Auteur Topic: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi  (gelezen 5833 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Verbruik HH?
« Reactie #15 Gepost op: do, 23 okt 2008, 14:59:51 »
En als je gelukt hebt, is het aankoop bedrag gelijk aan het verkoopbedrag :)

(maar dan moet je de gewone onderhoudskosten er niet bij tellen he? )

gekocht voor 875, 3 jaar later en 243.000km op de teller verkocht voor 1000 euro.
Maar idd, ook wel het één en ander aan onderhoud uitgegeven.
« Laatst bewerkt op: do, 23 okt 2008, 15:01:29 door Dennis »

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Verbruik HH?
« Reactie #16 Gepost op: do, 23 okt 2008, 15:26:07 »
Golf 1 GTD geen optie ? Zuinig en snel
Zijn ook niet echt ruim verkrijgbaar volgens mij? Ben er in ieder geval nog niet veel tegengekomen, zeker niet die aan mijn voorwaarden voldoen. Maar dat is wel een optie ja! (al heeft een Jetta net ff wat meer ruimte.. achterbak van de Derby is toch ook al erg handig gebleken :D )

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verbruik HH?
« Reactie #17 Gepost op: do, 23 okt 2008, 15:46:12 »
Zijn er ook Jetta 1 GTD's geweest ? Zo ja : zuinig , snel en superieure wegligging dmv de kofferbak

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #18 Gepost op: do, 23 okt 2008, 15:53:54 »
Geen idee eigenlijk... Tot nu toe alleen een Golf 2 GTD uit '85 gevonden die aan de eisen voldoet, maar die staat bij een autobedrijf waar ik m'n twijfels over heb.  -gert-
(heeft ook al tijden een polo 2 GT staan: Autobedrijf Reinders)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #19 Gepost op: do, 23 okt 2008, 16:35:15 »
Nog nooit slechte verhalen over Reinders zijn auto's gehoord .
Mijn ervaring > had m gebeld dat ik naar een auto wilde kijken en dat was geen probleem . Moest daar toch in de buurt zijn dus mooi te combineren . Belde 3 dagen later op dat ik in de buurt was en of hij er was .
Hij was aan het eten was het antwoord en ik moest later maar terugbellen .
Nam aan dat hij er wel was maar wilde niet antwoorden of hij er 30 minuten later ook nog zou zijn .
Terugbellen was het antwoord .
Ben maar niet langs gegaan  :D
« Laatst bewerkt op: do, 23 okt 2008, 16:37:01 door Gert »

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #20 Gepost op: do, 23 okt 2008, 20:29:15 »
Mijn persoonlijke voorkeur:
Audi 100 type 44, daar dan zelf gas in laten bouwen. Offerte voor gasinbouw lag rond de €1300,- (hoeft geen G3 te zijn ivm geen belasting) en dan heb je een jaar of 2 garantie dacht ik.
Audi's zijn soms best redelijk qua prijs (in Duitsland, rentnerfahrzeug zoeken met alle boekjes afgestempeld) voor een (bijna-)belastingvrije.
Heb je iig:
- vermogen (de 75ps niet nemen dus)
- ruimte (avant's zie je echter zelden in goeie staat)
- zelden roest (verzinkt?)
- 5 cilinder
- stoere bak!
- hoge restwaarde (hier in NL worden ze voor veeeel meer aangeboden)

En voor €0,60 per liter mag hij dan best zuipen toch?

Of je neemt een grote Derby erbij:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=82613121&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&features=FULL_SERVICE_HISTORY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=2

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=82957373&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&features=FULL_SERVICE_HISTORY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=2

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=80488508&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&features=FULL_SERVICE_HISTORY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=2
« Laatst bewerkt op: do, 23 okt 2008, 20:37:38 door Koen »
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
« Laatst bewerkt op: do, 23 okt 2008, 22:37:31 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #22 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 01:26:46 »
Zitten wel paar interessante wagens bij idd.  :) Was zelf tegen deze aangelopen: KLIK

Maar hier mensen ervaring met achteraf gas inbouw bij zo'n oudje?  Blijft dat allemaal heel? -dunno-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #23 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 01:40:23 »
Daar zou ik helemáál niet bang voor zijn, als je tenminste wel even rondneust wat een betrouwbaar en goed adres is voor inbouw. Zeker als je een LPi-systeem kunt krijgen (liefst natuurlijk ook nog met onderbouw-tank) van bijvoorbeeld Prins rijd je echt in een grote Panda (je lacht iedereen uit). Denk wel dat je voor een goede gas-installatie toch wel op € 1500 minimaal (G2) inbouwkosten moet rekenen, maar die heb je er natuurlijk met een vloek en een zucht uit?! Zeker als je een belastingvrije weet te scoren!
Ik ben wel benieuwd óf het gaat gebeuren en wat het dan wordt?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #24 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 02:39:08 »
Ondertussen is hier de prijs voor een liter benzine in 2 weken van $1.27 weer onder de één dollar grens geschoten met $0.999/ltr  :D

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #25 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 09:07:13 »
Gasinbouw kun je zelf ook doen is een stuk goedkoper. Inbouwen via een ander forum de volgende prijzen gevonden, alles nieuw ongeveer 800 euro. Gebruikte set 400 euro, ex rdw kosten +/- 45 euro.

Veel problemen verwacht ik niet, als je toch problemen krijgt zijn het de kleppen (kop). Als je een 1.0 neemt kun je hier op het forum waarschijnlijk genoeg koppen krijgen want volgens mij trekt iedereen meteen die 1.0 eruit.......

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #26 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 09:16:03 »
Ondertussen is hier de prijs voor een liter benzine in 2 weken van $1.27 weer onder de één dollar grens geschoten met $0.999/ltr  :D


Heren mods : geef deze meneer een ban met zijn stemmingmakerij  -wanker-

 -klappen-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #27 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 09:19:37 »
Gasinbouw kun je zelf ook doen is een stuk goedkoper. Inbouwen via een ander forum de volgende prijzen gevonden, alles nieuw ongeveer 800 euro. Gebruikte set 400 euro, ex rdw kosten +/- 45 euro.

Veel problemen verwacht ik niet, als je toch problemen krijgt zijn het de kleppen (kop). Als je een 1.0 neemt kun je hier op het forum waarschijnlijk genoeg koppen krijgen want volgens mij trekt iedereen meteen die 1.0 eruit.......

Rekordc

 withstupid

Heb 4 jaar in een Volvo 440 op gas gereden, voor 't dagelijks.
Vorige eigenaar had een paar maand voor ie hem verkocht de kop laten reviseren.
4 jaar later was de kop nog steeds niet aan revisie toe.....de carrosserie echter wel  :) (duct tape rules  :D)



 -moon-  @ Gert

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #28 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 09:40:08 »
volgens mij mag gasinbouw zelf niet meer.
Dit moet tegenwoordig door een erkend bedrijf worden gedaan.
(vroegah ging dat natuurlijk anders  :D :D )
Het gasinbouwbedrijf mag dan jouw auto omschrijven naar gas.
Particulier kun je dit, zo ver ik weet, niet meer doen.

Begreep twee weken geleden van een sloper dat hij zelfs de gebruikte gastanks enz officieel niet meer mag verkopen.

(correct me if i'm wrong)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Verbruik HH? / vervanger voor de Ibi
« Reactie #29 Gepost op: vr, 24 okt 2008, 10:30:28 »
Zelf inbouw mag nog steeds zover ik weet, hij moet daarna RDW gekeurd worden. Gebruikte tanken van een sloop zijn meestal ook te oud.



- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -