Auteur Topic: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78  (gelezen 63542 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #30 Gepost op: ma, 12 mei 2008, 21:14:33 »
Tja...maakt niet uit wat je doet. spuiten of rollen..... al het voorbereidend werk. dat kost tijd, en niet het lakken zelf.

heb vanmiddag met mijn broer het strakmaken van zijn b-kadett inclusief roest en deukjes besproken.Zijn vriendin vroeg of dit wel in een dagje af zou zijn..... -wtf-
Onder het motto: daar gaan weer wat weekeinden!  :D :D :D

Idd, in een dagje is het lang niet klaar. Dat merk ik zelf ook. Ben zelf elke dag wel even bezig...gaat nu wel snel de goede kant op. Bijna alle hoekjes er in gelast en kan dan beginnen met het 'verf-klaar' maken.

Heb ook even gekeken maar isolatie, wil er toch weer bitumen matjes inleggen denk ik. Wel zo verstandig om het geluid een beetje te dempen. Vond dit op internet. Geloof dat het ook al eens in een ander topic voorbij was gekomen, maar volgens mij is dit wel goed voor de isolatie van de bodem.

Citaat
Vibraflex is hoge kwaliteits ontdreuning. Hierdoor zetten trillingen zich niet in het casco voort en worden resonanties in het casco tegengegaan. Door de hoge massa van de platen zorgt Vibraflex ook voor een goede geluidsisolatie. Hierdoor is Vibraflex uitermate geschikt voor gebruik in de auto
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #31 Gepost op: za, 17 mei 2008, 17:27:28 »
Ik ben er over aan het denken om de bitumen matten binnen eruit te laten.. Ik denk hierover omdat als er vocht binnenkomt het onder de bitumen gaat zitten en er dus weer kans op roesten ontstaat, aangezien je die bitumenmatten nooit netjes in de contouren van de bodemplaat krijgt...

Maar weet niet hoeveel meer herrie ik dan ga krijgen  -dunno-

p.s. dit is mijn gerolde nieuwe dailly, zal binnenkort nog eens nieuwe foto's schieten.. De meeste mensen tot nu toe zien het pas als ik het zeg..



« Laatst bewerkt op: za, 17 mei 2008, 17:29:24 door mark2fpolo »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #32 Gepost op: za, 17 mei 2008, 21:13:02 »
Ik ben er over aan het denken om de bitumen matten binnen eruit te laten.. Ik denk hierover omdat als er vocht binnenkomt het onder de bitumen gaat zitten en er dus weer kans op roesten ontstaat, aangezien je die bitumenmatten nooit netjes in de contouren van de bodemplaat krijgt...


zeker waar, maar dat geldt toch ook voor die oude matjes die origineel onder je vloerbedekking lagen...

lijmen om de kieren te vullen lijkt me ook niet zo'n goed idee. krijg je het er nooit meer vanaf.

Tja., wat is wijsheid?  -wtf-

Zit er zelf op den duur wel over te denken trouwens. Wil em wel iets stiller krijgen.
Maar dan eerst een nieuwe bodemplaat erin. Met dat gat in de bodem maakt dat nu ook niet meer uit  :D :D :D

mooie daily trouwens!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #33 Gepost op: za, 17 mei 2008, 23:40:52 »
Lekkere daily!

Rollen kan inderdaad net zo mooi als spuiten zijn, misschien wel iets meer nabewerking ...  -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #34 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 00:06:00 »
vind het wel een rare polo  trouwens  -nana-

rest nice daily -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #35 Gepost op: vr, 23 mei 2008, 23:34:53 »
Heb inmiddels mijn bitumen matjes van Vibraflex binnen gekregen. Ziet er erg netjes uit. Als de auto van binnen klaar is en in de verf staat kunnen ze er in!!

Grootste deel van de 'rotte' plekken heb ik al dicht gelast. Moet alleen nog de wielkast-rand doen....maar het gaat goed komen. Heb de tijd. Mn Polo, de daily, heeft net weer een jaartje APK dus de Derby kan ik rustig aan verder klussen!!

Ook nog even bezig geweest met het experimenteren met het rollen van de auto. Zoals sommigen op de voorjaars-meeting al hebben gezien zat er nog een lichte sinaasappelhuid op mn gerolde werk. Vandaag even met korrel 1000 (had oik nog liggen, maar 2000 is waarschijnlijk net even een stukje fijner) en een heleboel water een stukje opgeschuurd.

Netjes opschuren tot het helemaal egaal is, dus dat je niks meer van de sinaasappelhuid ziet, en dan flink poetsen met Commandant 4.

Begon echt super mooi te glimmen!! Met polijsten zal het nog wel mooier worden -klappen- -love-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #36 Gepost op: di, 27 mei 2008, 13:04:34 »
'Nieuwe' velgen over dik 2 weken in huis. Moeten helemaal uit Malden (vlakbij Nijmegen) weg komen, maar worden mee genomen naar Ter Apel naar een meeting van Renault Tuning Club waar mijn broer ze weer mee neemt naar huis!! -klappen-

Alvast een paar fotootjes:
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #37 Gepost op: di, 27 mei 2008, 15:42:55 »
Renault? Reken op centreerringen!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #38 Gepost op: di, 27 mei 2008, 17:54:13 »
Hebben onder een Golf gezeten, maar koop ze van iemand van Renault Tuning Club!!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #39 Gepost op: vr, 11 jul 2008, 17:01:40 »
Heb besloten om mijn motor ook maar aan te gaan pakken. Ben nu toch bezig en het heeft geen haast dus waarom oom niet he!!

Wil er motorfietscarb's op gaan zetten. Spruitstukje kan ik dan mooi op het werk maken, staat een draaibank, freesbank, enz. Dus dat moet wel gaan lukken denk ik. Verder het blok maar even voor een deel uit elkaar trekken. Andere nokkenas erin, maar nog geen idee wat voor 1....dus als iemand iets leuks heeft liggen voor in een HH blokje dan houd ik mij altijd aanbevolen!!

Zal dit weekend weer even bezig, Derby staat alweer een tijdje zonder dat er iets aan gedaan is.... :( Moet even wat tijd maken, maar de buiten kant is bijna strak en dan kan de lak er dus op -ja-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #40 Gepost op: vr, 11 jul 2008, 17:09:13 »
ebay sectie die nokkenas
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #41 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 19:06:27 »
Vandaag mn Keihin 38mm carbs binnen gekregen!! Gert bedankt -thumbsup-

Zal volgende week even een nieuw inlaatspruitstuk fabriceren op het werk als ik even tijd heb!! -klus-

Verder krijgt de Derby bijna een nieuw kleurtje, heb alles gelast en heb nu ook bijna alles strak gemaakt....dus het schiet al aardig op -ja-

Al ff snel een 3D tekeningetje gemaakt hoe t spruitstuk moet worden, denk dat het de eerste wordt en dat ik dus de carbs met slangen aan het spruitstuk ga bevestigen, maar wie weet verander ik mn plan nog
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #42 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 19:22:24 »
Ziet er prachtig uit! Moet ik ook gaan sparen? Zal ik eerst een 1.3 moeten scoren denk ik ....  :P
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #43 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:01:18 »
Ziet er prachtig uit! Moet ik ook gaan sparen? Zal ik eerst een 1.3 moeten scoren denk ik ....  :P

Je had het voor je verjaardag kunnen vragen -nana-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #44 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:47:27 »
tekening 2 is de beste
je hebt laagvliegers en modelvliegers .