Auteur Topic: Project [ PT-30-TS ] Polo 2 steilheck.  (gelezen 25623 keer)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Project [ PT-30-TS ] Polo 2 steilheck.
« Gepost op: vr, 18 jul 2008, 16:10:10 »
Hee mensen

Hier maar even een klein verhaaltje en een paar foto`s van mijn nieuwe dagelijkse polo. Ik heb hem al even maar nog niks van laten zien dus.
Ik kreeg een bod van 450euro op mijn golf met schade. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Omdat ik dit polotje nog steeds wist te staan ben ik nog maar eens terug geweest om te kijken of ik wat met de prijs kon doen.

Hij moest 650 euro kosten en ik had hem al gauw op 400 euro omdat er al 3 maanden niemand was geweest. Ze wilde hij hem uiteindelijk ook nog wel keuren voor dat geld. Bij het ophalen bleek de uitlaat wel erg lek te zijn en zo kreeg ik hem nog eens voor 50 euro minder.

Dus nu heb ik een redelijke polo voor 350 euro en omdat het bedrijf hem toch afgemeld heeft ondanks de lekke uitlaat heb ik er ook nog eens een vol jaar APK op :).

De auto is best redelijk alleen zit de rechter dorpel flink in elkaar en 3 deukjes in het rechter achterscherm. Verder hebben beide deuren redelijk wat parkeer deukjes op de naad zitten :(. Het grill randje was wat gaan roesten door steen slag.

Zo wilde ik dus de rechter kant ff opnieuw spuiten na het herstellen natuurlijk. Het grill randje wilde ik ook opnieuw spuiten.

Als je dan zo bezig bent kom je toch wat meer plekjes en puntjes tegen dus Ik herstel beide deuren nu, schuur wat steenslag uit de motorkap en herstel 1 slecht plekje op het achterpaneel.

Dus dan spuiten we hem ook maar helemaal over :D. Niet te veel werk er van maken maar gewoon ff aftoppen en de lelijke plekjes bij werken.


Ik ben er woensdag aan begonnen en heb er nu 5 uur in zitten en ben op de helft. Dus het gaat de goede kant op. Jammer genoeg kon ik door de 4daagse feesten gister niks doen anders was hij misschien wel een heel eind af geweest op de dorpel na dan.

Nu krijg ik hem niet meer optijd af om volgende week nog te spuiten denk ik. Dat is wel jammer maar ik heb nog 2 weken de golf in bezit dus geen paniek. Zo kan ik iets meer aandacht in de afwerking stoppen.

Hier even een paar fototje van het polotje.

Zoals hij bij de handelaar stond. (foto eerder gepost bij gespot)


En dan afgelopen woensdag af en toe een fototje geschoten tijden het hobbyen.

Samen met z`n grote broer :)







Het slechte plekje. (is ondertussen al gelast)


En de platte dorpel.


En de vraagprijs :D misschien moet ik m maar laten zitten daar :)


Zo dat was ie wel. moet nu alleen nog even de motorkap uitschuren en de linkerdeur + achterscherm.

Verder nog even nieuwe bumpertjes regelen,
nieuwe grill + koplampjes
En de versnellings bak even nakijken.

Hoop dat hij volgende week en anders de week er op gespoten kan worden. Anders word het een paar dagen fietsen :D

Gr Arno
« Laatst bewerkt op: zo, 24 aug 2008, 20:36:22 door Jaap »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #1 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 16:33:30 »
mooi kleurtje bij een coupe met zo'n kleurtje ben ik ook al eens wezen kijken ding had een bruin interieur  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #2 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 17:03:07 »
Tsss, leuk gebakkie hoor, maar waarom die voortvarendheid nou niet bij de 1F?  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #3 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 17:11:07 »
omdat dit zijn nwe daily wordt/is  -nana-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #4 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 17:17:16 »
Volledig verslaafd aan 't polo-virus => vaccin ertegen is er niet -dj-

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #5 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 18:38:21 »
Heel even dacht ik: hé! kratjebier!

Maar nee toch niet  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #6 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 18:59:23 »
Tsss, leuk gebakkie hoor, maar waarom die voortvarendheid nou niet bij de 1F?  -dunno-


Tja eigenlijk had ik zo ook bij de 1f te werk moeten gaan. Maar daar zit toch iets meer werk in dan je denkt.
En omdat ik nu goed van de golf af kon komen heb ik daar maar meteen ja op gezegd. En moest ik dus ook meteen iets anders hebben. Opzich is/was deze polo gewoon meteen rijdbaar en kan ik al meer als een week rijden. Omdat de jonge die de golf heeft gekocht nog ruimte moet maken thuis kan ik hem nog zo`n 2 weken houden dus daarom ben ik toch maar even wat gaan doen.

