Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

Autotransportert: oprijwagen vs autoambulance

<< < (2/11) > >>

Jaap:
D'r zijn wel hele kleine en lichte autoambulance-aanhangertjes te koop..
www.hapert.com -> Producten -> Oprijwagens -> R series

Voor een caterham super 7 of Mini Moke, of Elise... of Peauleau.

Het LIJKT alsof autoambulances altijd lomp en zwaar zijn, maar dat komt vooral omdat autobedrijven/verhuurbedrijven liever groot zwaar en lomp hebben, zodat ze met één kar ook een Golf / Passat / Pheaton of Touareq kunnen verplaatsen.. 

Gekke Gerrit:
Mmmm, aangezien een Derby al 698 kg weegt, mag je transporter dus maar max 52 kg wegen om zonder aanhanger-kenteken te blijven? Dat gaat idd niet lukken dan.
Of hoef ik bij de toegestane maximum massa alleen het draagvermogen rekenen, en mag ik het eigen gewicht van de aanhanger daarbij buiten beschouwing laten? Volgens mij niet, hè?!

rekordc:
Achter je auto mag max 750 Kg zijn.

Rekordc

Merijn:
Er is een verschil tussen dat een aanhanger een kenteken moet hebben en wat je met alleen B-rijbewijs achter je auto mag knopen.

Aanhangers boven de 750 kg moeten een kenteken hebben, wat hierboven al ergens genoemd is. (en zijn voorzien van een rem-installatie dacht ik)
Zolang de max massa van het trekkende voertuig groter is dan de toegestane massa van de aanhanger, mag je ook met alleen B een grotere aanhanger rijden. Voorwaarde is dan weer dat het trekkende voertuig niet zwaarder mag zijn dan 3500kg dacht ik.  -dunno-

rekordc:
Combi mag volgens mij dan niet meer dan 3500 kg zijn

Rekordc

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie