Auteur Topic: Relais Benzine Polo G40???  (gelezen 1743 keer)

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Gepost op: di, 13 feb 2007, 21:50:33 »
Weet iemand waar de relais zitten van de benzinepompen?

Mijn motor krijgt geen benzine meer (geconcludeerd toen ik de brandstofslangen eraf haalde en starten)

Dus waar zitten de relais en wat kan er nog meer loos zijn?

Vr gr,

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #1 Gepost op: di, 13 feb 2007, 22:46:13 »
Hoor je de pompen draaien als de auto op contact zet?
Relais zitten in aparte voetjes, in omgeving computer/zekeringenhuis.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #2 Gepost op: do, 15 feb 2007, 00:23:33 »
Hoor je de pompen draaien als de auto op contact zet?
Relais zitten in aparte voetjes, in omgeving computer/zekeringenhuis.

De pomp hoor ik (een beetje appart) geluid maken:

Als ik de sleutel 1e stand aan zet van het contact hoor ik de pomp (drukpomp in de tank) geluid maken maar dus een beetje met moeite)

Maar de pomp bij het achteras die kan ik niet horen want de motor start niet (krijgt geen benzine) -wanker-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #3 Gepost op: do, 15 feb 2007, 08:52:52 »
Ok;

drukpomp zit onder de auto bij de achteras, relais zit onder de motorkap in een apart voetje.

check relais dus. Pomp had je toch al vervangen? Zou in ieder geval even goed informeren of een AAV pomp gelijk is aan een PY pomp,dat zou misschien kunnen verschillen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #4 Gepost op: vr, 16 feb 2007, 00:11:14 »
ja ik had de pomp bij het achteras(drukpomp) al vervangen.

de G40 rijd weer (ff een 2e handse opvoerpomp in gedaan) die was dus ook aan vervanging toe:s
MAAR

hij loopt nog steeds niet lekker stationair.(stroom?)
hij gaat vanzelf uit als ik hem koud stationair laat lopen.

als ik hem zoiezo start blijft het accu lampje branden totdat ik het gas pedaal maar iets aanraak.

Ik ga hem zaterdag CO goed afstellen
en voor de rest tjah ik denk dat de DRUKPOMP weer aan vervanging toe is.Dan meteen een gloeidje nieuwe.

zondag krijg ik van iemand eenorginele G40 opvoerpomp.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #5 Gepost op: vr, 16 feb 2007, 08:22:29 »
kijk, dat gaat de goede kant op.

lijkt mij een gevalletje afstelling (gezien beroerde stationairloop) .

Die opvoerpomp lijkt me niet specifiek G40, eerder de hoge drukpomp. Dat zou je via ETKA op kunnen zoeken, maar daar kan ik je niet verder mee helpen.

Martijn
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #6 Gepost op: vr, 16 feb 2007, 08:44:35 »
oke dankjewel.

Ik gaat hem even CO afstellen.enz.
Groetjes Eric.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #7 Gepost op: vr, 16 feb 2007, 10:18:03 »

Citaat
als ik hem zoiezo start blijft het accu lampje branden totdat ik het gas pedaal maar iets aanraak.


Dit hoort zo.

Verder denk ik dat er niks met de beide brandstofpompen aan de hand is. Denk eerder dat er iets goed fout zit in je bedrading / relais. Is dit een originele G40?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #8 Gepost op: vr, 16 feb 2007, 16:43:35 »
Nee ombouw

was eerst een standaard 1.3i
Maar hij heeft het ff goed gedaan.

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #9 Gepost op: ma, 19 feb 2007, 14:18:13 »
Verholpen  :)

was drukpotje foto :

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #10 Gepost op: di, 20 feb 2007, 12:50:15 »
Drukpotje was een echt druk potje!
De benzine kwam niet meer retour,dus werd er startionair erg veel druk op gebouwd waardoor de pomp begon te piepen...
Alle leidingen zijn nu ook doorgespoten.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #11 Gepost op: di, 20 feb 2007, 20:32:48 »
:)

Jep.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #12 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 20:29:37 »
Nog een vraag over een benzinepomp relais:

Hoe werkt de beveiliging een originele elektrische benzinepomp?

Ik ken wel de beveiliging van Pierburg, die als het signaal van de ontsteking wegvalt de benzinepomp automatisch uitschakeld. Werkt het origineel VW ook zo?

Volgens de vraagbaak wordt het relais aangestuurd door het stuurapparaat, echter heb ik deze niet meer ivm een sleeptuimelaarmotor met contactpuntontsteking.

Nu wil ik dus kijken of ik het originele relais kan gebruiken door zelf de draden te trekken, alleen kan ik niet terugvinden waar de aansluitingen 85,86,87 en 30 voor staan. Is dit voor aansluiting op de bobine???

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #13 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 22:24:07 »
85,86, 87 en 30 zijn de standaard nummertje zoals die op elk huis tuin en keuken 4 polig relais zitten.

Eventueel aangevuld met een 87a

Op het moment dat er spanning over 85-86 komt te staan (heen of terug?) grijpt t relais aan, en overbrugt de 30 (voeding +) naar 87.




Bij een beveiligd brandstofpomprelais is er nog een 5e contact (niet de 87a), welke bij het wegvallen van de ontsteking het relais laat stoppen. Hoe t precies werkt weet ik niet, maar t werkt in iedergeval met een diode, en wel zo, zodat de pomp het voor en tijdens het starten wel gewoon doet (immers: nog geen ontsteking).

Ergens werkt dat zo dat als ie gewoon sluit als een normaal relais, maar dat als ie eenmaal ontsteking heeft gehad, dat ie direct lost als de onsteking weg valt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Relais Benzine Polo G40???
« Reactie #14 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 22:49:01 »
Bedankt voor de uitleg.

Zoiets als die van Pierburg dus zou het moeten zijn:


Alleen heeft die van VW 4 aansluitingen, zou dit dan inhouden dat de pomp niet beveiligd is? Of wordt het juiste signaal binnen het stuurapparaat afgegeven?