Auteur Topic: dumpvalve op een G40?  (gelezen 3918 keer)

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Gepost op: do, 12 okt 2006, 00:38:07 »
Titel zegt het ookal.

Is het mogelijk een Dumpvalve op een G40 aan te sluiten?
voor het leuke woush geluid.


Groetjes Eric. -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
dumpvalve op een G40?
« Reactie #1 Gepost op: do, 12 okt 2006, 04:52:44 »
ja

maar retour er af en carter ventilatie op aanzuig zijde aansluiten is makkelijker
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #2 Gepost op: do, 12 okt 2006, 08:15:05 »
voor het leuke woush geluid.

Voor het leuke woush geluid, kan je ook vergeten je kofferbak dicht te gooien.

Springt ie vanzelf een keer open.. en WOUSH!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
dumpvalve op een G40?
« Reactie #3 Gepost op: do, 12 okt 2006, 10:32:33 »
Voor het leuke woush geluid, kan je ook vergeten je kofferbak dicht te gooien.

Springt ie vanzelf een keer open.. en WOUSH!

..done that  :D  


Trouwens: is 'the whistle' weer uit?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
dumpvalve op een G40?
« Reactie #4 Gepost op: do, 12 okt 2006, 12:04:12 »
Voor het leuke woush geluid, kan je ook vergeten je kofferbak dicht te gooien.

Springt ie vanzelf een keer open.. en WOUSH!

..done that  :D  


Trouwens: is 'the whistle' weer uit?

Motorkap niet goed dicht doen, werkt ook! Woush!!  -uitlachen-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
dumpvalve op een G40?
« Reactie #5 Gepost op: do, 12 okt 2006, 12:19:21 »
gevolgd door een enorme klap en belemmering van je zicht..

Ik opteer de kofferklep. :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
dumpvalve op een G40?
« Reactie #6 Gepost op: do, 12 okt 2006, 12:22:12 »
Pas je op met achteruit-rijden?  :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
dumpvalve op een G40?
« Reactie #7 Gepost op: do, 12 okt 2006, 12:45:05 »
Motorkap niet goed dicht doen, werkt ook! Woush!!  -uitlachen-

Ja! Op de Utrechtsebaan! Geen vluchtstrook. Mooie actie was dat  -gert-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #8 Gepost op: do, 12 okt 2006, 23:51:39 »
Een goede Blow Off Valve zorgt ervoor dat de turbo op snelheid blijft wanneer de gasklep dicht gaat. Hierdoor is sneller, meer vermogen ter beschikking en zal de respons van de motor veel beter worden.

Maar heeft iemand dit nog niet op een g lader geplaast?
ervaring mee?

 withstupid

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #9 Gepost op: do, 12 okt 2006, 23:53:46 »
voor het leuke woush geluid.

Voor het leuke woush geluid, kan je ook vergeten je kofferbak dicht te gooien.

Springt ie vanzelf een keer open.. en WOUSH!

:)  Haha nee dacht meer aan een Poes onder de motorkap.




Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
dumpvalve op een G40?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 13 okt 2006, 00:20:00 »
Poezen zitten toch altijd OP de motorkap  :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
dumpvalve op een G40?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 13 okt 2006, 01:29:37 »
trouwens: een turbo is natuurlijk niet hetzelfde als een G-lader. Bij een turbo heeft het veel meer effect dan bij een direct aangedreven G-lader. De lader zal niet harder draaien dan het toerental van de aandrijfpulli, aangezien het motortoerental bepaald  met welk toerental de G-lader draait.

Misschien dat de lader minder weerstand ondervind om meer toeren te gaan maken, doordat de dumpvalve de boel 'stabiliseert', maar het is zeker anders dan bij een turbolader...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
dumpvalve op een G40?
« Reactie #12 Gepost op: vr, 13 okt 2006, 05:05:39 »
blow off heeft geen rete invloed

retoour weghalen wel .de ovoorgewarmde lucht hoeft dan niet nog een keer door het cirquit .
echter je moet wel je carterventilatie aansluiten op je aanzuig zijde van je lader ,voor de smering van je dichtlijsten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #13 Gepost op: vr, 13 okt 2006, 09:13:39 »
trouwens: een turbo is natuurlijk niet hetzelfde als een G-lader. Bij een turbo heeft het veel meer effect dan bij een direct aangedreven G-lader. De lader zal niet harder draaien dan het toerental van de aandrijfpulli, aangezien het motortoerental bepaald  met welk toerental de G-lader draait.

Misschien dat de lader minder weerstand ondervind om meer toeren te gaan maken, doordat de dumpvalve de boel 'stabiliseert', maar het is zeker anders dan bij een turbolader...

Ik doe het ook meer voor het geluid.
als het een Klein beetje nut heeft en dan het geluid erbij ben ik tevreden.Maar het is mogelijk en natuurlijk niet schadelijk -wanker-

je heb zo veel soorten
 http://www.dbmengineering.nl
Onder tuning , Turbo en diversen dan  Blitz Dumpvalves

 -prut-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #14 Gepost op: vr, 13 okt 2006, 09:37:12 »
Ik doe het ook meer voor het geluid.
als het een Klein beetje nut heeft en dan het geluid erbij ben ik tevreden.

Het heeft niet het kleinste beetje nut.

Hier heb je stoere fluit geluiden!


Maar je kunt wel de retour vanaf het gasklephuis naar de G-lader ombouwen, zoals Serge zegt. Probleem daarmee is dat de carterontluchting die normaal via die slang loopt, zorgt voor enige smering van de lader. Monteer je een openfiltertje op de carterontluchting, dan mist de G-lader deze smering, en dat vind ie op de lange termijn echt niet leuk.

Mijn mening:
- Voor stoere geluiden zet ik wel een LP op
- Als het geen extra vermogen oplevert, of de levensduur verlengt: niet doen. Men heeft heel wat jaren ontwikkeling gestoken in die motoren met G-lader. Dat verbeter je niet zomaar 1-2-3.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken