Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 61346 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #855 Gepost op: vr, 20 nov 2009, 23:02:38 »
Wat ik me nu afvraag,ik zie harten met 1 groot gat en harten met 1 gat en meerdere er om heen.
zouden ze dat gedaan hebben om de remmen meer koeling te geven  -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #856 Gepost op: vr, 20 nov 2009, 23:10:35 »
Dikke wielen zeg!!

Dat wordt een mooi plaatje  -wanker-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #857 Gepost op: za, 21 nov 2009, 11:44:24 »
Wat ik me nu afvraag,ik zie harten met 1 groot gat en harten met 1 gat en meerdere er om heen.
zouden ze dat gedaan hebben om de remmen meer koeling te geven  -dunno-

Nee, maar dat zijn de aangedreven wielen, de niet aangedreven wielen hebben ook gaten alleen niet helemaal door..
Deze zijn om de krachten te verdelen, zodat je niet met een rond oppervlakte (centrale bout) probeert de auto aan te drijven, vandaar dat de adapters ook uitkomende cilinders hebben, die in die gaten vallen..


Remmen worden genoeg gekoeld, door de ventilatorwerking van het hart:
« Laatst bewerkt op: za, 21 nov 2009, 11:52:40 door Folkert »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #858 Gepost op: za, 21 nov 2009, 18:57:01 »
Dat is weer duidelijke taal -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #859 Gepost op: zo, 22 nov 2009, 18:38:05 »
Vandaag aan de audi gesleuteld,

Oliekoeler gemonteerd:


Wielen gepast,

Smalste binnen en buitenring:


Brede binnen, smalste buitenring:


Mooi plaatje, zullen waarschijnlijk gewoon zilver blijven en achter de letters zwart:


Brede binnen, brede buitenring (zitten met 1 schroefje gemonteerd):


Steekt een beetje uit :rolleyes: :



Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #860 Gepost op: zo, 22 nov 2009, 23:01:07 »
Hou er rekening mee dat bij bevestiging met een centrale moer de wielen nog een stuk naar buiten komen.
Je moet rekening houden met adapters met een dikte van minimaal 15 mm.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #861 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 10:31:47 »
Ja daar hou ik rekening mee, ik kan met Tomkraft mijn brede buitenringen ruilen tegen smalle ringen, en met de smalle buitenringen vielen ze ruim binnen de kassen. Dus als ze een 1,5 tot 2cm naar buiten komen, dan vallen ze alsnog erbinnen. Dus ik voorzie alsnog geen problemen..

Die foto's met die brede buitenringen, is meer voor de fun, zo komen ze er dus niet onder.
Dan zou ik al verbreders moeten plaatsen..  -klus-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #862 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 10:46:02 »
 :)

Nice picca's.

Bij 'te lage ET' gaat het wiel ook rondom de veerpoot draaien, ipv ingesloten. Heel leuk voor showauto's, maar het rijden/sturen verslechterd alleen maar.

Oliekoeler 'staat' alleen op de strip, of zit ie ( onzichtbaar ) ook aan de bovenkant nog vast? Mooi klein koelertje; Zal waarschijnlijk voldoende zijn; de extra inhoud (meer olie) doet al wat, en hij hangt mooi in de rijwind daar. Je hebt neem ik aan een termostaatje d'r tussen zitten, en een temperatuurmetertje in het interieur om de boel in de gaten te houden.. Bij mijn Giesel (max olietemp zonder oliekoeler 150+) kreeg ik de temperatuur nog maar met moeite boven de 120 uit. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #863 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 15:33:27 »
Ze hebben eerder een hoge et waarde dan een lage (met brede binnenring dan), met de brede binnenring, raakt hij net niet de poot, maar als er dalijk nog een adapter tussenkomt dan zal hij hem ruimschoots missen.

Ik was daarom aan het denken om de smalle binnenringen aan de voorkant te doen, Breed achter ziet stoer uit  -sturen- .

Maar denk dat brede voorbanden een stuk nuttiger zijn omdat je en een FWD hebt en ook nog al het gewicht aan de voorkant hebt, dus ik twijfel nog.

Oliekoeler wordt al omhoog gebouden door de slangen die vrij stug zijn, daarbij hangt hij indd alleen in de beugels, maar volgens mij is dit ruim voldoende, zou dit niet zo zijn, dan bevestig ik hem boven ook nog. Ik probeer nu zoveel mogenlijk gebruik te maken van de bestaande gaten, extra gaten boren vind ik zonde..

Er zit indd een thermostaat tussen, en ook een temperatuursensor in de carterpan..
« Laatst bewerkt op: ma, 23 nov 2009, 15:37:15 door Folkert »

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #864 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 21:28:53 »
Nou na lange stilstand blokje toch maar weer eens proberen af te stellen, en is alleen maar van kwaad tot erger gekomen en krijg het niet meer echt lekker lopend :(

Dus ben nu aan het denken voor een nieuw blokje aangezien ik dit blokje ook niet echt geweldig meer vertrouw.

Dus nu maar eens aan het denken om iets betrouwbaarder en rijbaarder te gaan maken, en dacht aan een 1.6 op webers? ik lees hier dat ik voor de ABU moet gaan, wat is verder uitwisselbaar met de oude blokjes? welke bak? oud model bak met 190mm vliegwiel past?

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #865 Gepost op: ma, 19 apr 2010, 22:00:28 »
Mmmm das wel balen dan..

Maar een frisse zelfbouw is misschien wel het betrouwbaarst voor je gevoel!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #866 Gepost op: di, 20 apr 2010, 07:55:05 »
4 bak moet je mee 'uitkijken'. Oude 4 bakken passen niet zomaar over een 190 mm vliegwiel; dan moet je iets weghalen in het bakhuis. Latere 4-bakken (Vanaf 1985 ofzo) hebben daar standaard al een stukje weg gefreesd. Het is de moeite een 4bak aan te passen, want 5-bakjes zijn veel minder betrouwbaar.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #867 Gepost op: di, 27 apr 2010, 10:42:18 »
Pff na nog een paar pogingen het motortje af te stellen, begin ik er toch behoorlijk de %#$^% van te krijgen, vanavond een synchroonklokjes halen.

Is toch raar, motortje reed goed en was snel, spaghetti en 60mm uitlaat van voor tot achter gemonteerd, oliekoeler en oliesensoren+ kw schroefsetje. Dan ga je testrijden en de auto rijdt als een dweil, achter is de auto behoorlijk springerig, dus betwijfel of de schokbrekers nog helemaal goed zijn, (wat ik geloof ik wel getest heb en toen voelden ze goed aan).

Kleppen gesteld, deze stonden erg strak dus misschien kleppen verbrand? Compressie was sowieso erg laag, maar heb het vermoeden dat de linkercarb niet echt meewerkt. Dus die eens eraf trekken en reviseren.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #868 Gepost op: za, 21 apr 2012, 01:47:13 »
Hoe is het eigenlijk hier? Zowel hier alsook op SK al lang niets meer van Folkert gehoord?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!