Zo aan je verhaal op te maken heb je idd een keerring die in de G-Lader eruit gelopen is..En wellicht is je verdringer in de G-Lader ook niet al te jofel meer (teveel speling)...dus op zoek naar een andere verdringer..
Is de carterontluchting en/of de retour van de G-Lader niet verstopt?
Plaats naast je drukmeter voor de G-Lader ook een olietemp. én een oliedrukmeter! Meten is weten..
Als er een keerring uitgelopen is, rij je niet lang meer, wordt namelijk in korte tijd de hele "intercool-ing" met olie volgepompt..
De
verdringer heeft nooit teveel speling, wat wel kan is dat het
LAGER van de verdringer teveel speling heeft, en dat de verdringer dan tegen de behuizing slijt..
Kwestie van regelmatige controle..
Carterontluchting kun je best schoonmaken, maar daarvoor moet de halve bol achterop het blok eruit, en als dat al eenvoudig gaat (tenzij je het blok eruit haalt, want je hebt weinig ruimte), krijg je hem er zeer waarschijnlijk niet weer netjes in.. nieuwe ontluchting kost 30 euro, net als de overdrukklep/eenrichtingsklep die bovenop de ontluchting zit
Mocht de g-lader teveel versleten zijn door achterstallig onderhoud, dan zijn er andere mogelijkheden dan 2500 euro bij de dealer achter te laten..
Zijn genoeg goede gebruikte voor 1/5 van die prijs te vinden, of nieuwe voor iets boven de 1000 euro..
Tïp: neem eens een kijkje op
http://g-lader.info, staat alles perfect beschreven..
Als ik een puntje van opbouwende kritiek mag leveren, vind ik persoonlijk dat polootje wat g-laders betreft misschien wel weet waar de klepel hangt, maar nog nooit een klok heeft gezien -arno-
Niet dat ik zelf alles weet, maar het is me wel eens vaker opgevallen..