Auteur Topic: Wie is van der 'P'  (gelezen 3406 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #15 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 12:34:12 »
Notitie aan mezelf: eerst overtuigen van motorcode alvorens te beginnen te babbelen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #16 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 12:43:09 »
2f coupe 1.3 40 kW met braadpanfilter = motorcode AAV monopisser.

Blauwe tempsensor zit naast de zwarte tempsensor.
Waar zit de zwarte?
 -uitlachen- Euh: naast de blauwe :D
Beide zitten in 't thermostaathuisje onder de ontsteking.
Je kunt proberen om bij draaiende warme motor de blauwe stekker los te trekken:
als de motorloop duidelijk hoorbaar veranderd, zou de sensor moeten functioneren.
Indien geen verschil hoorbaar: vervangen.
Ik had h'm bij de dealer vandaan, maar schijnbaar zijn die ook verkrijgbaar
bij de automaterialenboer (gaan wel vaker kapot)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #17 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 12:45:17 »
2f coupe 1.3 40 kW met braadpanfilter = motorcode AAV monopisser.

Ik had niet eens gekeken alvorens ik begon te tikken... -gert-

(gaan wel vaker kapot)

Echt? Of in het kader van "benzine langs de snelweg is beter, want duurder"?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #18 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 12:53:20 »
Echt? Of in het kader van "benzine langs de snelweg is beter, want duurder"?
Bij mij was ie kapot.
Ik vermoed die van de TS ook.
En op pch-forum enkele dagen terug ook eentje.
En 't feit dat 't te koop is bij de automaterialenboer, zegt ook iets.

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #19 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 13:26:11 »
Moet eerst even op en neer naar de Franse Alpen, zal zondag of maandag even kijken. In ieder geval bedankt voor de tip.
« Laatst bewerkt op: vr, 30 jan 2009, 14:09:55 door van der P »
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #20 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 20:30:25 »
Bij mij was ie kapot.
Ik vermoed die van de TS ook.
En op pch-forum enkele dagen terug ook eentje.
En 't feit dat 't te koop is bij de automaterialenboer, zegt ook iets.

Hahaha, ik twijfel niet over je kennis van zaken, Sjon... Ik doelde er meer op of het echt zo was dat het onderdeel bij de dealer van betere kwaliteit is dan het onderdeel bij enig automaterialenboer, of dat dit zo'n verhaaltje was als bij de benzine.

Denk aan: ik heb 2 keer een blauwe tempsensor gewisseld. De ene keer had ik 'm bij de dealer gehaald, en die doet het nu nog. De andere keer bij de autoboer gehaald, en die was na 2 jaar kapot... Conclusie: de dealer levert betere kwaliteit temperatuursensoren?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #21 Gepost op: za, 31 jan 2009, 08:41:00 »
Ha, leuk 2x automaterialenboer versus dealert!

Toen ik de auto nog niet zolang had heb ik wel geprobeert om er een defoster op te maken. Maar die dingen moet je uittrekken tot de gewenste maat. Dat is dus mislukt, te ver uitgetrokken.
Is er een goedkoop alternatief voor de defoster. Want ze zijn nogal duur ik meen 19 euro. Voor zo'n stukje metalen slang.

Bij de Brezan koop je defrosterslang van alu/metaal.. en dat is ENORM kut spul: Je moet het uitrekken, het worden schilfers, het past niet lekker en het breekt scheurt en brokkelt af.  Voor je het weet zitten er alu-flakes in je luchtfilter.

Bij de Dealer koopt je kartonnenbuis, met inwendig iets van alu.   Ja. ze scheuren in de loop der jaren wel een keer af, maar als je er 4 cm vanaf knipt ( netjes ) gaat ie daarna weer ' jaren ' mee.

