Auteur Topic: klep timing  (gelezen 1936 keer)

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
klep timing
« Gepost op: vr, 05 sep 2003, 12:57:36 »
hier de gegevens over de NZ en de GK nokken as


NZ    IO 8' na BDP          IS 24' NA ODP
        
        UO  29' VOOR ODP    US 13' VOOR BDP



GK    IO 3' (VOOR) BDP           IS 46' NA ODP
                                ??
        UO 47' VOOR ODP         US 0' VOOR BD
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
klep timing
« Reactie #1 Gepost op: vr, 05 sep 2003, 20:04:14 »
maar wat is de lift?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
klep timing
« Reactie #2 Gepost op: vr, 05 sep 2003, 20:34:48 »

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
klep timing
« Reactie #3 Gepost op: vr, 05 sep 2003, 20:43:06 »
:D
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
klep timing
« Reactie #4 Gepost op: za, 06 sep 2003, 10:17:36 »
ik had ook niet anders verwacht van gert.
valt nog mee dat je nog geen site krijgt van een of andere lift fabrikant.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
klep timing
« Reactie #5 Gepost op: zo, 07 sep 2003, 08:48:20 »
zoals ieder een emet verstand van weet is dat kleplift nog belangrijker is dan openingsduur .
maar de lift tja die kende ik al :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
klep timing
« Reactie #6 Gepost op: ma, 08 sep 2003, 12:56:15 »
bij 1mm speling is de lift 9,7 mm  ??  ??
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
klep timing
« Reactie #7 Gepost op: ma, 08 sep 2003, 20:49:12 »
bij meten aan de nokkenstok is gebleken dat de nz een 44 mm nok heeft en de mh/aav een 45 mm wat dus resulteert in een 1mm meer kleplift dan de nz nokkenas
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
klep timing
« Reactie #8 Gepost op: ma, 08 sep 2003, 21:42:43 »
ja serge wat een zaterdagje wel niet kan opleveren.
we weten dus dat de nokker van de MH en AAV hetzelfde zijn.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
klep timing
« Reactie #9 Gepost op: di, 09 sep 2003, 10:09:42 »
ik heb de klep opening  gemeten !!!
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
klep timing
« Reactie #10 Gepost op: di, 09 sep 2003, 21:56:47 »
en dan is er nog verschil in komstoters onderling van vw waarmee je kunt spelen  ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
klep timing
« Reactie #11 Gepost op: wo, 10 sep 2003, 10:06:20 »
ik wil niet spelen " Tuning volle latte " maar hoe ver komen de kleppen van een MH,NZ, enz naar buiten???
" I see smoke on the left side "

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
klep timing
« Reactie #12 Gepost op: wo, 10 sep 2003, 20:21:05 »
aangezien de vrijloop gelijk is aan de achterkant van de nokkenas van de mh en nz..........hebben deze gelijke stoters en dus levert de nz minder lift dan de mh.

ga maar na mh aav (carb en monopoint)beiden 55pk
nz multipoint ook 55 pk .de koppen zijn gelijk,doorlaat in inlaat ook,dus verlies op nokkenas

sorry maar de etka is net zo min heilig voor me als een h base.
het zijn richtlijnen die je op weg helpen .de praktijk heeft mij te vaak bewezen  :(

no offence ,maar wel mooi om te zien dat de openings tijden en sluittijden wel verschillen

wat heeft een 3f nokker eigenlijk bijna pappa?? :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
klep timing
« Reactie #13 Gepost op: wo, 10 sep 2003, 21:38:54 »
.....

wat heeft een 3f nokker eigenlijk bijna pappa?? :D

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) dit ivm de inbouw van een 3F nokker in de AAV :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
klep timing
« Reactie #14 Gepost op: do, 11 sep 2003, 10:15:52 »
als je pech hebt kan het zo maar wezen dat de 3f nokker het zelfde is als de mh/aav.
maar zeker van de zaak ben ik dus ook niet.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2