Auteur Topic: Wie is: hajong  (gelezen 2069 keer)

Offline hajong

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Wie is: hajong
« Gepost op: ma, 21 jul 2008, 22:36:36 »
Hallo,

Mijn naam is Rob en ik ben op dit forum via Volksforum terecht gekomen. Ik heb sinds zaterdag een VW Polo Classic C uit 03/1984 gekocht. Champagnegrijs met 1.0 liter motor. Het is de bedoeling om de Polo als Daily driver te gebruiken. Ik kan met de fiets naar het werk, dus echt dagelijks valt wel mee.
Ik heb de Polo gekocht omdat ik een 1999-er VW Lupo heb die de deur uit gaat en ik graag iets met meer kofferruimte en iets van een ouder bouwjaar voor in de plek wilde hebben. De Lupo is de huidige daily, maar omdat ik de laatste tijd er zo weinig in rijd is het gewoon zonde om die wagen op de stoep te hebben staan.

Plannen met de Polo zijn eigenlijk lager leggen en nette velgjes eronder (Ik heb nog een setje Ronals liggen uit 1984 6x14.. ;) ). Maar eerst maar een goed poetsen, stootstripjes eraf en een beurt geven.

Daarnaast heb ik voor de hobby een 1989-er Renault 5 GtTurbo.

Foto's zal ik van het weekend eens maken (na de poestbeurt).
« Laatst bewerkt op: ma, 21 jul 2008, 22:42:18 door hajong »
Auch mit 40 PS kommen wir da!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is: hajong
« Reactie #1 Gepost op: ma, 21 jul 2008, 22:59:59 »
Welkom.

Stootstripjes? Lijstje van voor naar achter ter hoogte van
koplamp & achterlicht bedoel je (net als bij mijn classic)?
Bij mijn weten zitten daar gaatjes achter. -dunno-

Welke regio kunnen we jouw spotten?

Offline hajong

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Wie is: hajong
« Reactie #2 Gepost op: do, 24 jul 2008, 22:45:21 »
Klopt Sjon, Ik bedoel die stripjes die over de hele zijkant lopen. Wat ik heb kunnen zien zijn die alleen geplakt. Maar ze zitten er nog op...

Voor de fotogeile pubers ;) zijn hier 2 fototjes in ongepoetste toestand.



Auch mit 40 PS kommen wir da!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is: hajong
« Reactie #3 Gepost op: do, 24 jul 2008, 22:49:26 »
Ziet er Haagsch uit? Lijstjes lijken me toch met clips vast te zitten? En als ze er nog op zitten, waarom zoek je ze dan? -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline hajong

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Wie is: hajong
« Reactie #4 Gepost op: do, 24 jul 2008, 22:56:37 »
Ziet er Haagsch uit? Lijstjes lijken me toch met clips vast te zitten? En als ze er nog op zitten, waarom zoek je ze dan? -gert-

Haagsch? Nou, het is Maastricht... Maar ik kan me qua woningen best voorstellen dat het in het oude deel van de Hofstad ook dergelijke huizen staan.

Maar wat bedoel je precies met 'waarom zoek je ze dan'? Ik denk dat je iemand anders in gedachte hebt.
Auch mit 40 PS kommen wir da!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Wie is: hajong
« Reactie #5 Gepost op: do, 24 jul 2008, 23:15:29 »
Leuk zo`n classic!

Succes met de plannen en maak er wat moois van -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is: hajong
« Reactie #6 Gepost op: do, 24 jul 2008, 23:19:06 »
Ben inderdaad écht aan een bril toe?! -gert-
Excuseer!
En inderdaad, de stijl van huizen in oud-Den Haag is gelijk aan die van sommige wijken in Maastricht. Heb in beide gewoond... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is: hajong
« Reactie #7 Gepost op: vr, 25 jul 2008, 18:11:40 »
Klopt Sjon, Ik bedoel die stripjes die over de hele zijkant lopen. Wat ik heb kunnen zien zijn die alleen geplakt. Maar ze zitten er nog op...
Vandaag nog ff gekeken bij m'n classic: heb de voorschermen er toch af liggen.
Lijstjes zitten toch alleen geplakt idd, of iig: ik zie aan de binnenkant van de
voorschermen niks geen gaatjes oid.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is: hajong
« Reactie #8 Gepost op: vr, 25 jul 2008, 19:13:06 »
Zitten inderdaad geplakt,. en het chroom dat erin zit word snel lelijk (naja: in 20 jaar toch  -moon- )

Máár voor mijn GL ben ik dus wel zoekende naar een complete set nieuwe of zeer nette gebruikte: Als het nog wat is: Bitte! Ik heb interesse.

Voor de 200% zekerheid: het zijn plakstrips, zonder gaatjes in de koets dus! Dus zeker niet zoals bij de Polo 1.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline hajong

  • Non-Register lid
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Wie is: hajong
« Reactie #9 Gepost op: vr, 25 jul 2008, 21:18:59 »
Zitten inderdaad geplakt,. en het chroom dat erin zit word snel lelijk (naja: in 20 jaar toch  -moon- )

Máár voor mijn GL ben ik dus wel zoekende naar een complete set nieuwe of zeer nette gebruikte: Als het nog wat is: Bitte! Ik heb interesse.

Voor de 200% zekerheid: het zijn plakstrips, zonder gaatjes in de koets dus! Dus zeker niet zoals bij de Polo 1.

Chroom? Ik dacht dat het gewoon zilver/grijs was.
Nou de reden dat ik ze eraf wil hebben is omdat ik een strip mis op het voorspatbord. En omdat als ik die nieuw erop zet het kleurverschil met de 24 jaar oude stripjes zo groot is, dat ik ze liever er helemaal afhaal. Helaas is het waarschijnlijk al een tijd gelden dat deze eraf is gegaan, en al die tijd is het plakspul lekker hard geworden. Ik heb net met de stickeroplosser dit eraf geprobeerd te halen, maar daar heb ik nog even tijd voor nodig. De NL sticker van de koffer is wel eraf, maar je ziet het helaas nog in de lak (hier zitten geen krasjes in de lak, dus blinkt dit mooier dan de rest).
Helaas zijn de typeplaatjes op de koffer wel met gaatjes vastgezet, dus die zullen wel vervangen worden ipv verwijderd.
Auch mit 40 PS kommen wir da!