Auteur Topic: schrick nokkenas  (gelezen 2247 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
schrick nokkenas
« Gepost op: di, 20 jun 2006, 21:00:40 »
Zijn schrick nokkenassen met code's te achterhalen, of wordt het meten?

Er zit er namelijk één in mijn 3f blok, ik wil graag weten welke er in zit.
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
schrick nokkenas
« Reactie #1 Gepost op: wo, 21 jun 2006, 20:43:01 »
jups mailtje naar schrick met je nummer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
schrick nokkenas
« Reactie #2 Gepost op: wo, 21 jun 2006, 20:51:30 »
Zijn dit die vier piepkleine cijvertjes die op de nokken as staan?
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
schrick nokkenas
« Reactie #3 Gepost op: do, 22 jun 2006, 18:33:47 »
ontstekingszijde staan de nummers
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
schrick nokkenas
« Reactie #4 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 20:44:30 »
ontstekingszijde staan de nummers

FF aan het mailen geweest -thumbsup-

Hello Barry,
 
Unfortunately it is not possible to help only by this no.
Somewhere on the camshaft, near to the distributor-slot, you should
have a signing starting like: 24401......
followed by some further digits. With this complete no. we can find out
the details about the camshaft.
 
Mit freundlichen Grüßen/
Best regards

Guido Müller
Verkauf Motorenkomponenten
Sales Engine Components

Dr. SCHRICK GmbH
Dreherstr. 3-5
D-42899 Remscheid

Tel:   +49-2191-950-119
Fax:  +49-2191-950-115

<mailto:GMueller@drschrick.de>
www.schrick.com

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: De wit [mailto:b.dewit@casema.nl]
Gesendet: Mittwoch, 21. Juni 2006 21:36
An: Müller Guido
Betreff: Camshaft polo coupe 3f


Hello,
 
My name is barry, i'am from holland.
I have a question about my 3f engine, this is a 1.3 (55KW) 75HP there is a schrick camshaft pressent in this engine, bud i like to know what type this is, the number on the camshaft is : 1305
 
I hope you can help me with this.
 
Greets,
 
Barry



Van het weekend de nummers opzoeken ,en weer ff mailen  -dj-
Ben benieuwd
GROTER is niet altijd beter

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
schrick nokkenas
« Reactie #5 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 23:02:43 »
wel een net antwoord! valt niet tegen!
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
schrick nokkenas
« Reactie #6 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 23:58:01 »
Ik schat: Verwijder de ontsteking,

en dat er dan iets ingeslagen staat, daar waar de ontsteking op de nokkenas loopt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
schrick nokkenas
« Reactie #7 Gepost op: ma, 26 jun 2006, 16:43:33 »
FF aan het kijken geweest, en dit is wat ik zag





Een mailtje gestuurd met de zelfde foto's ,en wachten op het andwoordt
GROTER is niet altijd beter

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
schrick nokkenas
« Reactie #8 Gepost op: ma, 26 jun 2006, 21:14:15 »
ik vermoed een 268/268
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
schrick nokkenas
« Reactie #9 Gepost op: di, 27 jun 2006, 22:55:28 »
Nou het wordt dus meten, mailtje terug gehad

Hello Barry,
 
Unfortunately it´s not possible to identifye the the camshaft by HS.
As it seems someone removed the Schrick part no. from the camshaft.
 
Without this no. we only have the chance to find details by putting the camshaft on our measuring machine to check the profile.
 
This would be ca. 100 euros. Is it possible to take out the camshaft and measure the cam lift (lobe height less base circle dia)?
 
Mit freundlichen Grüßen/
Best regards

Guido Müller
Verkauf Motorenkomponenten
Sales Engine Components

Dr. SCHRICK GmbH
Dreherstr. 3-5
D-42899 Remscheid

En mailtje terug gestuurd

Guido,
 
I will take camshaft out and make some measurements, and try to measure the lobe separation angel, and maybe duration, and also as you say lobe height.
 
I will let you know soon as possible.
 
Regards and Thank's
 
Barry
GROTER is niet altijd beter

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: schrick nokkenas
« Reactie #10 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 10:44:08 »
Volgens mij sluit dit topic aardig aan op mijn vraag, alleen gaat het niet om een "Schrick" pretstok...

Afgelopen weekend is de nokkenas binnengekomen die ik via Ebay had geklikt. Volgens de aanbieder zou het om een 268 graden exemplaar gaan van VW Motorsport, maar als ik de nokkenas zo bekijk, kom ik alleen een VW / Audi logo tegen en de volgende codes:
- 030 B
- WTR 2

Had het er ook al even kort met Sjon over gehad, maar het vermoeden is dat dit dan een omgeslepen originele nokkenas is? Maar is er een manier om daar achter te komen? Begreep van Sjon dat opmeten met een gradenboog ( -dunno- ..is vast geen geodriehoek..?  :P ) een optie is..?

Gaat dus om deze nokkenas, de "030" is nog net te zien, iets rechts van het midden:
« Laatst bewerkt op: wo, 21 jan 2009, 10:45:40 door Skooty »

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: schrick nokkenas
« Reactie #11 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 11:59:05 »
in je geodriehoek zit ook een gradenboog  -ja-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: schrick nokkenas
« Reactie #12 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 13:22:40 »
Barry heeft toen zelf een nokkenas nagemeten:

Ik ben opnieuw aan het meten geweest, dit omdat ik steeds andere waardes kreeg met de hydraulische nokvolgers.
De hydraulische nokvolgers zijn na een paarkeer meten leeg gelopen, waardoor geen goede meting kan doen.

Daavoor heb ik de nokvolgers met stelplaatjes gemonteerd, en opnieuw de nokkenas gemeten, en heb het volgende gemeten.

De nokkenas is gemeten bij 0,10mm lift met vaste stoters

io -> 18 graden VBDP               Overlap  42 graden
is -> 64 graden NODP               Inlaat    262 graden
uo -> 70 graden VODP              Uitlaat   274 graden
us -> 24 graden NBDP


Met deze meting ben ik tevreden, en kan ik nu verder gaan met demonteren.
Bij het plaatsen van de vaste stoters
zag ik dat de nokkenas lagering ligt beschadigt was.

Dit zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn ,van de benzine die door de olie zat toen ik de polo net gekocht had.

Hij had er een speciaal ding voor aangeschaft om het te kunnen meten. Ik ben zelf ook benieuwd hoe en wat; heb nog wat nokkenassen liggen waar ik geen idee meer van heb waar ze van zijn -gert-. Bij mijn vaste revisiebedrijf zouden ze er 2 uur mee bezig zijn om 2 nokkenassen op te meten -wanker- Dat is prijstechnisch gezien niet zo interessant.

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: schrick nokkenas
« Reactie #13 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 15:22:48 »
Hmm.. voorzover ik dat stukje in z'n topic begrijp, is dat in ingebouwde toestand gemeten. Alleen hoe hij gemeten heeft is me ook niet duidelijk...  -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: schrick nokkenas
« Reactie #14 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 15:27:44 »
Weet zelf ook nog niet precies hoe dat mot, maar volgens mij ook meten bij ingebouwde toestand idd.