Auteur Topic: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78  (gelezen 63539 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Gepost op: za, 12 apr 2008, 17:05:57 »
Ik vond het ook wel eens even tijd worden om register-lid te worden, dus daarom nu ook maar even een project-topic over mijn nieuwste aanwinst mijn Derby GLS uit 1978.

Eerst maar even wat over de auto.

Origineel was de Derby goudkleurig, maar hij staat nu in de grijze spuitplamuur. Dit begint echter al aan alle kanten los te laten en hij vertoont dus alweer een heleboel goudkleurige plekken. Verder zijn de wielkasten achter niet echt heel mooi meer, zitten veel deuken in, maar daar ben ik al druk mee bezig geweest.

Hij is 80/80 verlaagd als ik mij niet vergis en staat nu op 14'' Brock velgen met 185/55 bandjes er om. Deze worden echter vervangen door 13'' Mattig SSF velgjes die ik binnen kort ga op halen. Ik hoop dat de wielen dan niet meer zo snel aanlopen in de wielkasten.

Het interieur is ook niet meer helemaal origineel. Voorin staan 2 Corrado kuipstoeltjes, maar achterin zit nog steeds de originele achterbank (wel erg verkleurd, maar nog origineel)

Het motortje draai erg mooi, maar starten gaat soms een beetje moeilijk. Hier moet ik dus even naar kijken, maar dat zal vast wel lukken. Heb net vandaag mn vraagbaak binnen gekregen dus ik denk dat ik zo een heel eind kan komen.

Ik had gedacht dat er erg veel rotte plekken in de auto zouden zitten, maar tot dusver valt dat reuze mee. Alleen de linkerwielkast is niet meer 100%, maar verder heb ik nog niet echt rotte plekken kunnen ontdekken. Hij heeft bij de laatste eigenaar alleen maar binnen gestaan, wat dus wel mooi is.

Genoeg over de auto, hier komen wat foto's!!







Is voornamelijk oppervlakkig roest, en redelijk ingedeukt...


Al even creatief bezig geweest, dus het ziet er al een stuk beter uit!!


Tot zover eerst maar. Als ik weer even bezig ben geweest en de moeite heb genomen om plaatjes te schieten dan zien jullie ze vanzelf verschijnen!!
« Laatst bewerkt op: di, 27 mei 2008, 15:43:16 door Dennis »
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #1 Gepost op: za, 12 apr 2008, 18:09:34 »
Echt alleen oppervlakte-roest bij de wielrandjes? Meestal komt dit juist van binnenuit? Zou je wel heel veel geluk hebben...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #2 Gepost op: za, 12 apr 2008, 18:54:22 »
Echt alleen oppervlakte-roest bij de wielrandjes? Meestal komt dit juist van binnenuit? Zou je wel heel veel geluk hebben...

Ik heb het eerst maar even opgeschuurd, maar toen schuurde ik het er zo vanaf. Natuurlijk is het niet allemaal oppervlakkig, maar het viel me niet tegen.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #3 Gepost op: zo, 13 apr 2008, 20:40:28 »
Dat zou heel mooi zijn als het vooral oppervlakkige roest is maar ik ben bang dat je vast nog wel meer tegen komt.

Ik vind het toch wel een leuk ding, ook al heeft hij roest :)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #4 Gepost op: wo, 16 apr 2008, 20:14:22 »
Vandaag maar ff een voorschermpje eraf getrokken om te kijken hoe het allemaal zat met de roest. Ik had op aardig wat foro's gezien dat de A-stijl daar best verrot kon zijn, dus wilde ik dat ook even weten. Was van het ergste uit gegaan, maar deze kant valt me nog best wel mee. Maar een heel klein gaatje zit er in, en het 'verrotte' deel is niet heel groot.



Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #5 Gepost op: wo, 16 apr 2008, 21:37:45 »
Dat valt nog wel mee ja.

De originele kleur van de auto lijkt mij ook best mooi als ik zo de motorruimte bekijk.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #6 Gepost op: vr, 18 apr 2008, 21:43:41 »
Vandaag ook even het andere voorscherm er af getrokken. Deze zat een stuk minder vast, zat veel midner kit tussen.

Deze is er iets slechter aan toe van de rechterkant, maar ik mag niet klagen. Hij is nog voor een heel groot deel hard en er hoeven maar een paar hele kleine stukjes in gelast te worden.



Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #7 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 21:17:13 »
Afgelopen week ook weer lekker bezig geweest met de Derby. Heb de binnenkant helemaal leeg gehaald (op het dashbord na) en zover als het lukte de isolatie enz. verwijderd om te kijken hoe erg de bodem er aan toe was.

Zitten 2 kleine gaatjes in geroest, aan elke kant 1 op precies dezelfde plaats. Zal wel vaker voorkomen op die plek.

Verder nog erg netjes van binnen!!

Aan de bestuurderskant zit een gaatje:


En aan de bijrijders kant op precies dezelde plaats zit ook een verrot stukje... Bodem ook al redelijk schoon.



Binnenkort als ik ook de rest van de rotte plekjes ga lassen ook de bodem maar even mee pakken.


-Wat voor isolatie kan ik het beste in de Derby doen?  De oude ligt namelijk al in hele kleine stukjes in de container -ja-
-Is het ook verstandig om de binnenkant nog een grondige anti-roest behandeling te geven?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #8 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 21:35:57 »
deze ziet er nog niet eens zo slecht uit! Deze auto is toch van Bauke geweest of niet? Stond ie later niet in Harlingen te koop? Velgen zijn niet geheel in stijl met de auto maar ja dat is persoonlijk. Isolatie zou ik achterwege laten, heb het zelf ook niet meer in mijn polo zitten, de herrie is toch al niet te harden soms :P. Antiroest behandeling kan nooit kwaad! Gebruik zelf ML in spuitbussen dit is bij aanbrengen zo dun als water en na drogen is het was achtig.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #9 Gepost op: zo, 04 mei 2008, 21:43:28 »
deze ziet er nog niet eens zo slecht uit! Deze auto is toch van Bauke geweest of niet? Stond ie later niet in Harlingen te koop? Velgen zijn niet geheel in stijl met de auto maar ja dat is persoonlijk. Isolatie zou ik achterwege laten, heb het zelf ook niet meer in mijn polo zitten, de herrie is toch al niet te harden soms :P. Antiroest behandeling kan nooit kwaad! Gebruik zelf ML in spuitbussen dit is bij aanbrengen zo dun als water en na drogen is het was achtig.

Ik zou zo niet weten of hij van Bauke is geweest. Ik vind de velgen ook niet echt onder de auto staan. Deze gaan er hoogst waarschijnlijk onder weg en worden vervangen door mattig SSF velgen. Stalen velgjes, maar nog wel redelijk breed. Het is ook niet mijn plan om hem compleet te restaureren tot origineel, maar ik wil er gewoon een mooie auto van maken. Zoals hij er nu uitziet is niet echt heel mooi.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #10 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 07:19:51 »
Nette derby !

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #11 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 09:03:09 »
Zodan! Mooie kriksteunen nog! Heel niet slecht! Ik had vele malen slechter verwacht, gezien de staat van de buitenkant!

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #12 Gepost op: ma, 05 mei 2008, 09:09:28 »
Ik mag mn handjes geloof ik tot nu toe ook wel dicht knijpen. Buitenkant is niet echt netjes, maar er zijn weinig rotte stukken te bekennen!!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #13 Gepost op: di, 06 mei 2008, 22:23:43 »
Toen ik de eerste foto`s van deze derby zag dacht ik eerlijk gezegd ook dat het een best slechte zou zijn. Maar hij is echt een stuk harder dan ik dacht.

Mijn Derby was daar in tegen redelijk van de buitenkant maar toen ik begon te schroeven viel ik van het ene in het andere gat.

Weet je al wat je met de kleur gaat doen? de originele kleur lijkt me best chique. Weet je  toevallig het kleur nr.? Dan kan ik er eens een staaltje van opzoeken.

Succes met alles -thumbsup-

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #14 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 09:07:08 »
Heb voor de grap mn motorkap snel even een kleurtje gegeven.



Heb hem even lichtblauw gemaakt. Leek me opzich wel een mooie kleur. Mooi fris, toch een beetje klassiek en ik denk dat het icm de chromen bumpers en sierlijsten erg mooi zal staan.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit