Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 206559 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #765 Gepost op: di, 19 jul 2011, 22:10:13 »
Imiddels staat bij de lasser een extra tank voor achter de compressor. Hoorde ik net van mijn moeder..... Blijkbaar door haar geregeld.
Ik zie een bosje bloemen ....  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #766 Gepost op: di, 19 jul 2011, 22:18:11 »
Ik zie een bosje bloemen ....  :)

 -dunno-

(die is echt wel voor haar. dat ik daar gebruik van kan maken is alleen maar mooi meegenomen)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #767 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 00:13:10 »
-dunno-

(die is echt wel voor haar. dat ik daar gebruik van kan maken is alleen maar mooi meegenomen)

Ach je hebt ook de garage netjes opgeruimd  -thumbsup- en daarna weer een zooi ervan gemaakt -klus- -naughty-

Maar staat die tank bij mijn vader?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #768 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 07:10:16 »
Ach je hebt ook de garage netjes opgeruimd  -thumbsup- en daarna weer een zooi ervan gemaakt -klus- -naughty-

Maar staat die tank bij mijn vader?

yep.

mwoah...heb na de laatste foto nog wel wat opgeruimd hoor. het is nu nog altijd een stuk netter dan toen ik begon.  :)
Je vader heeft dus ook de compressor gezien. Twijfelde volgens mij ook aardig over de capaciteit.
In ieder geval begreep ik van mijn moeder dat er nog niets ingesteld moet worden (maar hoe?) hij slaat namelijk af bij vijf bar  :)
Ach. we zien het wel....

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #769 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:47:55 »
Ik heb zelf ook zo'n klein geval om op het circuit de banden op te pompen. Je kunt aan het drukregelventiel dit instellen dat ie opbouwt tot 8bar bv. Ten minste, bij de mijne kan dat.

Succes met stralen....
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #770 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 12:55:43 »
Ik heb zelf ook zo'n klein geval om op het circuit de banden op te pompen. Je kunt aan het drukregelventiel dit instellen dat ie opbouwt tot 8bar bv. Ten minste, bij de mijne kan dat.

Succes met stralen....

binnekort als alles meezit proefdraaien op de tarantula's.

Maar volgens mij probeert mijn moeder het een dezer dagen wel uit.
Er ligt toch een stapel GT spullen klaar die gestraald moet worden.

Begreep trouwens dat, als het allemaal werkt, mijn moeder heeft aangeboden dat jij ook van de cabine gebruik kan maken.

lekker is dat.... Hier wordt wat 'afgeregeld' Volgens mij waren zowel jij als ik hier niet eens van op de hoogte  -gert-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #771 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 15:08:15 »
Als ie bij 5 bar al afslaat, dan zal ie waarschijnlijk ook 'slechts' tot 5 bar bedoelt zijn. Met een regelknop voorop de aansluiting kan je vaak de werkdruk op de slang terugregelen. De druk die de pomp op de tank zet is meestal 'verzegeld'; de afslag van de pomp zelf (met een veer en een 230volt schakeling).   Let vooral goed op welke druk op de ketel is toegestaan!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #772 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 15:09:37 »
Als ie bij 5 bar al afslaat, dan zal ie waarschijnlijk ook 'slechts' tot 5 bar bedoelt zijn. Met een regelknop voorop de aansluiting kan je vaak de werkdruk op de slang terugregelen. De druk die de pomp op de tank zet is meestal 'verzegeld'; de afslag van de pomp zelf (met een veer en een 230volt schakeling).   Let vooral goed op welke druk op de ketel is toegestaan!
-thumbsup-

we zien het wel  :)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #773 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 23:23:35 »
Hey roel,

das mooi nieuws  -thumbsup- . Mijn vader gaf al aan dat er een tank gearriveerd was. Ging nu even kijken hoe en wat.
Maar dat regelen ze zich maar  :) .

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #774 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 23:25:25 »
Als ie bij 5 bar al afslaat, dan zal ie waarschijnlijk ook 'slechts' tot 5 bar bedoelt zijn. Met een regelknop voorop de aansluiting kan je vaak de werkdruk op de slang terugregelen. De druk die de pomp op de tank zet is meestal 'verzegeld'; de afslag van de pomp zelf (met een veer en een 230volt schakeling).   Let vooral goed op welke druk op de ketel is toegestaan!

