Auteur Topic: Wie is van der 'P'  (gelezen 3404 keer)

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Wie is van der 'P'
« Gepost op: wo, 28 jan 2009, 10:13:37 »
Mijn naam is Jos, en mijn nick name is van der 'P'
Wij bezitten een witte VW Polo 86c steilheck, 1.3 40 kw. Ondanks zijn leeftijd (hij wordt 16 jaar) en kilometers (268.000 km) rijdt het nog heel behoorlijk.
Omdat ik weer terug ging naar mijn oude werk als touringcarchauffeur, moest er een tweede auto komen die vooral niet te duur is. Nou dat heb ik gevonden in mijn Polo 17 euro wb, en 12 euro verzekering, Het verbruik valt ook mee ik denk zo rond de 1 op 15, maar dat moet ik nogeens nameten.
Nog wat gegevens over mij zelf: ben 47 jr, getrouwd, geen kinderen, wel drie hondjes. Hobby's, wandelen, mijn werk, de Black & Roll Solex, en natuurlijk ook de witte Polo.

Ik hoop een leuke tijd te hebben op dit forum

Gr
van der 'P'
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #1 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 11:10:03 »
Hallo Jos!

welkom, veel plezier hier en waar blijven de pics??
Veel mensen zijn eindelijk de witte polo ook gaan waarderen  :D

gr Niek

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 12:52:57 »
Zal proberen een paar foto's bij te sluiten. Op de foto's staat de auto zoals ik deze gekocht heb maar er is de laatste maanden toch het een en ander aan veranderd.
De auto was verlaagt dat is weer terug naar normaal gegaan.
Door een binnenbrandje is er een ander dashboard, en tellerklok in gekomen en nu staat er 45000 km minder op de teller.
En zo blijf je er steeds aan werken om het weer een origineel en betrouwbaar voertuig van te maken.
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #3 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 12:55:15 »
Binnenbrandje... komt me bekend voor  -dunno-

 -welkom-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #4 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 12:56:15 »
En nu wachten op een bevroren carburateur / injecteur ;)

(voorverwarming mist)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #5 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 13:36:59 »
Welkom.

Zou de defroster gewoon netjes in ere herstellen.

Km-teller.....kuch....eigen stand invoeren is te doen.....kuch....zei ik dat hardop?....oeps.
Of is ie sindsdien al in een garage geweest en km-stand genoteerd en dus al in de NAP?
Tsja, dan klopt 't toch al niet meer.

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #6 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 19:57:44 »
Aan de defoster mankeert niets. Ik was er met het blussen vrij snel bij. Alleen het gedeelte rond de lichtschakelaar is wat gesmolten, en daardoor ook de linkerkant van de tellerklok
Ik moet heel eerlijk zijn het is wel een erg vochtige auto. Van de week heb ik de vloerbedekking eruit gehaald en het ondertapijt vervangen door nieuwe exemplaren, de vloerbedekking op de verwarming gelegd te drogen. Maar na het monteren was de dag erna toch weer de voorraam bevroren, van de binnenkant. Teneinde raad heb ik maar een vochtvreter geplaatst, kijken of dat helpt.
Vandaag de ruitenwisserarmen geverft, en nieuwe ruitenwissers geplaatst.
Het valt me op dat de verwarming niet veel warmte produceert, is daar iets aan te doen door bijvoorbeeld een thermostaat te monteren die bij een hoger temperatuur opent ? En welke temperatuur moet dat dan zijn zonder in de zomer problemen te krijgen.
« Laatst bewerkt op: wo, 28 jan 2009, 20:03:19 door van der P »
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #7 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 20:00:18 »
en heb je al achter je handschoenen vakje gekeken naar de accu bak? denk dat daar je vochtprobleem weg komt  -dunno- Afwaterings gaatjes in de deuren zijn ook niet dicht? zou eventueel ook nog kunnen

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #8 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 20:16:52 »
Welkom.

Zou de defroster gewoon netjes in ere herstellen.

Km-teller.....kuch....eigen stand invoeren is te doen.....kuch....zei ik dat hardop?....oeps.
Of is ie sindsdien al in een garage geweest en km-stand genoteerd en dus al in de NAP?
Tsja, dan klopt 't toch al niet meer.

De Polo komt niet in de garage, of het moet zijn voor de APK. Een goede kennis doet het onderhoud, zoveel is dat niet. Het is eenvoudige techniek, en het loopt altijd ook bij min 18.
De kilometerstand, hoe betrouwbaar is dat van een auto van bijna 16 jaar, die ingevoert is, en waar al de tweede motor in licht. Het belangrijkste is dat die betrouwbaar is en mij brengt waar ik naar toe wil, niet meer.
Het is een leuke auto, maar voor mij niet meer dan een vervoermiddel.
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #9 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 20:21:25 »
Aan de defoster mankeert niets. Ik was er met het blussen vrij snel bij.

