Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 209939 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #750 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 21:25:14 »
;)

had ik gezien. maar volgens mij ook afhankelijk van het gebruikte systeem.

Na enig speurwerk op het www kom ik tot de conclusie. "u kunt nooit genoeg hebben'

voorkeur: vanaf 1000 l/min

brrr.....

dan maar af en toe wachten.....

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #751 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 21:38:32 »
Jupz die kosten nogal wat  -2cents- helaas....

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #752 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 22:55:22 »
Huren geen optie?



2,3 kuub per minuut  :)

Maatje kleiner kan natuurlijk ook...

http://www.lemerij.nl/producten/mobiele-compressoren-breekhamers/compressoren/

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #753 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:05:45 »
Huren geen optie?



2,3 kuub per minuut  :)

Maatje kleiner kan natuurlijk ook...

http://www.lemerij.nl/producten/mobiele-compressoren-breekhamers/compressoren/

tja. kan. maar mijn moeder wil em ook regelmatig gaan gebruiken...... en dan wordt huren niet echt meer een reele optie

Denk dat ik toch voor iets van 300l/min ga en dan af ten toe moet wachten  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #754 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:21:51 »
Marktplaats staan er wel een paar denk ik ....
Deze?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #755 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:40:20 »
Marktplaats staan er wel een paar denk ik ....
Deze?


briljant. zal wel een lekker luid dingetje zijn.

en in heerlen.....

eens mailen. kan me bijna niet voorstellen dat die 3000L per minuut oplevert.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #756 Gepost op: di, 19 jul 2011, 08:53:11 »
dussss......

blijkt het echt een 3000L per minuut compressor te zijn. (volgens verkoper)
Na wat uitzoekwerk naar merk enz.
Gokje gewaagd. Hij wordt zsm opgehaald en in de garage gezet  -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #757 Gepost op: di, 19 jul 2011, 08:55:41 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #758 Gepost op: di, 19 jul 2011, 09:45:53 »
 -thumbsup-
Al betwijfel ik of deze compressor 3 kuub per minuut haalt als dat dingetje uit Dennis z'n verhuur-plaatje 'maar' 2,3 kuub haalt...
Ik vermoed dat ie niet eens heel veel meer doet dan een zo'n eenvoudig dingetje met 24 liter tankje.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #759 Gepost op: di, 19 jul 2011, 11:01:10 »
extra luchttank in de schuur leggen wil ook wel helpen denk ik.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #760 Gepost op: di, 19 jul 2011, 11:30:38 »
áls de comporessor dan aanslaat, dan blijft ie ook voorlopig aan :)

Voor RoelG: Als deze compressor onderbemeten blijkt, kijk dan eens naar een 2 cilinder: Deze zijn nog op 230Volt te vinden, hebben een hogere opbrengst en maken lang niet zoveel herrie als enkelvoudige 'hoog-toerige' bouwmarkt compressortjes.  Ik heb zelf een olie-loze 1 cilinder-drift-kikker in de garage staan, met 24 liter tankje, maar daar wordt je horendol van. Voldoende als bandenpomp en winter/zomer wielen wissel, maar verder niet: Heb een doorvoer gemaakt zodat de schuurdeur dicht kan als de compressor draait.
Een fijne kluscollega heeft een 2 cilindertje; in een redelijke omkisting hoor je m bijna niet lopen, en is veel sneller 'op druk'.

Wat wel handig kan zijn qua extra luchttank: Als de compressor ver weg staat, en de werkdruk hoog moet zijn: Een tankje dicht bij de werkplek, zodat je korte leidingen hebt naar je gereedschap, vooral bij veel lucht gebruik valt de druk namelijk snel terug als je lange (dunne) leidingen gebruikt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #761 Gepost op: di, 19 jul 2011, 12:17:54 »
3000 Liter per minuut! -hitit-

Hoeveel toeren moet die wel niet draaien om aan zo'n opbrengst te komen? Mijn Brown 2 cilinder met 100 liter tank doet 400 liter per minuut, staat overigens ook lekker rustig te draaien in de kelder. Als je hem echt veel gaat gebruiken zou ik even door sparen voor een 2 cilinder, zeker voor straal werkzaamheden dan wil je gewoon niet telkens hoeven te wachten.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #762 Gepost op: di, 19 jul 2011, 13:36:38 »
Tja wat is gebruiken, 1x voor de gt een beetje te stralen of gaat je moeder hem veel gebruiken.
Wat martin zegt, je moet ook geen dag over een veerpoot doen  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #763 Gepost op: di, 19 jul 2011, 18:07:27 »
Id. Mijn moeder wil em ook af en toe gebruiken. Wat betreftp bovenstaande compressor.  Heb er niet veel voor betaald. Zoals gezegd. Een gokje. Zal dus ook af niet heel teleurgesteld zijn als hij minder levert :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #764 Gepost op: di, 19 jul 2011, 21:19:05 »
Imiddels staat bij de lasser een extra tank voor achter de compressor. Hoorde ik net van mijn moeder..... Blijkbaar door haar geregeld.