Maar goed; de cynische ondertoon van 'destijds' lees ik niet echt meer terug: Waarom zou je meer herrie willen? Zonder enige dempers klinkt een motor echt als een verzopen pruttelbak. Een einddemper dempt niet alleen, maar veranderd het geluid ook. Als zonder demper rijden ook maar ergens naar klonk, dan reden er toch wel meer 'spoilerbakken' zonder enige demper rond?
Als je een diepe brom wilt hebben, zul je toch iets van een grote, holle pot moeten monteren.
Ik ben het hier niet mee eens, ik vind sportuitlaten echt bescheten klinken, 99% is het een scheefopgehangen veels te grote einddemper van racemus of ietsdergelijks aan een auto (lees: honda) met een McLaren gemonteerde bestuurdersstoel..
Dan vind ik een dikke uitlaat, zonder bijna enige vorm van demping, (lees racewagens) veel en veel mooier klinken, ok het is een keihard schreeuwend knallend geluid, maar dat vind ik net super, (vooral bij oldtimers)..
Smaken verschillen zeg maar, (dit geldt wel alleen bij auto's die niet als daily gebruikt worden..