Auteur Topic: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring  (gelezen 12110 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #15 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 09:23:51 »
Mòòòòòòògguh!

Zo dan,.. ook net weer wakkerrrr..   Gisteravond via Senheim (Leontine opgepikt) teruggereden en pas om 0:00u thuis.. man,. was ik kapot! StomStom stuurde ons via 'de kortste' route naar huis, dus eerst zeker een uur (!) over bochtige, slecht wegdek bergweggetjes richting snelweg gereden. Normaal best leuk, maar niet in het pikkedonker met koplampen die richting de hemelschijnen, op de bumpstops, met hier en daar 'ineens' een hairpin!

Tentstokken-lijk-kist is erg geslaagd, maar met 2 personen met bagage, BBQ én dakkoffer staat de Plo dus echt op de bumpstops:
 Voordeel tentstokken kist: Makkelijk, en de ruimte in de auto is nog fatsoenlijk
 Nadeel tentstokken kist: De ruimte die IN de auto vrij komt, moet je niet gebruiken om de auto alsnog weer vol te gooien :)

't weer was ronduit bagger. Donderdag aangekomen, in de avond regen, Vrijdag: Miezeren + Regen, Zaterdag, Regen + Miezer + Nachtvorst. Schoenen doorweekt, kleding nat, alles bagger.. Joy!
Zondag: Eindelijk zon! En gelukkig maar; de zondag heeft 't voor mij nog enigzins goed gemaakt; beetje behaaglijker temperatuur, beetje opdrogen, ontbijt op het 'zonovergoten' terras, én 3 rondjes ring gedaan..

Foto's volgen, zodra ik de boel uitgepakt heb..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #16 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 09:56:26 »
Nachtvorst - Schoenen doorweekt

Deze combinatie heeft mij niet goed gedaan, voel me nu hardstikke beroerd...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #17 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 10:22:17 »
Also, donderdag via wat omzwervingen in de aanloop ( We zijn met de Polo via America naar de Nurburgring gereden),  in de middag aangekomen op de Camping: Mooi weer, zonnetje, dus samen met Leontine 't tentje opgezet, even de reeds aanwezige mensen van de organisatie begroet en wat boodschapjes gedaan. De ring was overdag gesloten voor de TouristenFahrten, maar toch bij Brunnchen even staan kijken. D'r kwamen wel auto's over de ring, sommigen zonder sommige met camouflage; Porsche Panamera herkent, DIKKE RangeRover, wat Mercedessen en wat normaler spul ( Golf, Megane, nieuwe Scirocco )..

Om 6 uur 's avonds zou de baan open gaan voor de toeristen, dus tegen 5 uur begon het te regenen!!! Dus,. rond 18:03 rijden we de drijfnatte, spekgladde baan op:


Leontine vond het desondanks wel erg leuk ( en ik ook ), dus hebben we d'r 2 rondjes van gemaakt.  Daarna aan de Pizza bij Pinocchio in Adenau, die niet bijster bijzonder was. 's avonds bleef het tussen regen en droog hangen en zijn we niet al te laat gaan slapen.

Vrijdagochtend naar Senheim gereden, waar ik Leontine bij d'r ouders heb afgezet ( entsorgt, zoals de duitsers dat noemen :) ). Via Weiler ( in de buurt van Mayen ) weer richting de camping gereden; Ondertussen regende het al weer onafgebroken. Onderweg kreeg ik al SMS'jes van Arjan, hoe 't weer was, en dat t allemaal tegen zat.  In Weiler 27 litertjes pure raps getankt, want te tank raakte al weer aardig leeg.
Op de camping aangekomen (b)leek het niet echt op te schieten qua weer, en zonder Partytent wordt het lastig schuilen.  Gelukkig arriveerde Thomas niet al te laat, waarna Thomas en ik in Adenau boodschappen voor 't avond eten zijn gaan doen én we hebben direct wat brandhout gescoord. Nadat ook Marcel, Dennis en Pieter gearriveerd waren zsm de partytent opgezet en de knoei aangestoken. Arjan bleek ergens in het roergebied te zijn omgedraait, en Bas & Martin hadden besloten, wegens regen, file (en tank?) een dagje later af te reizen.
Vrijdagavond/nacht -> Greenpower, Bieah, Worstjes, Swastika's, Hamburgers, Karaoke, Vuurtje: half 5 m'n tentje in gedoken! Om vervolgens na nog geen 4 uurtjes slaap onder de douche te springen..
Zaterdag werd gekenmerkt door regen; 's nachts was 't al begonnen, en voor m'n gevoel heeft t alleeeen maar geregend. 's ochtends een beetje op de camping rondgehangen, 's middags bleek de VLN te zijn afgelast door een diesel spoor op de ring. Conclusie; voor enig vermaak moeten we niet dáár zijn. Uit nood dan maar aan de rond-rit meegedaan. Bleek grotendeels de route te zijn die ik vrijdag ook al had afgelegd. Wel leuk, maar regen, langzaam en achja.
's Avonds waren dan eindelijk Bas en Martin ook van de partij, helaas was er 100% minder greenpower aanwezig. Humeur was al redelijk richting 't nul punt aan het gaan, evenals de temperatuur!!  Flink koude avond ( Pieter en ik althans; Marcel liep nog in z'n t-shirtje rond) gehad, maar wel gezellig rond het kampvuurtje gezeten. Na een toch wel lange dag hadden de meesten besloten na de korte nacht en de koude om zo  rond 0:00 a 1:00u  te gaan pitten.