Denk aan: ik heb 2 keer een blauwe tempsensor gewisseld. De ene keer had ik 'm bij de dealer gehaald, en die doet het nu nog. De andere keer bij de autoboer gehaald, en die was na 2 jaar kapot... Conclusie: de dealer levert betere kwaliteit temperatuursensoren?! :D

Wacht maar,. tot die van de dealer twee jaar oud is.. 
Elektrische delen ' vanaf de dealer ' zijn niet per definitie beter natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat de elektrische delen vanaf de automaterialenzaak vaak een stuk universeler zijn dan van de dealer.  Naja: de dealer verkoop over het algemeen gewoon Bosch spullen met een extra VW logo erop, bij de automaterialenzaak is het maar de vraag wat je mee krijgt: Kan net zo goed hetzelfde Bosch dingetje zijn zonder het VW logo, maar t kan ook een ransmerk-1 dingetje zijn dat prima functioneert of ransmerk-2 dingetje dat in de doos eigenlijk al stuk is.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #22 Gepost op: za, 31 jan 2009, 20:48:25 »
dus de 5w30 castrol olie bij vw die 10 euro per liter duurder is is dus beter dan de 5w30 castrol olie van de automaterialen zaak  -moon-.

gewoon een kwestie van je doppen los houden ,meer niet . ngk is huisleverancier van vw , dus die bougies zijn beter dan die van de automaterialen zaak  -moon-

enigste wat ik wel merkis dat de waterpomp origineel vw  zwaar ruk is qua qualiteit en imitatie via de automaterialenzaak een heel stuk beter (langer lagerbusje dus beter bestand tegen axiale belasting van de disriem).let er wel op dat je dus niet de versie neemt met kunstof waterschoep ,deze wil nog wel eens los laten ,beter is de versie met stalen waterschoep

nu zijn de kopbouten van de automaterialenzaak qua reksterkte een stuk minder(payen) als die van de dealert(daarom lekken de meeste koppakkingen ,en wordt de pakking de schuld gegeven -gert-) en die zijn van victor reinz(dus vraag bij een automat zaak om victor reinz kopbouten )

imitatie als originele pakking zit in het rubbertje wat speling (is noodzakelijk dat deze zich kan zetten ).
de payen pakking is wat harder en zal zich dus minder zetten . de viktor reinz (ook vw huismerk) is wat zachter en dicht dus beter af .

originele carterpakking lekt al olie na 500km
de vloeibar in silicone gedaante uit spuittube met knijper aan zijkant ,lekt nooit en komt van jawel de automaterialenzaak .

elektrische sensoren  zijn zowel van origineel en imitatie door dezelfde fabrikant geleverd ,enigste verschil ,het vw logo en dus de prijs .

ben ik nou gek (ja al langer als vandaag ) of kijk ik gewoon beter rond ?
« Laatst bewerkt op: za, 31 jan 2009, 20:54:15 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #23 Gepost op: za, 31 jan 2009, 21:25:58 »
Juustem, dat is wat ik bedoel: maakt voor de kwaliteit niet zozeer uit waar je het haalt, maar welk spul je haalt. Vaak zijn het a-leveranciers die huisleveranciers zijn bij de dealert, maar leveren deze ook wel aan automaterialenzaken. Die laatsten krijgen echter ook bonussen van andere leveranciers, als ze bepaalde hoeveelheden omzetten, volgens mij?! De kunst is dus het beste merk te vragen bij een te bestellen onderdeel (per onderdeel verschillend)?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Wie is van der 'P'
« Reactie #24 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 18:13:31 »
Moet eerst even op en neer naar de Franse Alpen, zal zondag of maandag even kijken. In ieder geval bedankt voor de tip.


Had vrijdag op de zaak even gekeken, hoorde geen verschil bij het lostrekken van de stekker :P, dus die is R.I.P.
Moet dus een nieuwe in, Dealer of automatrialenzaak maakt mij niet zoveel uit. Is er een prijsindicatie van wat zo'n ding kost, en kun je dan beter ook de zwarte vervangen of niet ? Maak misschien weer een denkfout. :P
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)