Mijn compr. kan ik laten oplopen tot bv 5bar, stopt dan, maar kan ook meer bv 8 bar, dus wel instelbaar. Maar goed ik lees aan jou woorden dat je er ervaring mee hebt. Moet zeggen ik zelf niet zo. Dus Roel check het goed  -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #775 Gepost op: wo, 20 jul 2011, 23:31:48 »
Mijn compr. kan ik laten oplopen tot bv 5bar, stopt dan, maar kan ook meer bv 8 bar, dus wel instelbaar. Maar goed ik lees aan jou woorden dat je er ervaring mee hebt. Moet zeggen ik zelf niet zo. Dus Roel check het goed  -thumbsup-

i op zich wel een goed verhaal hè.

1. je regelt de druk op de slang (en hij heeft dus ervoor bijvoorbeeld 8 bar)
2. je regelt de druk op de tank (het hele systeem heeft vijf bar)

dat eerste is veelal instelbaar. de vorige compressor had dit ook. Daarmee kon je dus langer met de druk in de tank want hij kon afzakken tot vijf bar tot de druk afneemt.
De laatste is veelal afgeregeld. Mar geen garanties want het is een buitenlands dingetje. Ook heeft mijn moeder er geen verstand van dus mogelijk zit die regelknop er ook gewoon....
« Laatst bewerkt op: do, 21 jul 2011, 12:27:16 door RoelG »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #776 Gepost op: do, 21 jul 2011, 11:10:01 »
gistere nog even de ori velgjes in mijn handen gehad.

denk dat ik de bandjes er maar een af laat draaien (zijn rijp voor recycling)
en dan eens kijk of ik alleen het randje kan stralen. en de rest origineel laten.

Een dezer dagen poetsen om te kijken of er in het hart van de velg uberhaupt roest zit en hoe netjes ze nog kunnen worden.....
Zou wel leuk zijn om de velgen inclusief originele malafdruk voor het zwarte deel te behouden.
Niet dat ze op de GT komen. Gaan dan netjes in opslag  :)

jammere is dat men hier in de randstad al flink geld vragen alleen om de bandjes er af te draaien  -gert-
« Laatst bewerkt op: do, 21 jul 2011, 11:12:18 door RoelG »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #777 Gepost op: do, 21 jul 2011, 11:32:40 »
1. je regelt de druk op de slang (en hij heeft dus ervoor bijvoorbeeld 8 bar)
2. je regelt de druk op de tank (het hele systeem heeft vijf bar)

dat laatste is veelal instelbaar.

Andersom.
De werkdruk (op de koppeling/slang) kan je vaak met een knop bij de aansluiting (en de metertjes) afregelen. Als je verf wilt spuiten kan je m tot onder de 3 bar draaien, als je met de luchtsleutel aan de gang wilt, vol open.

Meestal zit er een draaiknop die je zonder gereedschap ( dus met het handje ) kunt draaien, met een manometer d'r naast.

De druk'instelling' op de ketel is de druk die de pomp doet af/aanschakelen.


Deksel d'r af, zit vaak een dikke veer onder die je kunt stellen met een doppie 10 of 13, maar let daarmee dus op: Is normaal niet de bedoeling daarmee te knoeien

Vaak zit het een en ander wel dicht bij elkaar:

plaatje:


Onder het zwarte kapje met de gele waarschuwingssticker: De veer om de druk op de ketel in te stellen
De rooie draaiknop, net rechts van de gele sticker: De knop om de werkdruk op de slang in te stellen.

Meestal staat er op de tank zelf ingeslagen wat de maximaal toegestane druk van de ketel is. Blijf daar liefst iets/ruim onder.
« Laatst bewerkt op: do, 21 jul 2011, 11:36:33 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #778 Gepost op: do, 21 jul 2011, 11:34:44 »
bandjes voor de recycling? Met een spade de hiel terugdrukken (wel bandjes eerst legen) en aan beide kanten uiteraard. Dan mes erin. Hielpezen kun je dan doorknippen met een kniptang.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #779 Gepost op: do, 21 jul 2011, 12:26:39 »
Andersom.
De werkdruk (op de koppeling/slang) kan je vaak met een knop bij de aansluiting (en de metertjes) afregelen. Als je verf wilt spuiten kan je m tot onder de 3 bar draaien, als je met de luchtsleutel aan de gang wilt, vol open.


check  -thumbsup- bedoelde ik ook maar verkeerd neergezet.
maar de etra toelichting is zeker welkom  -hug-