Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 209560 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #165 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 17:51:55 »
Aantallen Polo 1F GT -> als VW het zou weten,. vraag ik mij af of ze dat zelf wel wíllen uitzoeken.. Natuurlijk kunnen zijn waarschijnlijk met wat zoekwerk precies uitzoeken hoeveel er geproduceert zijn.

De 1f GT had in iedergeval ( als serie ) nooit meer of minder dan de 60 pk die altijd uit de 1.3 HH die werd gemonteerd. Er was tot de GK niet eens een motor met meer vermogen dan die 60 pk. Ja,. er zijn verhalen van meer vermogen, maar productiecijfers zijn er niet van: Er zou ook een Audi 50 GT zijn geweest, maar meer dan een studiemodel-type-plaatje heb ik nooit gezien. Ook geen foto's, voor-serie-folders of wat dan ook. 

Polo 1: geen GT, maar wel een belgische voorloper:
- Voorloper GT met ??pk Polo 1 RX

Polo 1f: 1 versie:
- Echte GT met 60pk HH motor en stabi-achteras.

Van de Polo 2 en 2f GT waren in iedergeval 4 versies:
- 'echte' GT met 60 pk HH motor ( alleen eerste modeljaar )
- 'echte' GT met 75 pk GK motor
- 'nep' GT met slechts 55 pk HK motor, zonder stabi achteras; vandaar nep: Alleen en enkel het uiterlijk vertoon.
- 'echte' GT met 75 pk 3F motor ( welke ook in de 2f GT werd gemonteerd )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #166 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 18:08:10 »
1F GT heeft geen stabi-achteras.
Dat schijnt alleen bij de eerste 60pk Audi 50's het geval te zijn geweest.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #167 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 18:27:59 »
RX heeft een HH

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #168 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 19:16:36 »
Nog een leuke toevoeging, die je heel veel ellende kan besparen:

Leuk, zo'n vochtvreter,. op basis van de hygroscopische eigenschappen van zout(en)..  Maar als je zo'n bak om tikt of simpelweg vergeet uit te auto te halen als je gaat rijden..    dan ben je zuur.. zuur xl. Daar kan geen centimeter water tegenop:  Het zout werkt namelijk net zo corrosief als het strooizout op de weg. Alleen trekt het in je bekleding, en loopt het aan de binnenkant over de bodem. 

Dus; zolang je m gewoon stil hebt staan, niets aan de hand. Maar o wee als je knoeit! ( met het uit te auto tillen ofzo )..


hij gaat er komende week weer uit. Het vochtprobleem zou nu opgelost moeten zijn.
Hij staat op een matje.
Verder is de bodem geheel kaal. Dus kan nu nergens onder kruipen.
Maar! Je hebt volkomen gelijk. -thumbsup- Uitkijken geblazen.
Het was echter niet bedoeld als aanvulling op het interieur na het opknappen :D :D :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #169 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 20:23:59 »
Ik dank Jaap echter voor zijn (scheikundige) kennisoverdracht, want ik wilde deze units ook nog wel eens gebruiken bij vochtoverlast in een auto. No more, I tell you! :D -hug-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #170 Gepost op: zo, 07 dec 2008, 17:06:41 »
hmm....ontvochtiger heeft weinig opgeleverd.
Vochtprobleem kwam zeker niet van een openstaand raam.
Na grondig zoeken in ieder geval twee plekken gevonden waar hij lekt.
Voren bij de deur. En achter bij een van de zijraampjes.
Alles stond dus weer blank.
Wile de stoelen terugzetten voor de keuring, maar niet gedaan.
Alles afgedroogd in de hoop dat het die nacht droog zou bleven (gelukkig bleek dit ook zo te zijn)
In limburg meteen een hoes gekocht.
De dag daarna interieur er terug in en hoes er over.
De garagehouder wilde meteen beginnen met kitten. Op zich geen slecht idee aangezien dat boekje van vw over lekkages in de ledensectie het ook hierover heeft, maar aangezien hij toch compleet uit mekaar gaat ga ik daar later vast spijt van krijgen.

Volgens mij wilde de garagehouder em komende week voorbereiden op de keuring.
En dan maar hopen dat hij niet TE veel vindt  :)

In ieder geval blijfthij nu droog

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #171 Gepost op: zo, 07 dec 2008, 17:08:43 »
Ik reed  in de jaren 80 in een roestigere 1 GT dan deze ..

Over het 1 cm water op je bodem : duw die rubberen doppies eruit en laat hem letterlijk leeglopen . Desnoods opkrikken aan een kant en stromen maar .
Daarna de doppies terugplaatsen en klaar .

Gewoon negeren en verder dweilen ;)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #172 Gepost op: zo, 07 dec 2008, 17:23:49 »
en na een half jaar zit er in plaats van dat dopje een groot roestig gat :( water hoort niet in een auto te komen..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #173 Gepost op: zo, 07 dec 2008, 17:36:36 »
Gewoon negeren en verder dweilen ;)

Ik heb nog even gekeken naar  die dopjes.
Volgens mij zitten die onder de teermatjes.
Die wil ik liever er uit halen als hij al netjes droog staat.

maar goed. hoef als alles goed gaat niet nog eens te dweilen.
Dus ach. Het is niet alsof ik een half uur bezig ben om het droog te krijgen.....