Er zit nu 5 uur werk in en als ik er nog n halve dag aan ga werken heb ik m af en dat gaat met de 1f nooit lukken.

Maar ik heb nu 1 geinterreseerde voor de 1f en stel dat dat niet door gaat dan maak ik hem komend jaar toch n keer af en dan zal dat uiteindelijk misschien toch mijn dagelijkse auto worden.


En wat we dan met deze doen weet nog niemand -dunno-.  Eerst maar eens lekker rijden :)

Ik vond deze polo wel een leuke vervanger voor de golf en eigenlijk hoef je er niks aan te doen en gewoon alleen maar rijden.
Maarja er zijn mensen die zich toch storen een bepaalde beschadigingen en dan moet dat weg gewerkt worden he?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #7 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:00:07 »

Maar ik heb nu 1 geinterreseerde voor de 1f en stel dat dat niet door gaat dan maak ik hem komend jaar toch n keer af en dan zal dat uiteindelijk misschien toch mijn dagelijkse auto worden.
 

Ik zal het onthouden :D
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #8 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:39:34 »
Tja dat moet ik ook weer niet zeggen want wieweet wat er nog allemaal op het pad komt :). maar dat hoop ik te doen dan. laat ik het maar ff daarop houden.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #9 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:47:28 »
Tja dat moet ik ook weer niet zeggen want wieweet wat er nog allemaal op het pad komt :). maar dat hoop ik te doen dan. laat ik het maar ff daarop houden.

Nu al terugkrabbelen -nana-

Maar leuk wagentje heb je dr bij!! Blijft hij dezelfde kleur of geef je hem een andere kleur? Vind dit wel een mooie kleur -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #10 Gepost op: vr, 18 jul 2008, 20:52:54 »
Tja dat wil ik allemaal. maar vaak wil ik te veel :). Dusssss..... Maar er zal toch iets mee moeten gebeuren en als niemand hem wil kopen zal ik hem toch zelf moeten gaan maken.

Deze polo blijft gewoon het zelfde. Je moet ook niet verwachten dat hij 100% strak word hoor. De blanke lak liet op sommige plekken los en hier en daar wat krasjes ~de schade op de rechter kant. Ik heb gewoon de meest opvallende dingen er uit gehaald en er zal straks vast nog wel wat in zitten maar we spuiten m gewoon 1 keer vol in de kleur en dan in de blanke lak.

Hij zal vast mooier worden dan dat ie nu is maar het word geen nieuwe :)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #11 Gepost op: di, 19 aug 2008, 18:53:36 »
Zo even gauw een klein updateje.

De auto is nog steeds niet gespoten -boehoe-. Eerst had de spuiter vakantie en wilde ik m niet storen daarna zou de auto afgelopen vrijdag gespoten worden en daarna weer maandag. Dat kon allemaal hellaas niet door gaan maar goed in de 2 weken dat er niks gespoten is heb ik wel wat andere dingen gedaan.

Dorpel herstelt, uitlaat vervangen, distrb. riem, waterpomp, kleppendeksel pakking en nog het een en ander aan klein spul zoals bougietjes enzo.

De auto staat dus wel klaar voor het spuiten en nou hoop ik dat het morge eindelijk kan anders word het dadelijk echt fietsen voor mij :)

Even een paar onduidelijke foto`s via de telefoon van afgelopen weekend.




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #12 Gepost op: di, 19 aug 2008, 19:25:47 »
Waarom mis ik toch telkens de leukere topics?

Ik zit te lezen, en ineens komen de 4 daagse feesten voorbij: huh? moet alweer een paar weken oud zijn dit topic?

Maar goed: Het schiet al wel lekker op: leuke wieltjes ook, maar of dat goed gaat met de wielkasten achter?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #13 Gepost op: di, 19 aug 2008, 20:42:26 »
Waarom mis ik toch telkens de leukere topics?

Ik zit te lezen, en ineens komen de 4 daagse feesten voorbij: huh? moet alweer een paar weken oud zijn dit topic?

Maar goed: Het schiet al wel lekker op: leuke wieltjes ook, maar of dat goed gaat met de wielkasten achter?

Klopt ik heb hem al even :). ik had hem ook eerder klaar willen hebben maar de ene spuiter vertrok opeens op twerk en de andere ging net trouwen met een vakantie er achteraan. En dan wil ik m niet met mijn polo lastig vallen. Mijn baas spuit zelf ook maar die helpt niet zo graag met dit soort dingen :(.

De wielen gaan niet passen nee :). Achter kan ik 4 cm zakken en dan zit het wiel vast dus dat is geen optie. Voor steken ze bijna 2 cm uit. Maaaar de nieuwe wielen zijn in de maak. :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project(je) (PT-30-TS) Polo 2 steilheck.
« Reactie #14 Gepost op: di, 19 aug 2008, 20:53:24 »
Mooi met de ATSjes!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift