Auteur Topic: Klemmetjes sierlijst dorpel verwijderen  (gelezen 2775 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Klemmetjes sierlijst dorpel verwijderen
« Gepost op: wo, 07 mei 2008, 11:19:00 »
Ben nu bezig mn dorpels weer strak te maken, maar er komt ook een laag bodyschutz, primer, enz overheen. Nu wil ik wel de (plastic) klemmetjes er uit halen die normaal de chromen sierstrip op zn plaats houden.

Maar mn probleem is dat daar een pennetje inzit en als k die er dus uit sla komt deze in mn dorpel te liggen en heb ik dus geen pennetje meer...De klemmetjes kan ik er dan wel afhalen, maar met monteren heb ik dan een 'half' klemmetje.

Bij de deuren enz. kan je makkelijk dit pennetje eruit slaan en aan de binnenkant van de deur eruit halen, maar hoe moet dat bij de dorpels?

a. gewoon het pennetje naar binnen slaan en er bij het monteren een nieuw pennetje in slaan? (zelf pennetje maken dus)
b. zijn er nog van dit soort klemmetjes verkrijgbaar?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Klemmetjes sierlijst dorpel verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 11:32:57 »
Chroomstrip voorzichtig iets naar beneden drukken en dan van onder af los maken. Klemmetjes gaan meestal stuk door ouderdom. Ik pak ze er altijd uit met een tang omdat ik geen zooi in mijn dorpels wil. Klemmetjes heb ik vorig jaar nog gewoon bij de dealer kunnen halen. Anders zijn ze te krijgen bij www.golf1onderdelen.nl.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Klemmetjes sierlijst dorpel verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 12:06:21 »
Sierstrip had ik er al af. Maar zal zo even proberen. Gelukkig zijn de klemmetjes nog nieuw te krijgen!!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Klemmetjes sierlijst dorpel verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 12:07:14 »
Ik heb een nijptang gebruikt en ze zo allemaal eraf getrokken 60 % gaat kapot (of meer) deze zijn gewoon nog te krijgen, vooral op meetings (Budel heb ik ze gekocht) en zijn daar stukken goedkoper dan via golf1onderdelen.nl of andere zaken...