6:21u zondag ochtend: BRRRRRR, KLAPPERTANDEN EN IK MOET PISSEN!!!, KOUD!!!   Al het mogelijk aan kleding over m'n slaapzak getrokken.. BRRRR 't vroor in m'n tentje! En dat met een 12 jaar oude Ikea slaapzak!!
7:00u. Ik hou het echt niet meer; Rits open, en wat blijkt: iedereen blijkt al wakker te liggen rillen in z'n tentje.  Tussen 7:15 en 10:00u dus maar onder de warme douche gaan staan... Lekkah!  Daarna pannetje warmwater over de diesel gegoten: Ik heb nog nooit op 100% plantaardige olie gestart bij temperaturen rond het vriespunt, maar gelukkig sloeg de motor vrijwel zonder problemen aan... Laat maar rammelen dan!
In de ochtend bij Breidscheid naar de vieze baan staan kijken, en een ontbijtje genuttigd bij Hannes. Toen de baan open ging, nog even staan kijken, waarna al snel de ambulance de baan op ging, en de baan weer sloot.   Op de camping de boel maar zover mogelijk ingepakt, en afscheid genomen van Dennis en Pieter.  Terug naar de ring: also, bekend: Thomas en Martin bij Brunnchen afgezet waarna Marcel, Bas en ik zijn gaan rijden op de HEEL erg drukke baan.
Na 3 (!) rondjes vond ook ik het welletjes, en hebben we ons boeltje gepakt.. Naar huis, naar m'n eigen warme bedje!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #18 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 10:22:57 »
Deze combinatie heeft mij niet goed gedaan, voel me nu hardstikke beroerd...

[X] Vink.. Kikker in m'n keel, en ben wel eens beter te pas geweest..

Ik ga maar weer eens een douche plukken!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #19 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 10:37:59 »
Doe eerst een dubbele Nelson  :D

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #20 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 10:47:55 »
Mooi verslag jaap! Merk wel dat ik er weinig van gemist heb.....

de navman van mij was de weg kwijt en na een uur rondjes gereden te hebben in de regen met 90km/h op de autobahn ivm slechte zich door de harde regen was ik het beu vandaar dat ik omgekeerd ben naar huis. Dennis en Pieter nogmaals bedankt voor de moeite om mij weer op weg te helpen! Dat ben ik dus niet gewend omdat normaal de rest van de club gewoon door zou rijden al dan niet volgas er vandoor te gaan.....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #21 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 10:56:16 »
Eerste nachtvorst is in NL ook al geweest:
is niet heel vreemd als een 'r' in de maand is.
Doe eerst een dubbele Nelson  :D
Whisky?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #22 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 11:36:55 »
Doe eerst een dubbele Nelson  :D
Whisky?

Nee,. fax,.. Darmstadt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #23 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 12:09:41 »
Eerste nachtvorst is in NL ook al geweest:
is niet heel vreemd als een 'r' in de maand is.Whisky?

Dat jij als oud - gediende nog naar de betekenis moet vragen  -nana-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #24 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 12:31:24 »
Oh....Mandela op de trein zetten...duhhuh.

Maar een Nelson is ook een drankje, of eigenlijk meer een soort bijnaam ervan:
weet alleen zo ff niet wat ook alweer.....iets met of juist zonder olijfje ofzo.....
Iig genoeg alcohol om enkele bacterieën weg te spoelen

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #25 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 13:27:51 »
Het heeft nog wel wat tijd en moeite gekost om de classic klaar te krijgen, maar ik ben toch blij dat ik gegaan ben!

't verhaal in het kort:
Voor de APK moest er een gaatje gelast worden naast de ophanging van de achteras (thanks to Martin is dat weer netjes dicht -thumbsup-), en dus moest de tank er onderuit. De tank die eronder zat was niet fris meer en die wou ik vervangen voor een nieuwe 36l tank die nog op het schap lag. Bij montage bleek de vlotter van de 42l tank niet in de 36l tank te passen. Weer wat geleerd... Een vlotter voor een 36l tank had ik niet liggen en was ook nergens te bestellen. Toen was het al donderdag, dus een andere tank bestellen zou ook niet meer lukken voor het weekend. Vrijdag besloten om de oude tank van m'n GT eronder uit te halen en te kijken of die nog goed was. Gelukkig was die nog hard en dicht, dus die eronder gezet...

Zaterdagochtend alles afgemaakt en m'n spullen voor het weekend bijelkaar gepakt, en toen rond 13:00 met Martin richting Müllenbach vertrokken. Na wat file en omrijden aangekomen op een natte en relatief lege camping.

Gelukkig kwam op zondag de zon er goed door en ging uiteindelijk de baan ook weer open, waardoor het een stuk beter vertoeven was daar -thumbsup-

Gisteravond gelijk m'n bed in gedoken, ik was best behoorlijk gaar :D
De foto's moet ik nog van de camera halen, die komen in de loop van vandaag.

Heren bedankt, ik heb me ondanks het slaapgebrek en de natte voeten prima vermaakt -thumbsup-


Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #27 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 14:53:41 »
404 NOT_FOUND
Het verzoek kan niet worden verwerkt.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #28 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 15:51:55 »
Gefixt -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 2008 - 09 - Polofans Polotreffen Nürburgring
« Reactie #29 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 16:44:48 »
lijkt wel of de partytent en bbq achterin liggen.. zo diep liggen de wieltjes in de kasten..



Zijn foto's bij Breidscheid of niet? (aan het wegdek te zien).. heb jij die gemaakt Martin? Jullie stonden toch bij Brunnchen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken