Auteur Topic: dumpvalve op een G40?  (gelezen 3921 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
dumpvalve op een G40?
« Reactie #30 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 19:39:08 »
DBM zijn geen vakmensen en kwa afwerking is het een grap..
meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.. mensen die er wel goede verhalen over hebben, moeten eens goed onder een kap gaan kijken en dan met een echt technisch oog..
en als ze een dumpvalve uit een doosje verkopen en daardoor goede verhalen krijgen alla.. maar ik heb het over hun inbouw

is dat ook niet die 123 service in utrecht overvecht???

Want daar snappen ze het ook nie helemaal heb ik van iemand begrepen!!! (of is dat scorpion tuning?)

gr maikel,

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #31 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 20:19:04 »
dat is scorpion tuning
http://www.scorpiontuning.nl/Contact.htm

dbm zit in Maarssen
http://www.dbmengineering.nl


woesh

Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
dumpvalve op een G40?
« Reactie #32 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 20:27:47 »
scorpion is helemaal ee lachertje.. hoe die gasten een cylinder honen -gert-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
dumpvalve op een G40?
« Reactie #33 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 21:44:17 »
Scorpion is de tsjoenings-afdeling van 123-service.
Die Sjon aldaar heb een vlotte babbel, maar die golf 1 met throttle bodies rijd waarschijnlijk nog steeds niet -wanker-
Ach: voor wat spulletjes is 't welles makkelijk, zo'n shop dichtbij (verlagingsset classic)
Maar daar komt geen auto van mij te staan, doe 't zelf wel -klus-




Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #34 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 22:00:30 »
Wel mee eens.

Maar om even terug te komen op DUMPvalve

Het kan geen kwaat?
De lucht tegen de gasklep is toch alleen maar beter als DAT weg is door een dumpvalve of?


(denk ik of?)




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
dumpvalve op een G40?
« Reactie #35 Gepost op: ma, 16 okt 2006, 23:47:29 »
(denk ik of?)

Kijk eerst maar eens hoe het origineel bij een G40 geregeld is..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
dumpvalve op een G40?
« Reactie #36 Gepost op: di, 17 okt 2006, 05:43:23 »
idd .
zie het bekende klepel en klok verhaal
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
dumpvalve op een G40?
« Reactie #37 Gepost op: di, 17 okt 2006, 08:09:14 »
:D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #38 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 19:43:18 »

Kan zo op een G40, ipv je bypass


Maar mijnPolo g40 is anders heeft nog een slang (door) het blok.
Die zie ik op jou en deze foto niet :


dus een ander type? -marcel-


ik heb er nog geen kaas van gegeten :D


Iniedergeval alvast bedankt voor jullie reactie

Vw Gr Eric.



 -klus-
p.s hier een kleine foto van mijn blok

[img=http://img161.imageshack.us/img161....th.jpg]

+ maakt trouwens Merk nog wat uit? Autostyle heeft ze al vanaf 49 euro tot 139:P

ik zat te denken aan merk blits (??)




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #39 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 20:58:24 »
Die slang door je klepdeksel, dat is de retour naar de lader.

Als je die weg haalt, heb je dus de 'woosh'. Zoals dat kleine fotoke ook laat zien: een afblaas filtertje op het gasklephuis.

Je zult de slangen van de retour moeten verwijderen, en de aansluiting op de Glader moeten afdoppen.

die openingen in het klepdeksel kan je gewoon 'loos' laten, of het klepdeksel vervangen voor 1 zonder die aansluitingen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
dumpvalve op een G40?
« Reactie #40 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 22:12:27 »
Zou de 2e inlaat van de lader niet dichtmaken, maar gebruiken als 2e (koude) inlaat.

Hier met G60 lader:

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #41 Gepost op: ma, 13 nov 2006, 23:58:04 »
Duidelijke afbeelding de 2 luchtfilters zijn zoals ik zie in een afgesloten bak,Dus geen Warme lucht van de Motor in de glader,En vuil in de Glader.

En qua merken voor een dumpvalve,De prijzen zijn erg varible.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
dumpvalve op een G40?
« Reactie #42 Gepost op: di, 14 nov 2006, 10:05:37 »
Geen dumpvalve!!
Alleen een filtertje op het gasklephuis!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
dumpvalve op een G40?
« Reactie #43 Gepost op: di, 14 nov 2006, 10:57:01 »
deze gozer heeft waarschijnlijk een luchthappert in zijn motorkap op de plek waar de 'luchtfilterbak' zit. (gok ik aan de hand van de rubbers aan de bovenkant van deze bak)

Ziet er netter uit om een originele luchtfilterbak zo om te bouwen dat er 2 aansluitingen op komen, vind dit niet netjes..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
dumpvalve op een G40?
« Reactie #44 Gepost op: di, 14 nov 2006, 13:36:40 »
deze gozer heeft waarschijnlijk een luchthappert in zijn motorkap op de plek waar de 'luchtfilterbak' zit. (gok ik aan de hand van de rubbers aan de bovenkant van deze bak)

Ziet er netter uit om een originele luchtfilterbak zo om te bouwen dat er 2 aansluitingen op komen, vind dit niet netjes..

Wat ook kan: dat deze engelsman 't gat van 't koolstoffilter
'misbruikt' om lucht te pakken vanaf gat in bumper,
daar waar normaal een mistlamp kan zitten bij een 2f.
Tussen de luchthapper achter bumper en die bak zit ook weer een slang.

2 slangen/2 luchtfilters 'oogt' wat 'druk' idd