Maar je advies wordt zeker gewaardeerd hoor  -ja- -ja- -ja-  -thumbsup-
Heb er eerder niet voor gekozen omdat men zei dat het door een open raam kwam.
Voor die ene keer ga ik niet de doppen er uit halen.
En nu blijkt het probleem wat groter.
I hoop dat hij nu droog blijft. Lijkt me nog de beste oplossing.  :D :D


 

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #174 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 10:23:43 »
Misschien komt het wel via de voorruit, wat de technische bladen ook aangeeft..

Daar heeft mijn polo volgens mij ook last van gehad.. Ik had ook telkens water binnen en met demonteren ben ik nergens andere gaten tegen gekomen..

Die teer matten zou ik idd eruit halen en nooit meer erin doen.. Het dempt wel, maar je krijgt ze nooit helemaal naar de contouren van de bodem gevouwen.. FF met de föhn/ verfbrander erop en je trekt ze zo van de bodem af!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #175 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 10:34:55 »
Misschien komt het wel via de voorruit, wat de technische bladen ook aangeeft..

Daar heeft mijn polo volgens mij ook last van gehad.. Ik had ook telkens water binnen en met demonteren ben ik nergens andere gaten tegen gekomen..

Die teer matten zou ik idd eruit halen en nooit meer erin doen.. Het dempt wel, maar je krijgt ze nooit helemaal naar de contouren van de bodem gevouwen.. FF met de föhn/ verfbrander erop en je trekt ze zo van de bodem af!

Yep. Voorruit had ik ook al gevonden. Zat nog wat aanslag van vet dat bij het plaatsen was gebruikt en nu met het water mee was gekomen.
Zo ver ik nu kan nagaan:
- voorruit lekt
- deurrubber lijkt te lekken (en behoorlijk)
- achterruit lekt.

Het meeste zal zich snel oplossen als alle ruiten er uit gaan en alles schoon wordt gemaakt.
Ga me er in ieder geval niet druk om maken.
Auto gaat toch kaal.
Ik heb in het weekeinde een soort van besluit genomen om em helemaal over te laten spuiten om kleurverschillen te voorkomen.
Ben namelijk er achter gekomen dat de auto nu al een kleurverschil heeft. Er is dus al aan gespoten.
Verklaart een aantal dingen:
De bijna roestvrije spatbordrandjes achter (met uitzonder van het stuk onder de plastic kapjes  -boehoe-
De motorkap en het dak zonder een putje van steenslag (nee, echt helemaal niks, nog geen krasje)
De sinasappelhuid (slechts lichtjes) op het achterscherm aan de bestuurderskant.

Ga geen risico lopen en laat dan maar meteen de hele auto spuiten. Aangezien hij verder strak is zal dit qua meerkosten wel meevallen.

O ja, was ik nog vergeten te melden.
Onder het plastic kapje bij het achterscherm bladert het metaal vrolijk.
Daar moet dus een nieuw stukje in worden gelast als ik het goed zie (kapje er maar even op laten zitten, houdt het waarschijnlijk bij mekaar  :D  :D)
Ook in de bodem zit een plekje. teer komt daar binnen mooi omhoog. Had het eerst niet gezien.
Valt allemaal wel mee en maak me er niet druk om, maar betekend dat, in combinatie met de eerder gevonden roest, in ieder geval het volgende gespoten moest worden.
1. Deuren
2. rechter voorscherm
3. rechter achterscherm
4. dak
5. achterklep.

Tja.... euh....doe dan maar helemaal (verklaart mijn keuze voor het compleet spuiten van de auto lijkt me)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #176 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 15:37:50 »
Hey Roel

Goed bezig zie ik. Zou er een spuiter zijn die korting geeft bij TWEE identieke auto's  :)
De mijne moet eigenlijk ook nodig weer onderhanden genomen worden  -klus-

Als Pieter dan nog een redelijk parafanplaatje heeft ben ik weer een stapje dichterbij de originaliteit.  ;)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #177 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 17:09:42 »
Heb er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht waar hij uberhaupt gespoten wordt.
Van te voren moet zoals eerder al gezegd mijn studie af zijn en all roest verwijderd en gelast.
Dat gaat dus zeker een jaar duren voordat hij ergens richting spuitklaar is.

Denk dat korting bij twee dezelfde auto's spuiten trouwens wel meevalt. Levert de spuiter nauwelijks meerwaarde op lijkt me zo.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #178 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 17:12:40 »
De prijs van een volledige wagen of links en rechts wat parkeerschade bij werken staat ook helemaal niet met elkaar in verhouding vind ik persoonlijk..

meestal is een volledige spuitbeurt iets wat de spuiters tussendoor pakken..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #179 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 17:15:14 »
De prijs van een volledige wagen of links en rechts wat parkeerschade bij werken staat ook helemaal niet met elkaar in verhouding vind ik persoonlijk..

meestal is een volledige spuitbeurt iets wat de spuiters tussendoor pakken..

zeker als ze weten dat het niet je dagelijkse auto is en je de tijd hebt.
Maar goed, dan kunnen ze er mogelijk ook iets meer tijd en aandacht aan besteden. (je weet maar nooit)