Auteur Topic: Herkenning lekke nokkenaskeerring?  (gelezen 675 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Herkenning lekke nokkenaskeerring?
« Gepost op: wo, 16 nov 2005, 11:36:05 »
Herken je zo een lekke nokkenaskeerring?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Herkenning lekke nokkenaskeerring?
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 nov 2005, 12:14:37 »
Nope.

Dat doe je met de autowasserettehogedrukspuit.

Spuit je blok GOED schoon. Verwijder desgewenst de distributieriem deksel, en zorg ervoor dat alles weer mooi bling bling doet.

Stukkie rijden en kijken waar t vandaan komt. Desnoods een weekje rijden.

Dit was je nu zie kan zijn:

-klepdeksel-vast-zet-boutje-onderlig-rubber. Boutjes te strak aandraaien, en oud wordende rubbertjes laten deze lekken. klepdeksel, kop en dynamostuen worden na verloop van tijd vies.

- klepdekselpakking: lekt misschien aan distributieriemzijde, loopt naar beneden en hoopt zich met vuil op aan de dynamo/motorsteun. Kop is vies vanaf de pakking naar beneden

- nokkenaskeerring: idem: Lekt van boven naar beneden en hoopt daar op. Kop is dus vies vanaf lekkage naar beneden

- koppakking: lekt precies daar, en hoopt op. Druipt echter alleen naar beneden, dus de KOP zelf zal (redelijk) schoon blijven.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Herkenning lekke nokkenaskeerring?
« Reactie #2 Gepost op: wo, 16 nov 2005, 13:34:30 »
Druppie olie op foto maak ik me niet eens druk om.
Je moest me classic es zien.............

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Herkenning lekke nokkenaskeerring?
« Reactie #3 Gepost op: wo, 16 nov 2005, 17:04:19 »
Bij mijn eerste polo was de remedie de klepdeksel vervangen. De klepdeksel was ruw geworden door corrosie (roest dus :))
hierdoor was de sluiting tussen deksel en pakking niet meer optimaal en lekte het blok daar ook olie. Verders deed ie ontzettend zweten door de klepdeksel heen.
Even naar de sloop andere klepdeksel gescoord en klaar was ik