Auteur Topic: De 1.4 richting inbouw  (gelezen 2719 keer)

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
De 1.4 richting inbouw
« Gepost op: zo, 01 jun 2003, 20:56:22 »
Zo de 1.4 ziet voor een droot gedeelte al weer inelkaar, inclusief nieuwe koppeling/drukgroep. Nu alleen nog 5-bak + startmotor en dan hebben we 1.4 met 1.6 inlaat,1.3 computer ?!?

Ik dacht dat ik de distributie al op tijd had staan maar ik hoorde via jaap van serge omdat ik een andere pully en nokkenas heb, de merktekens niet meer kloppen....

Kan iemand even hierop antwoorden hoe je het zonder merktekens goed kan zetten ?
thx
grz
Jeroen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 jun 2003, 21:30:39 »
wel jeroen lees mee en print.

zet de krukas cylinder 1 in bdp (via bougie gat met schroeven draaier of merkteken op pouly)
verdraai de nokkenas zo dat bij cylinder 4 de klepstoters op gelijke hoogte staan (tuimelen).plaats nu je distributie riem met de lange zijde op spanning.span de distributie riem zo dat je tussen duim en wijsvinger nog een kwart kunt draaien .

is dit niet genoeg jaap heeft mijn nummer .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 jun 2003, 21:43:14 »
zet de krukas cylinder 1 in bdp (via bougie gat met schroeven draaier of merkteken op pouly)

foei Serge,je zou beter moeten weten... -angry-
Neem liever het merkyeken op het vliegwiel;vooral modernere VW's hebben nog al last van verdraaiende krukas poelie's :(

Vooral bij motoren uit SCHADEAUTO'S.... :D



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 jun 2003, 22:14:49 »
Krukaspoelie begin je zowieso niet wat mee, als je een andere plaatst...

Maar goed, de andere poelie (v-riem, geen multi-groefriem dus), heeft merkteken dus op (ongeveer) zelfde plaats staan volgens Jeroen: Streepje op poelie gelijk met streepje op oliepomp, staat gelijk aan schroevendraaien op hoogste punt (waarbij schroevendraaien via bougiegat naar binnen steekt :-)

Vliegwiel is in dit verhaal ook niet de juiste keuze btw: ooit die van een 1.4 AEX in handen gehad? daar kan zelfs beun de haas een kilo vanaf draaien :-)),. MAW: daar zit een lichtere op (standaard 1.3 NZ vliegwiel)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #4 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 11:20:28 »
Tja ik had de werkbank vol met onderdelen uit een 1.3 en 1.4 ...
Pak het op , schud een beetje en je krijgt een nogal raar samengesteld blok. Voor de technici:

1.4 AEX onderblok
1.3 NZ Vliegwiel (lichter) met 190 mm koppeling
1.4 AEX kop met bewerkte inlaat
1.3 NZ Nokkenas
1.6 ?? Inlaatspruitstuk & Drosselklep & injectoren + rail
1.3 NZ ontsteking & computer
1.3 NZ Vsnaar pully

De rest is van de nz, dwz de rest van de auto  :D

Na de inbouw nog een paar spannende dingen:
Geen stelschroeven voor CO of stationair
Toerental nog begrensd
Luchtfilterslangen verbouwen voor luchtmassa meter
Ander termostaathuis, maar zou ongeveer moeten kloppen

Ik hoop dat ik minden ga halen...

Jeroen & Angeline
grz
Jeroen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #5 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 19:34:34 »
tegen de tijd dat ie hangt ff een brul geven ,stellen we hem samen af.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #6 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 19:35:08 »
oh en inlaat is van 1.6 aee
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #7 Gepost op: ma, 02 jun 2003, 21:35:50 »
ben benieuwd hoe dat loopt jeroen.
kan ik mischien ooit eens er in doen 1.4.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #8 Gepost op: zo, 08 jun 2003, 12:16:07 »
en hoe staat ie?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #9 Gepost op: zo, 08 jun 2003, 18:51:01 »
loopt ie al?
de 1,4?
zou wel eens mee willen rijden als ie klaar is.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #10 Gepost op: ma, 09 jun 2003, 21:57:08 »
Ik heb alles inelkaar zitten, moet alleen nog bak monteren +startmotor (ik hoop van die 2f) en dan inbouwen de boel. Gaat wel lukken voor minden  ;)
grz
Jeroen

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #11 Gepost op: di, 10 jun 2003, 16:03:45 »
ik heb nog een startmoter en misschien een bak,laat t maar weten.
arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jun 2003, 19:09:31 »
Vandaag 'ff' een 2f van z'n blok ontdaan: alles losmaken, koets op krikken, blok + bak eronder uit schuiven..

Fijn: afgebroken baksteun achter: Gooi maar in de kliko dus..

Maar goed:

Bak ( 8p ) is gescoord, evenals Diesel-startmotor (dunner anders past ie niet, en krachtiger: meer compressie? geen probleem!)

Nu nog in z'n geheel van de werkbank krijgen, en in de plo hangen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #13 Gepost op: di, 01 jul 2003, 09:45:15 »
geef maar een brul is zo gedaan  ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
De 1.4 richting inbouw
« Reactie #14 Gepost op: di, 01 jul 2003, 23:32:07 »
hij zit er in
je hebt laagvliegers en modelvliegers .