Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

Autotransportert: oprijwagen vs autoambulance

(1/11) > >>

Gekke Gerrit:
Omdat de topic starter al direct in z'n openingpost loopt te janken over sticky-maken enzo..  én omdat de zoekfunctie normaliter het juiste resultaat zou moeten geven,.. bij deze STICKY!

Let even op : om jouw posting goed vindbaar te maken/houden, gebruik je het liefst de juiste benaming zonder spelvauten. autoambulance = aanhanger of aanhangwagen
oprijwagen = auto ( bus / busje ) ingericht voor het vervoer van auto's .
Rijbewijs B -> meestal mag je dan nog net met een oprijwagen rijden
Rijbewijs BE ( E achter B ) -> meestal verplicht om met een autoambulance te mogen rijden
Rijbewijs C of groot rijbewijs -> Vrachtwagen rijbewijs; voor grotere oprijwagens al snel verplicht ( massa + laadvermogen 3500+ )

---------------------------------------------


Ik heb een keer in een topic allerlei mensen een opsomming zien geven over het (goed en goedkoop) huren van een autotransporter. Ik kan het alleen niet meer terugvinden met de zoekfunctie? -wtf-

Nou dacht ik: mooi nieuw topic dat dan evt meteen een sticky kan worden?

Wie heeft er adresjes voor het goedkoop (en liefst ook goed) huren van een autotransporter? Voorkeur daarbij heeft een oprijwagen, gezien het feit dat het E-rijbewijs bij mij (nog) niet aanwezig is, maar andere oplossingen zeker ook aandragen, zeker aangezien de opzet is om er een sticky voor jan-en-alleman van te maken?! -ja-

Marjolijn:
Ik heb inmiddels 2 keer een oprijwagen gehuurd bij een bedrijf in Rotterdam, die was toendertijd veruit de goedkoopste, het was dan ook een ragbak. Maar de naam van dat bedrijf......  -dunno-

Edit: Je kijkt even op oude foto's van het ophalen van de Deby en de Van. Blijkt dat ik alleen de Derby heb opgehaald met de oprijwagen van dat bedrijf. Wolders autoverhuur in Rotterdam. Ik geloof alleen dat ze verhuisd zijn naar een ander adres in R'dam. De Van heb ik opgehaald met een baluw ding, ik gok Köhler. Zal vast ook betaalbaar zijn geweest en gewoon in Den Haag ipv R'dam.

Edit2: Wolters is van stolk geworden, nog steeds in Rotterdam. Oprijwagen kost 60 eurie ex BTW

Gekke Gerrit:
Marjolijn (ditmaal in functie) en/of anderen: even een vraagje over de autoambulance en het bijbehorende rijbewijs.
Heb een enkel/assige aanhanger, die ik mogelijk ga ombouwen tot auto-ambulance voor de Polo/Derby.
Stel: Polo/Derby twv 700 kg, op een trailer van 250 kg, mag ik trekken met een auto van 950 kg, toch? (mits toegestane laadvermogen van de trailer max 700 kg is)

Koen:
Je vergeet iets, boven de (ik dacht) 750kg heeft een aanhanger een eigen kenteken.
Dat eigen kenteken krijg je alleen als er hij gekeurd is (typegoedkeuring)
Dus dat wordt een retourtje RDW om je zelfbouwsel te laten keuren.
Ik denk dat je "E" halen dan een veel goedkopere optie is.

Edit, 750kg inderdaad:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/de_kentekenplaat/voor_welke_voertuigen/kentekenplaat_aanhangwagen.htm

Edit 2:
Een oprijwagen onder de 250 kg houden lukt je waarschijnlijk alleen met aluminium. Weet je nog wat die aanlegvoorzieing voor je bootje moest kosten? Aluminium is duuuuuuur!

Maar het is wel mogelijk:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/aanhangers-en-bagagewagens/248815914-autoambulance-met-kenteken.html%3Freturn%3DeJwtjW8LgjAQxr9L4F6qwyibjFDogyy3cDi3w7tRFH33TuzV8%252Bd%252B3GOUVB%252Bv6g6VvEh1QGfWceomIlBVNSdwsVzMOhMEYwjLGKodKWGC6ytoKSxqSkXTF80AmbVmY%252F1eBGJ9e2CLD4sc5IbRH1v40Me8uNWPHOcnR5MpmeWeg4mj4zLB9ksKgKxrAboVuJKGLAh5HBLSmKzTx%252FZ8Gm6H7vsDx2BC0Q%253D%253D%26df%3D1%26fta%3DeNotUctu5CAQ%252FBcOPgPGBjfyZaW97i%252BM2nSTtdYzRmM7QRvl39OMciqgqQcFgofPAwKo67nd3nE7VDzAGAOqbrPp6JjPHWK5QEdaIW4n%252FF9LPDLJrVhOOb4XeFx3fq4p%252FvsAvM4d78u14SNx3MsKpivlmnVX5tAdz3MuV3ceIl3240w78eyCH3%252F9br4OVME3VnGFINse1EqvQLafQFFIU%252Fa68jJmHbjyOARHrnJyizEo5955DJVpGpOzlbNlHPILlzS9kJPwBnZ9Eh1yaCxWQrYL5Uo55NHJ3Di9JF%252FZ%252Bt41Px6Ct43vLE3iM4zYZ9%252F0Fp5MZWSJIkgSCEkw9T3qF39I4j%252BRT9jmNJjGY7ZDltzLpGlp78loc2r6SFr8KY8G%252BfURUsG5F6TjtvHj7fzbqtEykDruWG%252BtLSmIwEytJVD4oeKfn%252BW7iggaPr%252B%252BvgHkMpyu%26fta_ind%3D11%26fs%3D1

berendd:
huren van een autoambulance kan vrij goedkoop bij saris

www.sariseindhoven.nl

ook vaak genoeg gebruikte wagens te koop staan.. helaas alleen in eindhoven

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie