Auteur Topic: Pulserend stationair  (gelezen 8389 keer)

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #60 Gepost op: do, 15 jan 2009, 16:24:32 »
Wordt nu een beetje  -gumuz- van de Polo. Dink blijft 1 op 7 zuipen en verzuipt constant.
Pulserende toerental is wel gefixed -wanker-

Nou had ik vannacht een heldere ingeving: zou de retourleiding ook verstopt kunnen zitten????

Komt dit wel eens voor en kan dit de oorzaak zijn?
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #61 Gepost op: do, 15 jan 2009, 16:29:11 »
lostrekken en doorblazen. Het lijkt me stug dat dat het probleem is, dan zou je bij een open retourleiding ongeveer de helft van de aangeleverde benzine weer terugpompen je tank in.. 1op 14 moet echt makkelijk te doen zijn met een HZ'tje.

De motor loopt verder wel OK? Een 1.0 die 1 op 7 verbruikt zou toch niet heel lekker mogen lopen  ??
Weet je zeker dat je tankmeter nog OK is? Kan me eerdere verhalen (niet van jou..) herrinneren dat het uiteindelijk een tankmeter bleek te zijn die in de warre was. :P

Choke blijft niet dicht zitten?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #62 Gepost op: do, 15 jan 2009, 17:17:31 »
Choke gaat netjes open.
Stationair/lage toeren loopt hij beroerd/verzuipt.
In de hogere toeren loopt hij wel goed.
Ik tank ongeveer 30 liter benzine op 200km -boehoe-
Lik my de aaien.

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #63 Gepost op: di, 20 jan 2009, 15:14:18 »
Ik wordt helemaal gek van die k@t auto. Retourleiding is mooi open. Net de hele zooi weer los gehaald en nagekeken. Alles lijkt goed.....maar weer een grote zwarte roetwolk achter de auto. Kreng verzuipt dus nog -boehoe-
Morgen maar snel 1600 blokje halen en de carb's er op maken.....
Lik my de aaien.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.535
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Pulserend stationair
« Reactie #64 Gepost op: di, 20 jan 2009, 15:56:10 »
Kan me eerdere verhalen (niet van jou..) herrinneren dat het uiteindelijk een tankmeter bleek te zijn die in de warre was. :P

Bedoel je niet een kilometer-/dagteller die de helft van de tijd niet meedraaide? Dan ga je ook al snel 2x zoveel verbruiken (Marjolijn en ook ondergetekende... -ja- )
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #65 Gepost op: di, 20 jan 2009, 16:21:40 »
Bedoel je niet een kilometer-/dagteller die de helft van de tijd niet meedraaide? Dan ga je ook al snel 2x zoveel verbruiken (Marjolijn en ook ondergetekende... -ja- )
Maar daardoor verzuipt hij niet bij elke kruising. Krijg hem dan net weer aan, staat hij 2 minuten te pruttelen voordat ik weer weg kan rijden....
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #66 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:14:58 »
ligt aan je carburateur, kan niet anders.

verkeerde afstelling?
Die rottige zelfsturende CO/mengselafstelschroef?

Het moet iets onbenulligs zijn, zo ingewikkeld is een 1-traps carburateur niet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #67 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:17:48 »
Denk dat het idd die schroef is. Is alleen niet meer te krijgen -boehoe-
Maja, dan maar een paar dagen op de fiets. Heb bijna alle onderdelen voor de 1600 ombouw binnen -thumbsup-
Als het een beetje meezit, gaat ie volgende week weer!
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #68 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:19:09 »
Dat is wel een goede 'stok' achter de deur :P

Succes er mee!

Mocht je nog iets anders willen, dan kan je ook een inlaat + Pierburg 31PicT5 pakken, die zaten op de oudere 1100cc golfjes/polo's. Die hebben geen regelsysteempjes en dus veel minder gevoelig.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #69 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:22:03 »
Dat is wel een goede 'stok' achter de deur :P

Succes er mee!

Mocht je nog iets anders willen, dan kan je ook een inlaat + Pierburg 31PicT5 pakken, die zaten op de oudere 1100cc golfjes/polo's. Die hebben geen regelsysteempjes en dus veel minder gevoelig.
Past dat er zo op?
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #70 Gepost op: di, 20 jan 2009, 17:29:30 »
De inlaatkanalen (spacing,breedte/hoogte) zijn gelijk, het enige verschil is dat er op de oudere types een sleeptuimelaar kop zit. Dat maakt echter niets uit voor de bevestiging van het spruitstuk.

Ik heb hier een 1.1 carb+ inlaat én een 1.3 carb + inlaat. Het enige verschil is dat de poorten van de 1.1 inlaat GROTER zijn dan bij de 1.3 ?? -gert-

Wat wel anders is, is de aansluiting van gaskabel/choke. Dat is met een beetje creativiteit zo opgelost.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Pulserend stationair
« Reactie #71 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 00:25:34 »
Of een HZ carb van de sloop halen.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Pulserend stationair
« Reactie #72 Gepost op: wo, 19 okt 2011, 20:50:06 »
Ok ik ga hier even verder aangezien ik bijna hetzelfde probleem heb.

Die van mij (1.0 HZ Pierburg 1b3) wil dus ook niet, of anders pulserend, stationair lopen.

Reageerd wél op stationairschroef, alleen die regelt dan zeg maar de 'piek' van het pulseren.
Het ´dal´ is bij vrijwel bij elke instelling van de stationairschroef > uitvallen.
Wanneer de schroef er aardig wat slagen uit is, loopt ie soms even en is het 'dal' zo laag dat het dynamolampje gaat branden.

Dit is met de tweewegklep omzeild, met die aangesloten is het helemaal nooit stationair lopen en stotteren bij lage toeren. (maar pulseert ook)

Totdat ik aan de stationairschroef begon te draaien, liep ie overigens (vaak) wel (pulserend) stationair.  -gert-
En viel ie soms zomaar uit bij koppeling in trappen voor een kruising. De ene keer wel, de andere keer niet ?!

Vage problemen.. Ik wordt helemaal strontziek van carb's!!!
« Laatst bewerkt op: wo, 19 okt 2011, 21:06:42 door Gerard »

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Pulserend stationair
« Reactie #73 Gepost op: wo, 19 okt 2011, 20:58:49 »
Maakt overigens niet uit hoe de ontsteking staat, blijft het zelfde lopen.

Is het overigens normaal dat je een benzinesmaak in je mond krijgt als je aan die vacuumslangetjes zuigt?
« Laatst bewerkt op: wo, 19 okt 2011, 21:01:42 door Gerard »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Pulserend stationair
« Reactie #74 Gepost op: wo, 19 okt 2011, 21:16:47 »
dan is het een benzineslang denk ik -nana-
vw,vw,vw,mercedes en seat