Auteur Topic: Keihin CVK waar benzine aansluiten  (gelezen 5256 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #15 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 18:27:51 »
0,15 bar is de max voor motorfiets carbs ,je hebt eerder volume stroom als druk nodig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #16 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 18:28:50 »
maar als je de zoek functie nou eens gebruikt  -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #17 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 18:57:45 »
Excuus maar als ik de zoekfunctie gebruik vind ik weinig concreets behalve dat Jaap een Hardy pomp geschikt acht met een druk van 0,3 bar.

Tevens heb ik een PM van Ed die een Hardy pomp aanbiedt die 0,35 bar druk levert.

Deze zijn beiden volgens jou dus beiden niet geschikt?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #18 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:01:02 »
idd . gebruik je de originele benzine pomp?(die op de kop zit )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #19 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:06:14 »
Originele carb heeft nog een overlooptankje ernaast, voordat 't de
vlotterkamer ingaat: die zou je kunnen misbruiken.

Maar ik vind zo'n motorfietspompje toch wel 't fijnst:
is lekker stil en precies juiste druk.

(Bij me classic ben ik in de afgelopen maanden ook van Hardy naar
Pierburg en nu naar motorfietspompje gegaan: huidige hangt onder carb's)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #20 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:09:49 »
@Serge

http://www.modellbau-friedel.com/pix/a/v/085-0190-1199949983.jpg
Gebruik dit pompje, verkregen via Ed.

Hij maakt veel herrie en verpompt 1,8Liter per minuut. De druk die hij maximaal opbouwd bij minimale stroom heb ik geen idee van. Het klinkt wel aardig ruig en het komt overal uit  -gert-

Motorfiets pomp voor carbs is de beste optie dus? Of heb je nog andere suggesties?

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #21 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:10:57 »
Originele carb heeft nog een overlooptankje ernaast, voordat 't de
vlotterkamer ingaat: die zou je kunnen misbruiken.

Maar ik vind zo'n motorfietspompje toch wel 't fijnst:
is lekker stil en precies juiste druk.

(Bij me classic ben ik in de afgelopen maanden ook van Hardy naar
Pierburg en nu naar motorfietspompje gegaan: huidige hangt onder carb's)

Ok, ik ga meteen opzoek naar zo'n pomp!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #22 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:13:27 »
mooi spruitstuk zeg :D -nana-

Ik zou zelf zeggen;


 de retouren hier getekend zijn geen retouren doch koelwater slangen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #23 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:21:56 »
Voor carbverwarming?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #24 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:25:20 »
idd -thumbsup-

maar heb je niet nodig op je 1.3 *minder lucht doorlaat)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #25 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:34:50 »
Maar Serge wat is dan wel de retour? Die grote aansluiting waarbij 2 slangen in 1 uitmonden op mijn eerste foto? (raak ff wat in de war :) )

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #26 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:42:40 »
geen retour aanwezig , enkelt vlotterkamer ontluchting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #27 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:47:02 »
Bij een druk van 0,15bar stromen ze niet over als de pomp blijft lopen zonder retour?

Heb een pomp van en fz750 gevonden die ik kan kopen voor 25E. Die heeft op 4x34mm mikuni's gezeten zag ik naar wat gegoogle.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #28 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:53:20 »
Pompje is 'slim' => stopt met pompen.
Retour? Wasda? :D

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #29 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:54:32 »
klare taal Sjon!  -thumbsup-