Auteur Topic: Kilometerteller  (gelezen 3388 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Kilometerteller
« Reactie #30 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 16:37:08 »
DZM
Drehzahlmesser
Polo 86c  
Polo 2f
of
polo 3

Die van een G40 niet zomaar kopen: Kon nog wel eens niet zomaar passen (andere elektronica?)

Edit:

Hiero heb je d'r al 1



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kilometerteller
« Reactie #31 Gepost op: za, 21 okt 2006, 00:20:13 »
Pff ik hoop dat het wel past.

enige wat anders is de teller gaat verder dan 200 (de G40 teller)

Maar waarom moet er dan een gehele andere teller(g40teller) op als er een G40 blok in mijn (1.3i uit 1994) ?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Kilometerteller
« Reactie #32 Gepost op: za, 21 okt 2006, 01:42:33 »
G40 cockpit kun je als het goed is (99% zeker) gewoon monteren, zonder extra tellerafwijking.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Kilometerteller
« Reactie #33 Gepost op: za, 21 okt 2006, 11:45:30 »
Gaat ook niet om de teller afwijking inderdaad..
maar ik dacht dat het cockpitje iets andere elektronica had?

Waarom heeft Douwe zijn 1f omgebouwd naar 2f techniek?  (compleet dashboard gewisseld)
D'r zal een reden voor zijn geweest, toch? Een 1f GT dash met bijv. Polo 2 GT-G40 cockpit was 1) minder werk 2) mooier

(maar wellicht dat smaken verschillen/voorschrijdend inzicht/etc etc: Als Douwe 't nu nog eens moest doen, deed hij 't wellicht anders).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Kilometerteller
« Reactie #34 Gepost op: za, 21 okt 2006, 14:12:21 »
Gaat ook niet om de teller afwijking inderdaad..
maar ik dacht dat het cockpitje iets andere elektronica had?

Waarom heeft Douwe zijn 1f omgebouwd naar 2f techniek?  (compleet dashboard gewisseld)
D'r zal een reden voor zijn geweest, toch? Een 1f GT dash met bijv. Polo 2 GT-G40 cockpit was 1) minder werk 2) mooier

(maar wellicht dat smaken verschillen/voorschrijdend inzicht/etc etc: Als Douwe 't nu nog eens moest doen, deed hij 't wellicht anders).

was het nie zo dat zijn halve neus en onderstel ook 2f g40 was?
dus ook de elektronica? dan in 2f dash makkelijker lijkt mij,

gr maikel,

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kilometerteller
« Reactie #35 Gepost op: za, 21 okt 2006, 17:29:05 »
Dus als ik het goed begrijp is het niet eens mogelijk een G40 teller erin te zetten?

Ik snap het niet want als de G40 (blok) erin komt dan gaat hij alleen sneller enzovoorts maar de teller hoeft niet persee over gezet te worden...

IK zie het wel als hij erin zit anders -up-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Kilometerteller
« Reactie #36 Gepost op: za, 21 okt 2006, 18:13:30 »
jawel, gaat goed.

Heb zelf een coupe uit 1992, met een toerenteller en rest van G40. Heb mijn eigen snelheidsmeter overgezet ivm kilometerstand
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vwpolocoupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 216
  • Geslacht: Man
    • www.midlands.nl
Kilometerteller
« Reactie #37 Gepost op: za, 21 okt 2006, 18:43:53 »
Okej maar wat is er anders aan alleen dat hij meer km kan dan 200 kmh maar waarom moet er meteen als je een G40 blok erinlegt een G40 teller in(is mij wijz gemaakt dan)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Kilometerteller
« Reactie #38 Gepost op: za, 21 okt 2006, 19:44:44 »
onzin.

wat heeft het blok met je teller te maken? De snelheidsmeter wordt op je bak aangesloten. Gewoon een kabel van je bak naar je snelheidsmeter.

De andere delen als toerenteller en benzinemeter/temp.meter werken in mijn CL prima, dus geen probleem
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Kilometerteller
« Reactie #39 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 21:03:38 »
Krijg ik eigenlijk zo kilometerteller inc toerenteller ook geplaatst in een polo 3 coupe van 11/1990?
Want nu is onze teller zonder toerenteller en zouden eventueel een koopje kunnen doen bij iemand hier om een teller te kopen met toerenteller voor amper 25 euro.
Zoja gaat dit dus bij een polo 3 coupe van 11/1990.
En wat dient hiervoor gedaan te worden om de toerenteller te laten werken dan?
En hoe krijg je de fiche bij de oude teller achteraan eruit?
Want heb de oude teller al los getrokken zodat ik met men hand achteraan de teller geraak,maar krijg de fiche langs geen kanten los,ook niet als ik de vergrendeling van die fiche ingedrukt hou.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Kilometerteller
« Reactie #40 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 21:12:49 »
Het staat allemaal in dit topic uitgelegd. withstupid  -moon-

Tellerbak past zo, toerenteller werkt gewoon, is reeds voorbereid in de kabelboom.

Het is lastig, maar met een beetje frutselen moet je de stekker en teller kabel gewoon los kunnen halen.

Tip:

haal je stuur er af, dan zit die niet in de weg!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Kilometerteller
« Reactie #41 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 21:41:39 »
Het staat allemaal in dit topic uitgelegd. withstupid  -moon-

Tellerbak past zo, toerenteller werkt gewoon, is reeds voorbereid in de kabelboom.

Het is lastig, maar met een beetje frutselen moet je de stekker en teller kabel gewoon los kunnen halen.

Tip:

haal je stuur er af, dan zit die niet in de weg!

Dus maw is het plug and play?
En moet er dus niet zoals me wijs gemaakt is,een extra draad van de w aansluiting aan de alternator naar de toerenteller gelegd worden?

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Kilometerteller
« Reactie #42 Gepost op: ma, 23 okt 2006, 23:45:32 »
nope
das alleen voor diesels (toch?)

Mischien dat je een draad moet omdraaien van je olie zoemer, daar kan verschil in zitten meer nie.

gr maikel.