Auteur Topic: Goed en slecht nieuws  (gelezen 3186 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Goed en slecht nieuws
« Gepost op: zo, 22 feb 2004, 22:33:56 »
Ik heb eigenlijk goed en slecht nieuws, het goede nieuws is ik weet nu waardoor de polo2 zo'n olie gebruikt en rookt,heb de lader eraf gehaald en de olie kwam me al tegemoed uit de slangen,en de g lader was zeiknat van binnen,dus denk een lekker oliekering,verder ziet hij er goed uit alleen de wanden zijn een beetje ruw zoiets als dit   ruw Kan dit verder kwaad? Drukverlies? tis niet zo erg als op de foto maar toch zonde, de lader is ook bewerkt,das dan weer een voordeel,denk dat ik voorlopig een andere lader erop zet en deze over een tijdje ga reviseren en er trug op zetten.Heb de moter ff laten lopen zonder de lader, ff paar todden voor de inlaat en retour voor toch schone lucht,en de snaartjes los zodat de lader niet meliep en de dynamo trouwens ook niet, startkabels op de golf en lopen maar, dat ging best goed,en hij rookte ook een stuk minder, op het laatst was het zelfs over,dus hoop dat dit het enige is,morgen de intercooler ertussenuit en ook maareens reinigen,zal eens kijken of ik iemand weet te vinden die foto's kan maken van de polo zodat jullie kunnen zien hoe het project gaat.

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Goed en slecht nieuws
« Reactie #1 Gepost op: ma, 23 feb 2004, 11:40:07 »
een druk meter plaatsen scheelt al een hoop ergenis. -klus-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Goed en slecht nieuws
« Reactie #2 Gepost op: ma, 23 feb 2004, 23:27:42 »
doek ook, en een olietemperatuurmeter ook denk ik -wanker-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Goed en slecht nieuws
« Reactie #3 Gepost op: za, 28 feb 2004, 20:38:32 »
een druk meter plaatsen scheelt al een hoop ergenis. -klus-

Maar lost niks op  -moon-  


Olie in de slangen duidt idd op slechte keerringen, dat zijn er 5 stuks in totaal....

Heb jij nog wel een luchtmassa-meter dan? Aangezien de motor wel wou lopen zonder g-lader..
Vrees dat er veel 2f techniek in zit...

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Goed en slecht nieuws
« Reactie #4 Gepost op: za, 28 feb 2004, 21:01:27 »
ja ok,maar heeft het over druk verlies van de lader.
als ik me niet vergis is het onder 0,5 bar toe aan revisie.
correct me if i'm wrong.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Goed en slecht nieuws
« Reactie #5 Gepost op: za, 28 feb 2004, 21:20:33 »
hij liep niet als een zonnetje,maar hij liep wel hoor,kan geen gas geven want dan sloeg ie af, maar lucht kreeg ie door de losse slangen teveel denk ik..
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polootje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Vrouw
Goed en slecht nieuws
« Reactie #6 Gepost op: zo, 29 feb 2004, 14:14:12 »
Zo aan je verhaal op te maken heb je idd een keerring die in de G-Lader eruit gelopen is..En wellicht is je verdringer in de G-Lader ook niet al te jofel meer (teveel speling)...dus op zoek naar een andere verdringer..

Is de carterontluchting en/of de retour van de G-Lader niet verstopt?

Plaats naast je drukmeter voor de G-Lader ook een olietemp. én een oliedrukmeter! Meten is weten..
PoloG40nut

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Goed en slecht nieuws
« Reactie #7 Gepost op: zo, 29 feb 2004, 20:41:35 »
retour is wel open,zal op advies van dennis ook de carterontluchting vernieuwen voor de zekerheid,..... -klus-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polootje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Vrouw
Goed en slecht nieuws
« Reactie #8 Gepost op: zo, 29 feb 2004, 21:45:54 »
retour is wel open,zal op advies van dennis ook de carterontluchting vernieuwen voor de zekerheid,..... -klus-

Voordat je hem vernieuwt kijk eerst ff of hij niet gewoon verstopt is..
PoloG40nut

Offline polootje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Vrouw
Goed en slecht nieuws
« Reactie #9 Gepost op: zo, 29 feb 2004, 21:47:38 »
ja ok,maar heeft het over druk verlies van de lader.
als ik me niet vergis is het onder 0,5 bar toe aan revisie.
correct me if i'm wrong.

De G-Lader MOET minimaal 0,6 bar aangeven..en idd daaronder revisie of nog erger..een nieuwe G-Lader.. -boehoe-
PoloG40nut

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Goed en slecht nieuws
« Reactie #10 Gepost op: ma, 01 mrt 2004, 20:06:38 »
Zo aan je verhaal op te maken heb je idd een keerring die in de G-Lader eruit gelopen is..En wellicht is je verdringer in de G-Lader ook niet al te jofel meer (teveel speling)...dus op zoek naar een andere verdringer..

Is de carterontluchting en/of de retour van de G-Lader niet verstopt?

Plaats naast je drukmeter voor de G-Lader ook een olietemp. én een oliedrukmeter! Meten is weten..

Als er een keerring uitgelopen is, rij je niet lang meer, wordt namelijk in korte tijd de hele "intercool-ing" met olie volgepompt..

De verdringer heeft nooit teveel speling, wat wel kan is dat het LAGER van de verdringer teveel speling heeft, en dat de verdringer dan tegen de behuizing slijt..
Kwestie van regelmatige controle..

Carterontluchting kun je best schoonmaken, maar daarvoor moet de halve bol achterop het blok eruit, en als dat al eenvoudig gaat (tenzij je het blok eruit haalt, want je hebt weinig ruimte), krijg je hem er zeer waarschijnlijk niet weer netjes in.. nieuwe ontluchting kost 30 euro, net als de overdrukklep/eenrichtingsklep die bovenop de ontluchting zit

Mocht de g-lader teveel versleten zijn door achterstallig onderhoud, dan zijn er andere mogelijkheden dan 2500 euro bij de dealer achter te laten..
Zijn genoeg goede gebruikte voor 1/5 van die prijs te vinden, of nieuwe voor iets boven de 1000 euro..

Tïp: neem eens een kijkje op http://g-lader.info, staat alles perfect beschreven..

Als ik een puntje van opbouwende kritiek mag leveren, vind ik persoonlijk dat polootje wat g-laders betreft misschien wel weet waar de klepel hangt, maar nog nooit een klok heeft gezien -arno-

Niet dat ik zelf alles weet, maar het is me wel eens vaker opgevallen.. -ja-

Offline polootje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Vrouw
Goed en slecht nieuws
« Reactie #11 Gepost op: wo, 03 mrt 2004, 00:05:53 »
Als er een keerring uitgelopen is, rij je niet lang meer, wordt namelijk in korte tijd de hele "intercooler" met olie volgepompt..


Met blauwe walmen en inhouden dan als gevolg.. -boehoe-

De verdringer heeft nooit teveel speling,wat wel kan is dat het LAGER van de verdringer teveel speling heeft, en dat de verdringer dan tegen de behuizing slijt..Kwestie van regelmatige controle..


Controle??? Mag je mij uitleggen hoe.. -dunno- Ik ga echt niet elke keer om de zoveel km's die G-Lader eruit vissen om het binnenste hiervan te bekijken..het ligt ook grotendeels hoe je met de auto omgaat.

Mocht de g-lader teveel versleten zijn door achterstallig onderhoud,dan zijn er andere mogelijkheden dan 2500 euro bij de dealer achter te laten..
Zijn genoeg goede gebruikte voor 1/5 van die prijs te vinden, of nieuwe voor iets boven de 1000 euro..


Naar de dealer ga ik al helemaal niet, die hebben totaal geen verstand van G-Laderauto's.. -gert-
Nieuwe?? Waaro dan?? Als jij een heel goed én betrouwbaar adres hebt, hou ik me aanbevolen..Enne..een nieuwe vindt je echt niet voor net boven de 1000 euri..wordt echt wel wat meer..

Als ik een puntje van opbouwende kritiek mag leveren,vind ik persoonlijk dat polootje wat g-laders betreft misschien wel weet waar de klepel hangt, maar nog nooit een klok heeft gezien -arno-


Aan de muur meest van tijd..Ik probeer het zo goed mogelijk te benaderen...
Echte G-Laderspecialisten ben ik nog niet tegengekomen..zeker niet op G40 gebied!

Niet dat ik zelf alles weet, maar het is me wel eens vaker opgevallen..


Dus??? -gert-



PoloG40nut

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Goed en slecht nieuws
« Reactie #12 Gepost op: wo, 03 mrt 2004, 11:46:23 »
Ok : iedereen die denkt dat hij of zij verstand heeft van een G lader mag nu zijn hand opsteken !!!

Nu alleen nog maar degenen die er zelf een hebben of hebben gehad .
Wil nu alleen nog de handen zien van degenen die er niet over opscheppen .
Ok Douwe en Jolanda : wie heeft er ook daadwerkelijk aan gesleuteld ?
Geeft niks Jo : je zegt het tenminste eerlijk en wat je zegt is met je volle verstand  -naughty-

Douwe heeft gewonnen !!
Prijs af te halen in Sado Bar " Schot door het Pleeraam "

Leuk he al die metaforen ?  -wanker-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Goed en slecht nieuws
« Reactie #13 Gepost op: wo, 03 mrt 2004, 11:48:50 »
p.s.

Ik barstte vroeger van de Porno en andere leuke lectuur .
Wilde nog niet zeggen dat ik verstand van Sex had ...

 -uitlachen-

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Goed en slecht nieuws
« Reactie #14 Gepost op: wo, 03 mrt 2004, 17:45:53 »
... of er aan toekwam het te doen (met anderen) -naughty-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din