Polo 1 staat op ET HOOG (iets richting ET 50 ofzo ja), Polo 2 'vroeg' staat op ET 43 , Polo 2f staat op ET 35: Allemaal met 4,5 Inch brede standaard stalen velg.
'Vroegah' stonden de wielen (velgen hebben geen hart
) een stuk verder 'binnen' de wielkasten. Later begreep zelfs de fabrikant dat een goed gevulde wielkast net zoiets is als een goed gevulde BH: Ziet er zo 'fragiel' uit anders.
ET13, zoals Gert aanhaalt, zie je vaak terug bij jaren 70/80 achterwielaandrijvers, zoals BMW. Waarom je dat vaker terug ziet? Tja, ik wil niet discrimineren, maar ik schat zo dat 'dat soort' auto's gewoon vaker van lichtmetaal werd voorzien dan pak m beet een boodschappenautotje Polo
Ochja: lage ET waarde heeft iets met stand van de assen te maken ofzo, ophanging van de wieltjes is anders hè? Voor geen aandrijfas, en achter juist aandrijving, met soms remschijven óp de as ipv aan de naaf.