Auteur Topic: Wie is Rinus  (gelezen 1258 keer)

Offline Rinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
Wie is Rinus
« Gepost op: ma, 15 sep 2008, 16:51:24 »
Ik neus hier al een paar weekjes rond, dus even voorstellen lijkt me wel op zijn plaats. Mijn naam is Rinus, ben 42 jaar en werkzaam als administrateur. Heb een redelijk poloverleden, maar dat was in de tijd dat ik auto's nog meer als vervoermiddel zag dan als hobby. Naar oud familiegebruik ben ik gestart met een kever, gevolgd door een 1.05 steilheck van 1988(avance sport, met die heerlijke stoeltjes). De eerste nieuwe kwam in 1991, een 1.3 coupé action, een door de importeur met glazen schuifdak en striping opgeleukte fox. In 1997 kwam de volgende een 6n 1.6 8v met milestone pakket(weer van die heerlijke stoeltjes :D). Deze na 6 jaar ingeruild op een 9n 1.4 16v.

Vergeleken bij de 6n een bijzonder luxe en comfortabele auto, maar qua rijbeleving gewoon naadje. Ik betrapte mezelf erop steeds vaker de in 2001 aangeschafte golf cabrio te pakken.

Op een gegeven moment de knoop doorgehakt, polo te koop gezet en een enigszins verwaarloosde, maar keiharde gti pirelli gekocht.

Met een hoop tlc en een paar handenvol euroos stond deze er een jaartje later zo bij.

Omdat ik voor mijn werk een hoop meer moest gaan rijden en iemand de gti bijzonder graag wilde hebben, heb ik een paar maanden geleden deze 1.5 gl uit Duitsland gehaald. Van een oud vrouwtje geweest, 46.000 km op de klok en ideaal voor ombouw naar lpg.

Tot zover mijn autoverhaal, maar dat doe ik dan op dit forum?
De micra van mijn vriendin had voor de apk twee ingrijpende dorpeltransplantaties nodig, dus hoog tijd voor een echte auto.
Het is deze 90er coupé geworden, een 1.3 met 117000 op de teller. Hier en daar wel een plekje, maar niets om je zorgen over te maken.


Heb er inmiddels een radiootje en een sportstuurtje ingezet, we zijn nu nog op zoek naar een hoedenplank en een wieldopje.


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Rinus
« Reactie #1 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 16:55:14 »
Leuk verhaal!
Hoe bevalt je vrouw de hoge instap van de 'nieuwe' Polo? -naughty- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Rinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
Re: Wie is Rinus
« Reactie #2 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 16:58:10 »
Hoe bevalt je vrouw de hoge instap van de 'nieuwe' Polo? -naughty- :D

Mag ik (nog) niets aan doen. :D