Auteur Topic: Project [ 52-YB-46 ] Derby 1 LS  (gelezen 209704 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #45 Gepost op: do, 24 jul 2008, 19:14:44 »
 :( kan hieruit begrijpen dat ze bij de RDW moeilijk deden..... -boehoe-  -gumuz-

Hoop dat je snel even een ander blokje te leen hebt en zo wel door de keuring komt.

Succes -klus-

Hoop echt dat ie snel op NL kent. staat!!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #46 Gepost op: do, 24 jul 2008, 19:17:21 »
Jep.. lichtelijk verhitte discussie gehad bij de RDW. Keurmeester was nogal kortaf en wilde eerst ook niet echt meedenken voor een oplossing. Uiteindelijk na wat discussie een paar opties gekregen:

1) Terug naar Duitsland en proberen alles op de Fahrzeugbrief te krijgen. (Dure en nogal administratieve optie)
2) 1300 eruit, 1100 (origineel) erin, keuren / kenteken, 1300 erin en weer keuren (inclusief test in Lelystad, mits motorcode duidelijk zichtbaar is op blok)

En de zelfbedachte optie 3:
3) 1300 eruit, 1100 erin (ongeveer dan, als er maar een motorcode opstaat, hoeft verder niet te lopen of compleet te zijn), op de trailer naar de RDW, kenteken erop.. 1300 er weer in en verder mondje dicht.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #47 Gepost op: do, 24 jul 2008, 19:45:34 »
wat een ****

ik zou willen dat ik er een heb liggen.
Je had em vanavond mogen afhalen.
Heb helaas alleen nog een 1300 klaar liggen.

Wat een drama.

Moeilijk doen is ook een vak  -gert-
Maar ja, zullen wel de regeltjes zijn.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #48 Gepost op: do, 24 jul 2008, 19:59:49 »
1.1 hb of een 900cc moet nog te vinden zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #49 Gepost op: do, 24 jul 2008, 20:08:11 »
gerrit moet er nog een paar hebben (heb hier nog wel een hh van hem liggen ,deze heeft in de 1f gelegen (zelfde koets als de 1 ))
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #50 Gepost op: do, 24 jul 2008, 20:15:07 »
Die HH is natuurlijk óók een 1300... 900 cc heb ik inderdaad ook wel voor je, maar zal waarschijnlijk ook niet aan de behoefte voldoen? Die keurmeester lijkt het nogal erg precies te willen, dus dan zal ook alleen het originele type blok voldoen, denk ik?
Mogelijk heb ik binnenkort wel een 1100 voor je (weet niet of het dan hb of hc is), maar da's nog niet zeker...
Kan me echter ook zomaar voorstellen dat iemand van hier er nog ergens één "in de hoek" heeft liggen?

Wat een onzin overigens, echt wel een dikke teleurstelling?! -wanker-
Zelf zou ik in jouw situatie natuurlijk voor optie 3 gaan! -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #51 Gepost op: do, 24 jul 2008, 20:25:01 »
Zucht....fijne rdw.....not.

Heb hier helaas niks bruikbaars voor je: heb alleen 86c-spul.

En eigenlijk ben je gebonden aan motorcode HB?
Want das de enigste 1.1 geleverd in Derby?
« Laatst bewerkt op: do, 24 jul 2008, 20:26:54 door Sjon »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #52 Gepost op: do, 24 jul 2008, 20:34:35 »
Mmm, sla aan het twijfelen... Heb ik nou zélf de 1100 eruit gegooid en de 1300 erin gelepeld, of heeft de vorige eigenaar dat nog gedaan?
En als ík het heb gedaan, wat heb ik dan met dat blok gedaan? Toch nog eens zoeken tussen mijn Polo-stuff...
Dit weekend kan ik je vertellen of ik er niet tóch nog één heb liggen?! -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #53 Gepost op: do, 24 jul 2008, 20:43:13 »
heb telefonetisch contact gehad met japio ,hij zoekt nog ff wat verder uit ,maar een 900cc (ha)moet voldoen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #54 Gepost op: do, 24 jul 2008, 21:03:13 »
wtf lekker weer dus..... stelletje $#@^&%*() bij de RDW. ik zou ook voor optie 3 gaan  -thumbsup- succes der mee!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #55 Gepost op: do, 24 jul 2008, 21:16:51 »
Optie 3 inderdaad.. 

Optie 2 is te omslachtig: je kunt ook zó naar Lelystad: Daarvoor hoeft dat 3F blok er echt niet eerst uit en dan weer d'r in.

Wat staat er in de papieren? Zoek eens naar de code 865xxx -> daaruit valt op te maken wat voor type het exact zou moeten zijn, met hoeveel pk enzo: de 1.1 is er in nogal wat varianten: 50, 55 en 60 pk minimaal zo uit m'n hoofd.  In iedergeval is het wel zo handig als je nu  je huiswerk ff goed doet en d'r voor zorgt dat de keurmeester nergens over kan vallen: Dit valt onder de categorie vette pech: voor 't zelfde geld hadden ze geen boe of bah gezegt, en reed je al lang en breed rond..

De zeikerd wil dus gewoon exact dat zien waarvoor in dat jaar voor die auto een type goedkeuring bestaat. Dat het 3F blok niet in de duitse papieren staat is heel vervelend: anders was t appeltje eitje geweest: goed gekeurd en toegestaan in Duitsland = toegestaan in Nederland.  De Derby is wél het eerste model dat de 1300 HH in het vooronder kreeg, maar of dat al in 77 zo was?

Ik heb nog een lopende 1300 HH staan, en ehmz, nee, geen 900cc meer. 1100 ook niet..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #56 Gepost op: do, 24 jul 2008, 21:42:58 »
Sjonge jonge wat een geklooi zeg.

1100 blok ligt bij mij wel in de schuur. Weet de code alleen niet zo. Maar dat blok moet strakt wel weer terug in de Audi. Verder ligt ie de komende 2 jaar nog wel te liggen verwacht ik :).

Maarja is dat niet een hoop omslachtig werk zo?

Als je echt niks anders kan mag je best een schreeuw geven hoor.

Gr

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #57 Gepost op: do, 24 jul 2008, 21:59:15 »
1100 is in de codes hb 50pk en hc 60 pk geleverd . skooty moet de hb hebben . nu is deze in 2 compressie varianten geleverdt 8 op1 met 77nm koppel en met 9,7 op 1 met 82nm koppel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #58 Gepost op: do, 24 jul 2008, 22:00:39 »
Optie 3 inderdaad.. 

Optie 2 is te omslachtig: je kunt ook zó naar Lelystad: Daarvoor hoeft dat 3F blok er echt niet eerst uit en dan weer d'r in.

Wat staat er in de papieren? Zoek eens naar de code 865xxx -> daaruit valt op te maken wat voor type het exact zou moeten zijn, met hoeveel pk enzo: de 1.1 is er in nogal wat varianten: 50, 55 en 60 pk minimaal zo uit m'n hoofd. 
Schijnt dat je tegenwoordig niet meer zomaar naar Lelystad kan.. Móet eerst een kenteken op afgegeven zijn, voordat ze de motorwijziging kunnen doorvoeren. En omdat ze m nu niet kunnen 'identificeren', willen ze er geen kenteken op afgeven en kan ik dus niet naar lelystad.

Enige code die ik zie die op jou voorbeeld lijkt is het chassisnummer: 8672471308. Verdere info op Fahrzeugbrief: 1085cc / 50pk / 5800tpm
Inmiddels al weer contact met Duitsland: als ik zijn mail goed begrijp, heeft hij nog wel het één en ander liggen...

Ook ga ik morgen nog ff een keer de RDW bellen.. tot nu toe alleen gesproken over een auto mét motor. Maar wat als er gewoon niks in ligt? "Ja, zo gekocht, moet de motor nog klaarmaken" ofzo..  -naughty-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Terug van weggeweest...
« Reactie #59 Gepost op: do, 24 jul 2008, 22:02:19 »
is idd de 1.1 hb motor met compressiem 9,7 op 1
je hebt laagvliegers en modelvliegers .