Auteur Topic: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78  (gelezen 65069 keer)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #240 Gepost op: za, 13 dec 2008, 12:24:21 »
En als ik dan vanaf "die andere seite" mag spreken... blijf maar lekker zitten. Uitstappen heeft inderdaad niet de voorkeur i.v.m. veiligheid...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #241 Gepost op: za, 13 dec 2008, 13:41:48 »
In Den Haag zeker :D

Ik blijf altijd zo vriendelijk mogelijk, misschien zijn het wel hele aardige coppers die gewoon hun werk doen. Als ik dan een  -wanker- of -cool- naast de auto heb die moeilijk gaat lopen doen, dan ben ik ook niet vriendelijk meer.



Maar om  -off- te vermijden;


Gefeliciteerd met de APK!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #242 Gepost op: za, 13 dec 2008, 15:16:31 »
ik stap altijd uit en blijf juist vriendelijk .agenten doen gewoon hun werk ,niks meer niks minder . wees blij dat ze er zijn . die jongens zien overhet algemeen als eersten de rottigheden (lees bbqvlees)bij ongelukken .

die jongens beoefenen naast ambulance personeel en brandweer 1 van de beroepen uit die ik het meeste kan waarderen en het meeste onderbetaald vindt .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #243 Gepost op: za, 13 dec 2008, 18:13:04 »
ik stap altijd uit en blijf juist vriendelijk .agenten doen gewoon hun werk ,niks meer niks minder . wees blij dat ze er zijn . die jongens zien overhet algemeen als eersten de rottigheden (lees bbqvlees)bij ongelukken .

die jongens beoefenen naast ambulance personeel en brandweer 1 van de beroepen uit die ik het meeste kan waarderen en het meeste onderbetaald vindt .

Psst, en meiden :D -cool-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #244 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 11:13:08 »
Psst, en meiden :D -cool-
sorry de vrouwen die er meelopen hebben 9 van de 10 x het figuur van een kerel . dus blijf ik jongens zeggen (al zijn er uitzonderingen )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #245 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 11:51:34 »
@ serge, Ik zou meer gaan voor 5 op de 10.. Ben wel eens op de opleiding geweest in Eindhoven   -love- -thumbsup-  Als ik daar aan denk, baal ik nog meer dat ik de voorrondes niet gehaald heb  :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #246 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 13:15:00 »
Enige waar ik op let is dat ik mijn blaffer nog even van de bijrijdersstoel in het dashboardkastje leg... Die 'jongens' zijn nog wel eens trigger-happy?! :D  Bovendien moet ik tóch in het dashboardkastje m'n valse papieren pakken...  -ja- -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #247 Gepost op: di, 16 dec 2008, 11:29:38 »
 :(

Heb ergens olie-lekkage...kwam er vanmorgen achter toen er een plasje olie op de oprit lag en er na een klein stukje rijden rook onder de motorkap vandaan kwam...
Dynamo helemaal onder de olie, carterpan helemaal nat. Alleen nat aan de distributiekant van de motor. Vermoed dat het ergens bij de olie-filter vandaag komt. Vanmiddag maar even kijken waar het precies vandaan komt. Zit nu nog op school....
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #248 Gepost op: di, 16 dec 2008, 11:44:52 »
Ik had het volgende symptoom;

carter helemaal nat
achter de distributiekap helemaal nat/rondom dynamo nattig
achterzijde kop nat

Bleek de benzinepomp te zijn die olie lekte...

Hopelijk zit je oliefilter gewoon niet goed vast en is het niet een koppakking :(
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #249 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:14:54 »
 :( :(

Auto vanmiddag maar even op bokjes gezet en gekeken waar allemaa olie zat...

Ik denk dat foto's meer zeggen dan woorden...

Rond de dynamo en op de dynamo allemaal olie...waarschijnlijk krakas keerring


Oliefilter beetje nat, maar geen sporen van lekkage, dynamo helemaal zeiknak (foto vanaf onderen)


Gloednieuw luchtfilter, nu al helemaal doordrenkt met olie...


ZWART...


Onderblok zeiknat


Bougie en rond bougie van cilinder 2 zeiknat...


Plas olie in de braadpan...


Carterpan, stabi en stabisteun ook helemaal nat


Zometeen maar weer even kijken....maar dit beloofd niet veel goeds -boehoe-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #250 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:20:41 »
Olie in filter is niet goed...zuigerveren???
Lik my de aaien.

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #251 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:22:16 »
outsch, braadpan vol kan eigenlijk alleen maar via carterontluchting zijn. Carterdruk, offf verstopping van de ontluchting. Door de verstopping is er een kleiner gaatje waardoor de luchtsnelheid toeneemt, als er dan iets olie bij zit... of veel olie...
Dat de olie bij de dynamo komt is wel apart, misschien via de luchtfilterbuis?!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #252 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:24:06 »
nou,, Ik geef je koppakking vooralsnog de schuld.

Als er tussen het oliekanaal (vlakbij dynamo steun) en de cilinder een lek zit;

A. Olie komt tussen de pakking door naar buiten (moet het wel een groot lek zijn?)
b. Enorme carterdruk doordat de cilinder lekt naar de oliekanalen. Olie spuit dan uit je carterontluchting naar de luchtfilterbak.

Een lekke krukaskeerring kan natuurlijk ook, maar dat zorgt niet voor die hoge carterdruk.

Kopje er af halen? Dan weet je meer.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #253 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:27:42 »
outsch, braadpan vol kan eigenlijk alleen maar via carterontluchting zijn. Carterdruk, offf verstopping van de ontluchting. Door de verstopping is er een kleiner gaatje waardoor de luchtsnelheid toeneemt, als er dan iets olie bij zit... of veel olie...
Dat de olie bij de dynamo komt is wel apart, misschien via de luchtfilterbuis?!

idd had ik ook met mijn ouwe MH via de luchtfilterbuis alles onder de smurrie

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #254 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:39:14 »
 ?? Das kl*te! ..succes met  -klus- !