Auteur Topic: Toektoek power  (gelezen 3761 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:35:09 »
Omdat de toek toek toch wel errugh weinig kilometers maakte, en al heeeel lang op een beurtje wachtte, dacht ik 'm voor de Essen Motorshow eens klaar te maken...

Helaas, pindaboter....

Here's the story,. wel zo makkelijk om eventueel te zoeken naar 't probleem..

Vorige week maandagavond dus beurtje gegeven:
-Olie (10W40)
-Olie filter (fram)
-Bougies (NGK '1 pits' ( warmte 6 gloof ik)
-Benzinefilter
-Puntjes laten stelken (marcel)
-Kleppen gesteld (zelluf)
-co/stationair gesteld (marcel)

Op de heenweg (voor 't beurtje) haalde ie nog 150 per uur

Op de terugweg (klussen in Veenendaal) hield ie ineens in boven de 110 per uur. Daarvoor was me niets opgevallen (binnendoor, wisselende belasting, wisselende snelheden).
het 'inhouden' hield in dat ie terug zakte naar +/- 80 per uur (niet fijn op de snelweg).

Auto aan de kant, stop, starten lopen, en weer gaan.. toen ie weer richting de 110 ging, begon ie weer...

dacht eerste aan een bevroren carburateur: vochtig weer, niet al te warm, slangen van luchtfilter waren los geweest etc; Op parkeerplaats gecontroleerd: was allemaal in orde leek 't. Rustig naar huis gereden (100 per uur) ging goed.

Dinsdag heen en terug naar werk: No Problemo (geen snelweg).

Dus woensdag 'blij dat ik rij' hop naar Essen. Niet dus. Voor diegene die mee zijn geweest: inderdaad: boven de 110 per uur 'sterft' de motor... De brandstofpomp leek niet voldoende opbrengst te hebben...

Gisteren avond... brandstofpomp vervangen; die werkt, en lijkt voldoende opbrengst te hebben.. Fijn, naar huis, en wat denken jullie? Precies, bij 110 hield ie 't voor gezien: houd in, en max snelheid daalt naar 80 (bij volgas).. ff 'rust' en je kunt weer (economisch) terug naar '100' per uur (dat houd ie wel makkelijk vol.
(De oude pomp bleek overigens ook niet kapot te zijn).

Wat kan het zijn?
De optie van 'carburateur' lijkt mij eigenlijk niet echt normaal: VOOR het beurtje liep ie nog 150... NA het beurtje (niets aan carb veranderd) dus niet meer.
De Toek rijd dan wel niet zo heel veel, maar 1 keer per 2 a 3 weken start k m wel (en doe ff een blokje om ofzo), dus een uitgedroogde (kristalletjes) carb lijkt me niet. De vlotter KAN natuurlijk niet goed meer werken.. alle opties open.. ..
Maar: ik denk toch dat er iets tijdens 't beurtje gebeurd is waardoor ie dit gedrag vertoond..

Wat kan 't zijn?? Ben best bereid 'rucksichtloss' spul te gaan vervangen, maar doe t liever met een gedachte erachter..  

(overigens, compleet los hiervan: de 1043 cc GL heeft er nu ruim 2 ton opzitten en begint behoorlijk te blazen door de carterventilatie; revisie volgt waarschijnlijk begin volgend jaar... meteen maar 't binnenwerk van een 1300 erin zetten (met 34'er carb), of op 1043cc of pure polo power houden?)
meer hierover in de projecten sectie???)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Toektoek power
« Reactie #1 Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:47:14 »
De 'toek toek', meaning.... je 1.4? (ben even ergens het spoor van koosnaampjes kwijt)...  -dunno-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Toektoek power
« Reactie #2 Gepost op: di, 07 dec 2004, 20:59:39 »
marcel heeft stiekum een blokje onder je pedaal gelast? -naughty-
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Reactie #3 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:08:26 »
toek toek => De Groene Steilheck...