Je had toch een binnen brandje gehad?  De defroster zit in je motorruim. of beter: ontbreekt in je motorruim.

« Laatst bewerkt op: wo, 28 jan 2009, 20:26:32 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #10 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 09:26:00 »
Je had toch een binnen brandje gehad?  De defroster zit in je motorruim. of beter: ontbreekt in je motorruim.


Ik was van mening dat het de voorruit ontwaseming was, defoster, heb ik dus verkeer begrepen.  -wtf-

Toen ik de auto nog niet zolang had heb ik wel geprobeert om er een defoster op te maken. Maar die dingen moet je uittrekken tot de gewenste maat. Dat is dus mislukt, te ver uitgetrokken.
Is er een goedkoop alternatief voor de defoster. Want ze zijn nogal duur ik meen 19 euro. Voor zo'n stukje metalen slang.
Als je de defoster niet monteert, wat zijn dan de gevolgen, en wat merk je aan de auto.

Wat nu wel opvalt is als die koud is, dat die goed start, maar als je een beetje gas geeft gaat die ontzettend slecht lopen. Het lijkt dan alsof die op twee of drie cilinders draait. En soms slaat die ook af, en mag ik twee, drie keer starten voor ik weg kan rijden. Dat is vervelend. Er is van de week ook een nieuwe verdelerkap plus rotor geplaatst. Het euvel is iets minder geworden.
Als ik er eenmaal een paar honderd meter mee gereden heb is het weg.
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #11 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 09:50:06 »
Gôh, geef je zelf al antwoord op je vraag? :D
De defroster zorgt voor verwarming van je carb, overigens niet alleen bij koude start. Aangezien die niet aanwezig is is je carb dus erg koud.
Overigens kan het ook iets anders zijn (de voetpakking bijvoorbeeld), maar omdat je defroster ontbreekt zou ik eerst dáár voor gaan. En als je je probleem kunt oplossen voor € 19? -dunno-
Carb-freeze ("bevriezing" van je carburateur) kan trouwens ook voorkomen op de snelweg (koude luchtstroom, warmte-onttrekking en geen warmte-toevoer vanuit de defroster: weg brandstoftoevoer = weg vermogen?)...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #12 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 09:52:55 »
Defroster-slang hoort in een beugeltje te hangen:
beugeltje zit vast aan voorste boutje van distriebutiekap voorkant cilinderkop.
Dure slang die precies op lengte is, als 't goed is.

Mijn ervaring is dat een monopoint niet zo snel bevriesd,
maar VW zal 't niet voor niks gemonteerd hebben.

Koude start perikelen: doet blauwe tempsensor maar es vervangen.
(m'n 2f sedan had vorige week zo'n beetje dezelfde symptomen)
En 't standaard onderhoud moet natuurlijk in orde zijn.
Verdelerkap & rotor zijn al vervangen.....euh: bougies?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #13 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 09:56:07 »
Alhoewel het bevriezen van een monopoint injector naar mijn weten bijna  niet voorkomt.

Bij een carburateur moet er;
*benzine aangezogen worden door sproeiers
*benzine verneveld worden
*benzine/lucht gemengd worden

Dit alles bij lage drukken.

Bij een injectiemotor;
*Hoge druk brandstofsysteem
*benzine wordt verneveld tijdens inspuiten
*Hoeft eigenlijk alleen gemengd te worden met de aanzuiglucht


Ik heb 2.5 jaar rondgereden met een 1.3AAV zonder defroster én met een K&N open filter. Nooit, maar dan ook nooit, last gehad van een 'freeze'..  
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #14 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 12:00:08 »
Defroster-slang hoort in een beugeltje te hangen:
beugeltje zit vast aan voorste boutje van distriebutiekap voorkant cilinderkop.
Dure slang die precies op lengte is, als 't goed is.

Mijn ervaring is dat een monopoint niet zo snel bevriesd,
maar VW zal 't niet voor niks gemonteerd hebben.

Koude start perikelen: doet blauwe tempsensor maar es vervangen.
(m'n 2f sedan had vorige week zo'n beetje dezelfde symptomen)
En 't standaard onderhoud moet natuurlijk in orde zijn.
Verdelerkap & rotor zijn al vervangen.....euh: bougies?

De bougies had ik al vervangen, vlak na aanschaf, dus die verdenk niet.
Waar kan ik die blauwe tempsensor vinden ? Is er een manier om die te controleren op zijn werking ?
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)