Nou, heel leuk allemaal hoor, dat timmeren, maar het leek mij niets. En zelfs met een 'steichapijp' van 2 meter kreeg ik de wielnaafmoer niet los. Dus mijn scenario was:
-Naar vriendje met luchtsleutel: wielnaafmoer los laten halen en vervolgens handvast draaien.
- Thuis wielpoot uitbouwen (gewoon alles loshalen, zie desnoods Serge's verhaal, behalve dan dat ik de onderste draagarm niet wilde verbuigen en die van het chassis heb gehaald: 2 bouten)
- Lager kopen: € 40,- per wiel. (dat noemen ze ook een set...)
- met wielpoot langs garage met pers: €5,- perste ze er een nieuw lager in (meter ging tot 2.5 ton persdruk; wil ik je zien doen met je hamer...)
- Wielpoot weer inbouwen.
Ik heb maar 1 wiellager vervangen. De 2e zal met een paar maanden ook wel willen.
Tip voor (de-)montage van de stabilisatorstang tov het chassis: de auto NIET opkrikken maar op de grond al de 4 sleutel13 bouten die de stabibeugels tegen het chassis drukken al losdraaien. Dat staat er nl. nog geen spanning op de stabi en werkt dat veel makkelijker. Omgekeerd de auto gewoon weer op de grond zetten en dan pas de stabi aan het chassis monteren. Dan is het een eitje. (die stabi monteren dus)
Succes.