen goed (is getest)
Gedoe met aansluit slangen
Op enig moment: pompje bleek stuk
Pompje vervangen en ook een andere plekje gegeven ivm aansluiteisen (uitlaatpijpje bij voorkeur hoger dan inlaatpijpje) Vorige plek waren beiden even hoog, maar had tot dan geen problemen gegeven.
Alles OK en Lucje blij

Maar nu: drooggelopen en stuk (verkeerde plaatsing?) of spanning niet goed en stuk?


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #777 Gepost op: za, 13 nov 2010, 14:35:01 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #778 Gepost op: za, 13 nov 2010, 16:19:00 »
Dat is een bekende plek voor een brandstofpomp. Daar ging hij de eerste keer het hoekje om .....

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een elektrisch probleem is. Het kapotgaan vond pas plaats nadat de geschakelde plus vanaf de bobine gebruikt was. In beide gevallen van stukgaan was dit het aansluitpunt van de plus.

Ze keken me wel even raar aan toen ik weer met een defecte brandstofpomp aankwam bij de onderdelentoko. Kreeg dit keer helaas geen nieuwe gratis mee ...

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #779 Gepost op: za, 13 nov 2010, 21:26:58 »
weet alje probleem .de geschakelde plus van je bobine krijgt pieken van de hoogspanning van de bobine . dus die plus mag je minnen en een andere pakken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .