Auteur Topic: ff Voorstellen  (gelezen 1185 keer)

Offline papatrick

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
ff Voorstellen
« Gepost op: wo, 13 aug 2008, 10:03:16 »
Ola, ik zal me eerst eens ff voorstellen...

Ik ben Patrick, 39 jaar, vader van 3 dochters en VW-liefhebber.

Hoewel ik veel verschillende rides heb gehad, zijn de VW's die ik heb gehad nog altijd de beste gebleken.
De VW's die ik heb gehad zijn een '79-er Transporter T2 (1600cc), een '79-er LT (2-ltr Audi motor) en een '95-er Transporter T4 (2.4 diesel). Vanwege de veranderde wetswijziging betreffende grijskenteken waren we gedwongen om de T4 weg te doen (werd me te kostbaar), vanwege de ruimte hebben we nu een Peugeot Partner (jaja vloeken in de kerk! -gert-) en als 2e autotje een Peugeot 106 (nóg meer vloeken in de kerk! -gert-).
Op dit moment rijd ik de 106 en mijn vrouw de Partner (ik rij meer kilometers, de 106 is zuiniger).
Omdat ík het voor het zeggen heb betreffende de 2e auto (bij wie is de vrouw niet de baas :)) wil ik de 106 wegdoen om er een Polo voor in de plaats te gaan rijden.
Het liefst zoek ik een youngtimer die wel gewoon met het huidige verkeer meekan én die nog redelijk zuinig is, vandaar dat mijn oog gevallen is op een Polo (bij voorkeur een Steilheck (vanwege de ruimte...) van vóór '84).

Op het moment dat ik er eentje heb gevonden zal ik een fototje plaatsen....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ff Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 13 aug 2008, 10:14:40 »
Poehee: vóór 1984, want? De houderschapsbelasting bedraagt maar liefst 12 euro per maand.. Zijn nou niet bepaald de kosten toch?

Vanaf 20 jaar kunnen ze al in de oldtimer verzekering he?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ff Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 13 aug 2008, 10:19:53 »
Daar ging het mij ook niet om, ik wilde gewoon een polo86C van het eerste type.. De houderschapsbelasting is idd peanuts. Sommige mensen vinden het idee van een belastingvrije auto (= oldtimer) gewoon een nostalgisch idee -naughty-


@ Jaap;

zeggen we geen welkom meer tegenwoordig?

@Patrick

Welkom -hitit-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline papatrick

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Re: ff Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 13 aug 2008, 10:24:33 »
@Martijn: Thanx

@jaap, idd. beetje nostalgie.... en beetje euries, OK tis maar 12 euries per maand, maar iedere euro ist er eentje....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: ff Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 13 aug 2008, 12:23:11 »
True,..

Ennuh: Wilkommen, welkom, Bienvennue!
BTW: Dŕ is maar 1 echt goede reden een pré 1986ér te willen: Wolfsburger! En nee; dat is geen garantie-certificaat, maar mijn ervaring met spanjolen is gewoon niet zo goed qua roest preventie en afwerking.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ff Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 13 aug 2008, 12:25:08 »
dat is zeker zo..

Was ik al weer vergeten!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983