gewoon het 1.nulletje dus.. (GL blok)



daarnaast is er nog;
 de 'N' oftewel de Polo 1 N uit 1977
 de 'GL' oftewel de Polo 2 GL uit 1981
 de 'two-tone' oftewel de Polo 2 CL met 1.4 blok.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Toektoek power
« Reactie #4 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:09:08 »
ik zeg contactpunten ,ontstekings tijdstip,zitten de vacuum slangetjes wel goed ?
co op 1`op natte vinger gezet ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Toektoek power
« Reactie #5 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:10:45 »


tijd voor wat roofracktuning  -uitlachen-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Reactie #6 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:34:45 »
slangetjes gechecked ->  Allemaal inorde en aangesloten (wellicht dat de fiepjes nog ff vernieuwd gaan worden: worden al weer wat ouder)

contactpuntjes: die maar even vernieuwen dan...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Toektoek power
« Reactie #7 Gepost op: di, 07 dec 2004, 21:55:49 »
en met 0,4 mm voelermaatje ertussen die soepel loopt .
ontsteking op 10gr voor bdp(ivm je hb nokker in je gl blokje )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Reactie #8 Gepost op: di, 07 dec 2004, 22:29:19 »
Ontsteking niet verstelt (netjes terug op 't ingeslagen 'streepje').

Contactpuntjes waren ietsje ingebrand, maar bij gebrek aan nieuwe alleen ff opgeschuurt en gesteld (met lagerschaalkapje gemonteerd natuurlijk)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Toektoek power
« Reactie #9 Gepost op: di, 07 dec 2004, 23:50:05 »
Ietsje ingebrandt ??

Is je condensatorretje niet stiekem aan 't overlijden ?
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Toektoek power
« Reactie #10 Gepost op: wo, 08 dec 2004, 07:16:34 »
Vacuümpaddestoel nog ok? Idd: contactpuntjes + condensator verneiuwen doet soms wonderen...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Toektoek power
« Reactie #11 Gepost op: wo, 08 dec 2004, 07:44:41 »
Moet eerlijk toegeven: zit zo vroeg te posten omdat ik even moest wachten op de wegenwacht...: Veel vocht, startte niet. -boehoe-  Helaas had ik geen contactspray, dus tja, dan maar wegenwacht even bellen (duur abonnement en dan nooit gebruiken?: echt niet).

Blijkt dus dat ook mijn bougiekabels en verdelerkap vernieuwd moeten worden: vonkenregen tussen de kabels onderling en de kop en tussen de verdelerkap en de waterslang... Vandaar dat hij dus stationair ook niet helemaal fris loopt...

Verder bleek contacthoek en puntjesafstelling niet goed te zijn. Puntjes lukt wel, maar contacthoek loop ik altijd mee te klooien. Heb ook geen aparatuur...(wordt er ook afgesteld voor het goede doel, tijdens de wintermeeting?) -naughty-

Maar gelukkig: opgelost. Contactspray in de verdelerkap, bougiekabels enzo drooggewreven, acculader erop (heb ik ook niet, evenmin 2e auto), starten, puntje 1 bougie bijbuigen (niet teveel!), starten, lopen, klaar!



Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Reactie #12 Gepost op: wo, 08 dec 2004, 11:02:47 »
Vanochtend er weer eens 50 euri tegenaan gegooit..

-Rotor
-Verdeler
-Contactpuntjes
-Condensator
-Brandstofleiding 6mm
-Brandstofleiding 8mm

We zullen het wel zien vanavond..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Toektoek power
« Reactie #13 Gepost op: wo, 08 dec 2004, 11:53:22 »
Wij dachten een tijdje terug aan die rooie roestbak (RIP) ook wat onderhoud te doen. Met als gevolg dat door die nieuwe bougies en de rest er opeens zoveel meer power doorheen kwam dat de hallgever ermee ophield. Die heb je dan wel niet gloof ik, maar wat ik ermee wil zeggen dat juist door onderhoud ze er daarna mee ophouden juist door teveel vonk.
Misschien dat juist door die meer vonk de carbs wél afgesteld moeten worden? -dunno-
Ach ik klets maar wat in de ruimte
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Toektoek power
« Reactie #14 Gepost op: wo, 08 dec 2004, 12:02:54 »
Zit wel een beetje te twijfelen over bougies.. eens ff eruit draaien en zien wat voor type Wilco mij heeft verkocht..

NGK'tjes. BP 6 E of BP 6 ES schat ik zo (www.hbase.nl)

Maar zoals ik al zei.. eerst die andere dingetjes ff erop zitten.


Gekke vent bij de dealert: Brandstofslang? die heb ik toch niet op voorraad: spul gaat toch niet kapot?

ECHT WEL. heb al eens lekkende leidingen gehad (en toen alle slangen vervangen), en nu zijn ze WEER aan het scheuren..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken