Auteur Topic: Ff wat anders dan een polo  (gelezen 2197 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #15 Gepost op: vr, 18 jun 2004, 19:46:59 »
tja jij heb geen gevoel met het gaspendaal .ik kan er prima mee rijden alsof het soepeltjes wegrijd op ijs (nee ,zonder wielspin) -dj-

Alleen in zijn achteruit gaat het wat minder hè  -uitlachen-

das alleen bij standaard verhoging -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #16 Gepost op: vr, 18 jun 2004, 20:12:54 »
Maar weer ff op het onderwerp terug komen! Heeft er iemand een beetje verstand van deze blokkies? Hij wil maar niet aanslaan! Kop is gevlakt, nieuwe pakkingen er tussen, kleppen gesteld, benzine filter zit vol, af en toe verzuip ik hem, maar na vele malen opnieuw proberen slaat ie nog niet aan. Ontsteking ook op meerdere manieren af proberen te stellen!

Zal nog es ff kijken of ik er een vonk uit kan krijgen, misschien dat de bougies na het vlakken van de kop zijn overleden!
Iemand een ander idee?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #17 Gepost op: vr, 18 jun 2004, 20:18:17 »
distributie niet op tijd .is dus cylinder 1 in bdp nokker cylinder 4 op tuimelen ,ontsteking op cylinder 1,moet mini9maal pruttelen of janken ,anders stop je de stekker er maar in
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #18 Gepost op: za, 19 jun 2004, 19:29:45 »
En wat dacht je van luchtlek ergens (vacuum lek).. zodat ie niet genoeg/geen goed mengsel krijgt?

volgorde van bougies is ook ok?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #19 Gepost op: za, 19 jun 2004, 19:30:36 »
En nog een goeie:

Stationaire afslag klep,.. die doet t alleen als de carb een goede aarding heeft.. En met nieuwe pakkingen.. wil dat misschien niet zo..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #20 Gepost op: za, 19 jun 2004, 19:39:04 »
Hij doet het, volgens seat experts: set de kleppen van cil.4 op tuimelen zodat cil.1 op ontsteken staat. Zet de ontsteking in het blok met de rotor wijzend naar de bougiekabel van de 1ste cil. OKe allemaal gedaan! Starten dan maar...... -dunno-

Ik dacht geef gewoon een draai aan de ontsteking, toen begon het iets te pruttelen af en toe. hup nog een tandje verder!! En weer meer puttelwerk. Nog een stuk verder, en lopen maar. Ontsteking met stobo op 5 graden gezet en klaar is kees!!!!!! -prut-

Kijken hoe lang hij het blijft doen morgen ff een stukkie er mee rijden! ff testen of de ventilator nog aanslaat.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #21 Gepost op: za, 19 jun 2004, 22:18:14 »
Seat experts???

is toch basis-kennis (die ik nooit goed kan uitleggen)..

Nokkenas op 4'e cylinder instellen op tuimelen, blok op BDP (1e en 4e) en gaan!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Ff wat anders dan een polo
« Reactie #22 Gepost op: zo, 20 jun 2004, 02:43:18 »
Naja, oke ik ben ook nog net zo'n afstel expert! heb het ook aan serge gevraagd die zei het ook! Iig ik heb het aan meerdere mensen gevraagd! Waaronder de meeste van de seat dealer!
Derby 1F 1981 in aanbouw.