Auteur Topic: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe  (gelezen 8482 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #15 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 16:00:16 »
Blijft de klep in de LMM niet hangen? Heb ik ook eens gehad met een NZ.

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #16 Gepost op: vr, 19 sep 2008, 16:07:07 »
had ik ook al eens naar gekeken maar volgens mij niet

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #17 Gepost op: za, 20 sep 2008, 17:46:30 »
ik denk dat ik er achter ben.... ik moet de veer in de lmm zo ver slapper zetten dat ie bijn geen veerspanning meer heeft, daarom loopt ie niet mooi stationair denk ik.
ik heb toen die tijd de nz injectoren (155cc/min) vervangen door de g40 injectoren (200cc/min) dat was al een verbetering. nu moet ik dan nog groter zoeken, maar welke? rond de 250 tot 300?
had al eens van de sloop van een bmw 1.6 injectoren gehaald maar die bleken de zelfde capaciteit te hebben als de nz :(
van welk type motor (merk) kan ik ze nu nog afhalen dan?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #18 Gepost op: za, 20 sep 2008, 21:29:28 »
die de volgende hebben dat zou in mijn ogen of een 1.8 of 2l motor moeten zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #19 Gepost op: zo, 21 sep 2008, 15:38:44 »
Of benzinedruk omhoog?

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #20 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 14:25:10 »
Of benzinedruk omhoog?

die had ik al omhoog gedraaid :)

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #21 Gepost op: di, 23 sep 2008, 12:50:41 »
weet iemand ook toevallig of de weerstand (ohms) van de injector hetzelfde moet zijn? of kan ik er ook een gebruiken met een lagere weerstand?

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #22 Gepost op: wo, 01 okt 2008, 15:30:30 »
gister even een tussendemper tussen laten lassen :)
eindelijk wat minder geluid in de auto, het begon al een beetje irritant te worden -gert-



heb ook al g60 injectoren op de sloop gevonden, heb ze er ook al in zitten maar moet alleen nog een beetje afgesteld worden.

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #23 Gepost op: wo, 08 okt 2008, 15:16:02 »
heb ff een filmpje gemaakt van wat de polo nu doet met het optrekken.
het valt mij nog steeds een beetje tegen, denk nog steeds dat er meer in zit.

wat is jullie mening?

http://www.youtube.com/watch?v=bQZJqeoYzko
« Laatst bewerkt op: wo, 08 okt 2008, 16:25:34 door alwin »

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #24 Gepost op: di, 21 okt 2008, 18:33:07 »
nu nog steeds het stationair een drama is (dan hoog dan slaat ie weer af) en nog niet helemaal mooi loopt, ga ik het hele inlaat traject eens na lopen en de pakkingen, carteronluchting, vacuumslangen vervangen. nieuwe bougies kabels zitten er al op.
moet alleen nog 0-ringen voor de injectoren hebben.


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #25 Gepost op: di, 21 okt 2008, 21:28:51 »
carter ontluchting lijkt mij de grote boosdoenert
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #26 Gepost op: wo, 22 okt 2008, 12:37:38 »
Gasklephuis ook van binnen schoonmaken, incl kanaaltje voor stationair (stelschroef heeft ook een o-ring die kan lekken!).
O-ringen voor injectoren zijn bij een revisiebedrijf veeel goedkoper dan bij de dealer.

Carterontluchting is inderdaad vaak "gaar".
Vacuumvervroeging op de stroomverdeler (de paddestoel) kan ook lek zijn.
« Laatst bewerkt op: wo, 22 okt 2008, 13:23:24 door Dennis »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #27 Gepost op: vr, 05 dec 2008, 17:37:07 »
is een universele intercooler van forge.
is nu helaas even niet nodig :(

Wil kerstgratificatie besteden aan vervangen van beschadigde/vervuilde originele IC van mijn 2f G40 :).
Jouw oplossing met universele Forge IC ziet er fraai uit  -thumbsup-

Heb gekeken op http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0013&product=FMINT104UNI .
Welk type heb je gemonteerd? En welke diameter pipes? Nog bijzonderheden bij ombouw?

Alvast dank voor reactie!


Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #28 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 11:40:50 »
ik heb type 5.... de maten weet ik zo niet uit mijn hoofd, kan vanmiddag wel ff nameten.
ik heb `m bij biesheuvel besteld.

bij montage:
omdat mijn polo wat aan de lage kant en ik geen risico wil lopen dat de slangen de grond raken heb ik gekozen om de slangen bovenlangs te laten lopen, is wel een stukje meer werk.
maar als de polo op originele hoogte staat is het onderlangs wel te doen, moet dan sowieso wel de bumper en bumperbalk vermaken en zelf beugels maken om `m ergens vast te kunnen zetten.

in totaal hangt er wel een aardig prijskaartje aan vind ik, vooral ook omdat je allemaal extra silicone slangen nodig bent.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ FH-TR-73 ] Polo 2f coupe
« Reactie #29 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 12:13:47 »
Alvast bedankt zover.

1) Las net nog even je topic door. Begrijp ik goed dat je NU tijdelijk een andere (niet-G40)motor erin hebt? Past die nieuwe intercooler dan straks - na terugzetten van originele G40-motor - nog steeds?

2) Mijn G40 staat nog op originele hoogte, met originele BBS velgen (5,5J et 38) en banden (175/60R13H). Wil misschien maatje grotere wielen omdat daarin meer bandenkeuze is - zie http://www.polo86c.nl/smf/index.php?topic=6343.new;topicseen#new . Hoeveel is jouw auto verlaagd en welke velg- en bandenmaat heb jij?