Auteur Topic: Luchtfilter doorboord  (gelezen 1475 keer)

  • Gast
Luchtfilter doorboord
« Gepost op: di, 27 mei 2003, 07:44:45 »
Kom er net achter dat de vorige eigenaar van mijn Steilheck II heel lomp een schroef door het eindstuk van het luchtfilter heeft geboord om die klep in het filter open te houden. Zo komt er toch te warme lucht in het filter? Ik heb de schroef er maar uitgedraaid, die klep moet toch vanzelf openen mbv een veer?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Luchtfilter doorboord
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 mei 2003, 05:57:56 »
misschien was deze al stuk en verklaart dat die schroef............................
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Luchtfilter doorboord
« Reactie #2 Gepost op: do, 29 mei 2003, 09:50:10 »
De vorige eigenaar (of z'n onderhoudsmeneer/mevrouw), moest waarschijnlijk kiezen voor of altijd koud, of altijd warme lucht (omdat de klep niet goed meer werkte)


-Te koud = Bevriezende carburateur = afslaan = niet fijn
-Te warm = vermogens verlies, maar wel blijven rijden..

Even op de sloop een andere klep zoeken, maar van te voren wel even checken of de vacuumaansluitingen allemaal nog werken..

Beste vervang je ook het temp-sensordingentje in je filter (oranje of rood-witte dingetje, met aan de onderkant 2 vacuumaansluitingen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

  • Gast
Luchtfilter doorboord
« Reactie #3 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 06:55:31 »
Enneh...hoe controleer je dan of alle vacuum aansluitingen nog werken? Op het oog kijken of er nergens scheurtjes in zitten ofzo?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Luchtfilter doorboord
« Reactie #4 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 10:23:59 »
als ze werken, dan zuigen ze :-)

Gewoon even kijken of ze aangesloten zitten, op een manier dat je denkt: Ja, zo zou t best kunnen werken..

Dus vanaf carb, naar aansluiting onderkant luchtfilterhuis, vanaf luchtfilterhuis, naar zomer/winter klep

Vanaf carb naar ontsteking

en soms ook nog:
Vanaf carb, via groen bolletje (met allerlei klepjes, t-stukjes en ellende), naar ontsteking
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

  • Gast
Luchtfilter doorboord
« Reactie #5 Gepost op: do, 05 jun 2003, 08:58:15 »
Hmm...ik denk dat het wel een goed teken is dat bij warme motor de klep in het filter zo staat dat alleen koude lucht wordt aangezogen. Ik krijg met lopende motor met geen mogelijkheid de veer ingedrukt die de klep bedient. Met motor uit wel...goede aanwijzing dat het vacuum gedeelte werkt toch?

  • Gast
Luchtfilter doorboord
« Reactie #6 Gepost op: vr, 06 jun 2003, 09:40:52 »
Kom je snel genoeg achter: trek tijdens het draaien maar de vacuumslang er naartoe los. Als je dan opeens wel de klep in kunt drukken/ hij dan terug springt zit je goed.